Forum: VogelRok

Pagina: 1 van 3 (20 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 140 van 140 (2795 items)
<< 1·2·3·135·136·137·138·139·140 >>

Ik vind het ook fijn dat de flits weer terug is want ik vond het zonder altijd wel een beetje 'kaal'. Verder hoor ik sommige mensen praten over de vogels bij de 'first drop' die niet bewegen maar dat eerst wel deden, is daar beeldmateriaal van ofzo?

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Je kan proberen wat oude onrides op YouTube op te zoeken. Op diverse parkbanden, de Magische Bol DVD, de Magische Klok aflevering op het Efteling YouTube-kanaal en de filmpjes in Efteling Tycoon zijn diverse shots te zien waarop de gieren bewegen (allen dezelfde beelden telkens opnieuw gebruikt).

Muziek liep eergisteren gewoon door zonder uit te vallen.

Parken 2018: Efteling 10x | Tikibad (Duinrell) 1x | Attractiepark Slagharen 1x | Europa-Park 1x

Parken 2017: Efteling 17x | Disneyland Park 2x | Walt Disney Studios Park 2x | Phantasialand 1x

Efteling totaal 67x

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/20/813847 op: 07-12-2017 10:44:19

Je kan proberen wat oude onrides op YouTube op te zoeken. Op diverse parkbanden, de Magische Bol DVD, de Magische Klok aflevering op het Efteling YouTube-kanaal en de filmpjes in Efteling Tycoon zijn diverse shots te zien waarop de gieren bewegen (allen dezelfde beelden telkens opnieuw gebruikt).

Dankjewel!

Offline Quizo
Hehe ik ga even een onpopulaire mening geven maar ben ik de enige die de baan van deze attractie toch wel vet vindt? We kennen het verhaal van Vogelrok en dus kunnen we de baan en de beleving volledig onze invulling geven. Ergens vindt ik het juist daarom toch wel 1 van de beste rides van het park.

Alle die mijn vergeten en sullen die tijt niet weten

Oh, helemaal niet onpopulaire mening, hoor. Ook ik vind Vogelrok nog altijd een van mijn favoriete achtbanen. Als de Vliegende Hollander en Baron1898 er niet waren geweest zelfs de beste eerlijk gezegd. Maar ik moet wel zeggen dat de koepel (exterieur) wat mooier mag nu daar straks een nieuwe attractie gaat komen. Kunnen ze die gelijk meepakken, zoals Droomvlucht werd meegenomen bij de bouw van Raveleijn.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Offline Quizo
Ja wanneer de uitbreiding tussen Reizenrijk en Ruigrijk komt moeten ze inderdaad die koepel er achter aanpakken à la Droomvlucht loods.. Nu vindt ik het stiekem nog wel spannend als ik op de Europalaan rijd en ik zie daar zo'n mysterieuze koepel staan.

Alle die mijn vergeten en sullen die tijt niet weten

Vogel Rok is altijd nog een populaire attractie. Waarom precies ben ik nooit achter gekomen, haha. Ondertussen ben ik zo gewend aan deze achtbaan geraakt dat ik er niets veranderd aan zou willen zien (op een paar defecten oplossen na uiteraard). Het dak vind ik dan ook onmisbaar maar ik kan me voorstellen dat men hem wat karig vindt. Maar hé, is het nu juist wel of niet de bedoeling dat we hem kunnen zien?

Ik denk dat Vogel Rok zo'n populaire attractie (vooral bij Efteling-fans) is omdat het de minst drukke achtbaan (meestal) is. Je kan hem lekker vaak achter elkaar doen. Ook heeft het ontzettend goede on-board muziek.

Niet alleen de on-board muziek is erg goed, maar ook de ambient wachtrij muziek geeft al een geweldige sfeer (naar mijn mening). Het is dan ook de laatste muziek van Ruud Bos voor het park en die man heeft toch wel (ondanks de mooie en prachtige muziek van Maarten en René) de mooiste muziek voor de Efteling gecomponeerd.

Daarnaast is Vogelrok na de nieuwste achtbanen toch wel van een nieuwe categorie dan z'n voorgangers: muziek in de trein, niet wetend hoe het baanverloop is en een compleet gebouw met speciaal klimaat-controle systeem voor een complete achtbaan. De baan is naar mijn mening erg smooth (als we de laatste rem van kort geleden even vergeten uiteraard) en zit mooi compact in elkaar.

