Forum: Het Bruidskleed van Genoveva

Pagina: 1 van 5 (37 items)
<< 1·2·3·4·5 >>
Pagina: 4 van 4 (70 items)
<< 1·2·3·4 >>

Zeker jammer, maar ook zeker begrijpelijk. Ik hoop dat de Efteling nog ooit een combinatie maakt van witte en gekleurde duiven. Ik heb namelijk het idee dat de duiven toch 90% van de tijd stil hoog in een boom zit. gezien de afstand en de huidige techniek moet het toch mogelijk zijn om hier en daar wat nep duiven in kleur te plaatsen. Misschien zelf wel enkele bewegende op zonnenenergie

Als ze dat hadden willen doen, hadden ze het allang gedaan. Ze gaan niet voor niets de uitbeelding inclusief boek en tekeningen aanpassen.

Nogmaals, ik heb liever dat het verhaal permanent uit het bos verdwijnt, omdat er zonder gekleurde duiven niets aan te linken valt. Nu is het gewoon een trieste herinnering aan een stukje vervlogen Efteling nostalgie, te danken aan een stelletje zeikerds.

Offline lieven
Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/20716/814972 op: 14-06-2018 23:59:48

[...], te danken aan een stelletje zeikerds.

Meningen kunnen 180° op elkaar staan en daar kan prima over worden gediscussieerd maar zullen we elkaar wel gewoon blijven respecteren?

met een plaatsje/ hoekje/ uitbeelding met mechanische duiven. en een handvol levende witte duiven zou het sprookje misschien ook beter uitgebeeld kunnen worden.
de "toevallig bezoeker" die een in de zoveel jaar komt. zou zich waarschijnlijk zelfs afvragen waarom er gekleurde duiven zijn.
als ze inderdaad al uit de boom komen.
in teken van het voortschrijdend inzicht geen gekleurde duiven. prima. helemaal geen duiven, ook goed. er komt vast wel weer iets anders voor.

De figuren die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn niet actief op dit forum (ze geven immers niets om de Efteling, dat moge duidelijk zijn). Er is anno 2018 voor elk klein detail in dit land wel een kleine groep extremisten die ertegen is. Overigens blijft het 9 van de 10 keer bij een paar anonieme Facebook groepen, want waarom écht moeite doen voor iets waar je voor staat? Zo ging het er ook aan toe met de Carnaval Festival "controversie" van een jaar of twee terug. Dat is de huidige stand van de maatschappij, gewoon lekker annoniem zeiken. En wie dat niet ziet, gaat hopelijk héél snel naar de opticien.

Even voor de goede orde: ja, natuurlijk ben ik tegen dierenleed. Wie niet? Ik heb dan ook gezegd dat deze keuze opzich niet slecht is. Net zoals dat ik het thema van PandaDroom in het park vertegenwoordigen geen slechte keuze vindt. Maar dat betekend niet dat WAAROM of HOE die keuzes worden gemaakt en uitgevoerd worden toe te juichen zijn. Want dit is de Efteling die toegeeft aan druk. Druk van een extreem klein aantal mensen die niet weten waar ze het over hebben. Want kom op zeg, je gaat mij niet vertellen dat men niet goed heeft onderzocht wat de gevolgen zijn van duiven verven, aangezien men dat al ruim 60 jaar doet. De Efteling is volwassen (en rijk!) genoeg om dit soort onderzoeken uit te voeren en haarzelf te verantwoorden.

Kom, we draaien het eens om. Misschien hè, aangezien de duiven nu niet meer geverfd worden, komt er wel niemand meer kijken hoe het met ze gaat. Zielig! Misschien worden ze nu net als stadsduiven opgejaagd door kinderen. Zielig! Misschien koopt nu niemand zakjes voer meer voor ze, omdat niemand weet dat ze bij een sprookje horen, en dus niemand meer om ze geeft. Zielig en ironisch!

Eventuele reacties specifiek aan mij graag via PM, want dit is inderdaad geen dierenrechten forum en ik wil het hier graag bij laten, om verdere vertroebeling van het forum te voorkomen.

Hoe leuk ik dit soort discussies ook vind (lekker met popcorn en je drogredenbingokaart erbij), is het de beslissing van de Efteling zelf. Natuurlijk, de "extremisten" (lees: mensen met het rare idee dat we dieren respectvol zouden moeten behandelen) zullen ongetwijfeld meegewogen hebben in deze beslissing, maar het is en blijft de Efteling zelf die deze beslissing neemt. Daar bedenken ze vervolgens een ludieke actie bij met de gekleurde brilletjes, wat natuurlijk alleen maar leuk is.

Overigens hebben de gekleurde duiven volgens mij nooit bijgedragen aan de bekendheid van dit sprookje. Ik bedoel, ik ken de bewuste duiven, maar het verloop van het sprookje niet. De Efteling geeft zelf aan dat de witte duiven nu het begin van het sprookje uitbeelden. Daar moet ik ze dan maar in geloven.

Mijn vraag is vooral of dit voor het grote publiek heel veel gaat uitmaken of niet. Als niemand de gekleurde duiven gaat missen (aangezien het sprookje nogal onbekend is), is het niet meer aanschaffen van verf een goede manier om kosten te besparen en daarmee ook meteen good will credits te scoren.

