Forum: RTL4 blikt terug met documentaire '60 jaar Efteling

Pagina: 1 van 6 (104 items)
<< 1·2·3·4·5·6 >>

Offline Nieuws

RTL 4 blikt vanaf zaterdag 19 mei drie weken lang terug op zestig jaar Efteling. De documentaire heeft als ondertitel ‘Zijn we d’r al?’, de meest gehoorde zin op de achterbank van de auto, op weg naar een gezellig en spannend dagje uit. De documentaire laat zien hoe het kleine Sprookjesbos van 1952 uitgroeide tot het derde grootste attractiepark van Europa, dat jaarlijks meer dan vier miljoen bezoekers ontvangt.

In het openingsjaar 1952 telt het Sprookjesbos van de Efteling tien sprookjes, ontworpen en tot leven gebracht door creatief vormgever Anton Pieck en uitvinder Peter Reijnders.  Het kasteel van oornroosje, trompetterende herauten en Langnek, de officieuze mascotte van het pretpark. Inmiddels is het Sprookjesbos uitgegroeid tot &lsquoe Wereld van de Efteling’. Er zijn uitdagende attracties bijgekomen zoals achtbaan de Python, De Vliegende Hollander en de houten racer-achtbaan Joris en de Draak. Maar ook attracties zoals het Spookslot, het oosterse Fata Morgana en Droomvlucht, waar elfen en trollen wonen. In 2012 zijn de sprookjes in het Sprookjesbos nog steeds springlevend en vormen het hart van de Efteling.

In de documentaire delen gewone mensen hun herinneringen aan het park. Er zijn bijzondere archiefbeelden, oude foto’s, maar ook beelden van vakmensen aan het werk. Mooie sfeerbeelden van hoogtepunten van het park geven tot slot een compleet beeld van de beleving van de bezoekers van de Efteling. 

Uitzendschema:
Zaterdag 19 mei deel 1 tussen 16:25 en 17.00 uur, 
Zaterdag 26 mei deel 2 tussen 16:25 en 17.00 uur. 
Zaterdag 2 juni in zijn geheel tussen 12:15 en 13.15 uur .

Bron: RTL4 & Efteling

eindelijk komt hij dan! ben heel erg benieuwd. ik hoop op weer een leuke en interessante docu.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Offline Sybren
Ik zit er nu al klaar voor, kan niet wachten

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Dit zal toch ook wel op RTLGemist komen?

Offline jamjes
Ik hoop dat het op RTL Gemist komt, ik kan namelijk de eerste 2 dagen niet.

Offline Carlo
En wederom op een tijdstip dat bijna iedereen voor tv zit. Not.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat van: Carlo link: /forum/8/20152/666556 op: 11-05-2012 21:43:22

En wederom op een tijdstip dat bijna iedereen voor tv zit. Not.

Goedkoper he...

"Somebody was trying to tell me that CDs are better than vinyl because they don't have any surface noise. I said, 'Listen, mate, *life* has surface noise."

Offline Johano
Oei.. Als ik dan maar tijd heb..

Anyways, Dat gaat in de agenda!

2x Efteling Bosrijk

De tijden zijn niet al te handig, maar op zulke momenten ben ik blij met mijn hd recorder Ik neem het op (als ik dat tenminste niet vergeet in te stellen )en dan kan ik het etrugkijken wanneer ik wilen natuurlijk net zo lang bewaren als ik wil

Offline JOCUL
Ik dacht dat het een vele langere serie zou worden... Twee afleveringen?

Het wordt geen serie, maar een documentaire.

Offline Sybren
Even offtopic, waarom is dit topic verplaatst naar het Aquanura board?

Offline dieter
Zouden ze dan eindigen met Aquanura?

Offline JvT
mja ook weer lekker een tijd waarop ik thuis kan kijken... 

Maar volgens mij kan je zo ongeveer alles terugkijken op RTLgemist, dus ik neem aan dit ook wel?

En we zitten alweer in de reclame! Mooie beelden en verhalen! Wat ik alleen wel een beetje apart vind, is dat er echt totaal geen tijdlijn ofzo achter zit.. Je huppelt van JedD naar 1952 en dan weer naar Raveleijn.. Wat overigens wel een interessant stukje was, om Sander zo bezig te zien! Op naar de 2e helft!

Ja echt he!!!

super tot nu toe... helaas snel reclame...

Een van mijn grootste dromen is: Trouwen in de Efteling.... een Wonderlijke, sprookjesachtige dag

Helaas alweer afgelopen....

Ben benieuwd naar deel 2

Een van mijn grootste dromen is: Trouwen in de Efteling.... een Wonderlijke, sprookjesachtige dag

Ik vond het een mooie docu, enkel jammer dat er (tot nu toe) alléen maar mensen zoals jij en ik inzitten, en geen Ton van de Ven, Bart de Boer, Sander de Bruijn, Paul Beck etc.

Wat ik persoonlijk het mooiste vond, was de intro. Schitterend! Verder ook leuk als men het heeft over parkshows en dan naar de musical Droomvlucht.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Zo, dat was het eerste deel. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel telerugesteld ben. Ik had verwacht dat er meer 'achter de schermen' te zien was, dit was eigenlijk een hele lange reclame. Ook vond ik het zo van hot naar her gaan: stukje Winter Efteling, ander stukje, dan weer Winter Efteling. Hoop dat het tweede deel iets interessanter wordt!

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline Sybren
Het eerste deel voor de reclame was erg mooi, veel oude beelden. Vooral van de Indische Waterlelies was mooi om te zien.

Na de reclame was het minder. Het deel van de Winter Efteling was gewoon een parkvideo.

Over het algemeen wel leuk, volgende week kijk ik weer

Pagina: 1 van 6 (104 items)
<< 1·2·3·4·5·6 >>