Offline Robin
Citaat van: lieven link: /forum/8/20716/814970 op: 14-06-2018 22:08:58

Goed, ik ben dus veganist en daarmee bespaar ik, alleen ik, ergens tussen de ruim 1000 (alleen vlees en gevogelte) en 7000 (incl. vis en schaaldieren) dieren in mijn leven. Ieder moet hier zijn eigen keuze in maken (hoewel die keuze niet de dieren is gegeven), maar kom niet met het argument dat het 'geen enkele zin' heeft om geen dieren te eten want 'ze worden toch wel geslacht'. Dat is simpelweg niet waar, kwestie van vraag en aanbod. Minder vraag is minder dieren gefokt en geslacht voor consumptie.

Het argument kan natuurlijk niet zijn 'A is slecht, maar B is minstens net zo slecht dus laten we A dan maar blijven doen want B doen we tenslotte ook.' Meer logisch lijkt mij 'A is slecht dus dan stoppen we met A en dan gaan we kijken of we ook met B kunnen stoppen want dat is ook slecht.'

Of topic dus...Toon spoiler

Op dit moment heb ik geen probleem met gekleurde duiven, maar als er nieuwe feiten boven zouden komen die aantonen dat het geen goede zaak is kan ik van mening veranderen. Maar die heb ik nog niet gezien en dan is het spijtig dat de Efteling het ''niet meer van deze tijd'' zegt te vinden.
Ben het ook met Trollenbol eens.
En het zou me ook niet verbazen als Carnaval Festival toch op een dag ooit wordt aangepast, ook al lijken ze het niet van plan te zijn.

Hoe geweldig leuk ik de gekleurde duiven ook vind (inderdaad; dat aparte kleurtje is toch een extra reden om het voer te kopen) ik vind de uitbeelding van het sprookjes altijd wat aan de karige kant. Jammer dat de Efteling nooit een nis ontworpen heeft waarin we zien hoe het bruidskleed bijna afgewoven is; al dan niet met (half-)gekleurde duiven animatronics die in de wol zitten.
In die zin vind ik het ook jammer dat het H.A. schildje van het lelijke jonge eendje verdwenen is bij de Rode Schoentjes.
Ik hoop dat ze het in de toekomst in grotere vorm willen gaan uitbeelden; maar anders is het -net als de gekleurde duiven- een verloren detail

~ It takes angel wings to gain a lion's heart ~

Citaat van: Robin link: /forum/8/20716/814982 op: 15-06-2018 14:51:26

Of topic dus...Toon spoiler

Op dit moment heb ik geen probleem met gekleurde duiven, maar als er nieuwe feiten boven zouden komen die aantonen dat het geen goede zaak is kan ik van mening veranderen. Maar die heb ik nog niet gezien en dan is het spijtig dat de Efteling het ''niet meer van deze tijd'' zegt te vinden.
Ben het ook met Trollenbol eens.
En het zou me ook niet verbazen als Carnaval Festival toch op een dag ooit wordt aangepast, ook al lijken ze het niet van plan te zijn.

Wat je spoiler betreft, dat is een mooi voorbeeld van een drogreden: er moeten meer mensen zijn die dat doen anders heeft het geen zin, dus doe ik niet mee, want ik alleen doe er niet toe.

Wat de gekleurde duiven betreft: het kost de Efteling veel aan onderhoud, het levert ze weinig op want bijna niemand kent het sprookje. Dieren kleuren voor de fun is inderdaad een beetje not done tegenwoordig (denk ook aan gekleurde paaskuikens) en het is misschien voor de duiven vervelend om steeds opgepakt en gekleurd te worden, al zal dat wel gebeuren als ze slapen.
Van mij mag de Efteling die tijd en moeite die ze besparen op de duiven, wel besteden aan (nog) meer groen en bloemetjes.

En zo vinden we allemaal wat anders, dat is dan wel weer aardig aan een forum.

Of CF ooit wordt aangepast, geen idee, ik zou het wel jammer vinden want elke nationlateit wordt daar, nee niet belachelijk gemaakt, maar kinderlijk afgebeeld. Als de ene groep zich daar meer aan stoort dan de andere, ligt dat meer aan die mensen zelf.
Ik zou niet weten waarom buigende Japanners meer "discriminerend" zijn dan een Fransman in een streepjesshirt met een glas wijn, of een blije eskimo op het poolijs, of een dikke Beier met een volle bierpul (het gaat hier wel over carnaval trouwens, dus het drankgebruik is enigszins te begrijpen).
Politiek correcter is wellicht om iedere nationaliteit in een Levi's en met een hamburger, milkshake en mobieltje af te beelden maar dat is wel een beetje saai. Bovendien stikt het van de populistische bewegingen die allemaal streven naar behoud van identiteit en dan lijkt CF me juist weer heel erg correct.

Offline Robin
Dat is wel een bijzondere samenvatting van mijn tekst, Jannekedop.
Ik zeg niet dat ik alleen er niet toe doe. En ik zeg ook niet dat de reden is van dat ik niet meedoe dat er meer mensen moeten zijn die meedoen omdat het anders geen zin heeft. Je geeft nu je eigen draai aan het verhaal. Je mag mijn redenering best een drogreden noemen en dan hoor ik graag wat er niet aan klopt, maar dit overtuigd me niet.

Met Carnaval Festival vindt ik ook weinig mis. Zo zie ik geen kwaad in de Afrika-scene, maar toch is het ergens niet netjes om de Chinese poppen met zulke tanden uit te beelden. De andere poppen hebben ze er niet echt belachelijk uit laten zien, maar de Chinezen moesten gekke tanden hebben. Nou zou ik niet willen zeggen dat je dit racistisch kan noemen maar het is niet zo chique, dus ik begrijp wel dat mensen dat racistisch kunnen vinden.

Pagina: 4 van 4 (70 items)
<< 1·2·3·4 >>