Als kind was mijn eerste achtbaan Pegasus en daarna de Bobbaan. Vogelrok was de derde en ook gelijk mijn favoriet, met name door alle bovenstaande punten en het feit dat ik in een achtbaan durfde die toch wel anders was dan de Pegasus en de Bobbaan. Ik heb toen hierna ook vele ritjes in Vogelrok gemaakt en zodoende (zonder informatie van internet) geprobeerd om het routeverloop van de baan na te tekenen. (Eerste deel lukte zeer aardig, daarna compleet mis, ha, ha). Net zoals erachter komen hoe Villa Volta werkte is dit misschien wel de grootste reden waarom beide attracties naar mijn mening de beste zijn.

Kortom: sfeer, techniek en nieuwsgierigheid. Dat zijn voor mij de belangrijkste factoren voor deze achtbaan.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Absoluut, de muziek is echt geweldig! En zelf ben ik ook helemaal gek op het sprookje en het ontwerp van de vogel. Efteling-fans kunnen de attractie dan ook wel waarderen maar naar mijn ervaring zijn de "dagjesmensen" meestal niet zo'n fan van deze achtbaan. Waarschijnlijk daarom dat het meestal de minst drukke in het park is (misschien verwacht men een duffe vogelshow aan te treffen in het gebouw?).

Ik moet mensen er altijd aan herinneren dat als de Bob zou worden verwijderd (wat tot voor kort een meer dan mogelijke realiteit zou zijn), Vogel Rok de oudste achtbaan van het park zou worden. Immers, Pegasus is al jaren weg. Python wordt momenteel herbouwd en beschouw ik niet langer als het origineel. Dus, voor zo'n (relatief) oude baan, is hij nog steeds verdomd goed. Ook zonder de rose-tinted glasses.

Ik betwijfel of de dagjes mensen ( val ik zelf ook onder ) deze baan niet kunnen waarderen.
Vooral kijkend naar de weersomstandigheden.
Dat de Wachtrij binnen is is vooral lekker tijdens regenachtig weer en uiteraard de winterse periode.
Uiteraard geld dit ook voor de achtbaan zelf waardoor je droog en warmer een ritje kunt maken met slecht weer.
Ik zelf vind dat altijd een prettige tussenstop bij slecht weer.
Dat wil niet zeggen dat bij goed weer ik hem oversla.
Daarnaast blijf ik het geweldig vinden dat hij harder ( kijkend naar snelheid ) aanvoelt dan dat hij werkelijk is.
Dit komt uiteraard doordat je het baanverloop niet ziet en dus "geen" idee hebt waar je naartoe gaat.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Ik heb een vraag, hopelijk kan een van jullie deze beantwoorden: sinds het begin van 2018 ben ik meerdere malen in de VR geweest. Nu is het een paar keer voorgekomen dat tijdens de rit iemand met zijn telefoonflitser of zaklampje de baan/hal verlicht. Geen één keer is iemand hier op aangesproken door het personeel.

Mijn vraag: hoe kan dit? Pikken de camera's dit licht niet (goed genoeg) op? Heeft het personeel alleen duidelijk zicht op de trein voor en tijdens de lifthill (ik zag oudere posts in dit topic staan waarbij er omgeroepen werd dat camera's niet toegestaan zijn en/of de trein werd stilgelegd)?

Mij maakt het persoonlijk niet veel uit, maar ik vind het voor de andere mensen die van de VR willen genieten echt zeer vervelend. Het kan toch niet zijn dat men hiermee zomaar wegkomt?

Versie: 1 Aangepast: 25 februari 2018 14:15 door: MadMoxxi reden: Onvolledig beargumenteerd
U zijt gewaarschuwd

Ah, mijn grootste ergernis tijdens een dagje Efteling...

Er zijn tegenwoordig inderdaad veel koters aan het schijnen in VR. Super stoer natuurlijk, een lampje op je mobiele telefoon hebben. Het is officieel niet eens toegestaan om foto's te maken of een telefoon te gebruiken in welke achtbaan dan ook, maar helaas (afgelopen vrijdag zag ik een trein het station binnenrijden en iemand zat gewoon te bellen!).

Er hangen camera's op het midden en bovenaan de lift hill, op de MCBR links van de slangenkop en aan het einde van de rit, net na de Diamantentunnel. De ''professionals'' stoppen hun lampjes daar dan ook altijd weg.

Heb wel eens gezien dat iemand erop werd aangesproken maar daar blijft het dan ook bij. Ikzelf negeer het gewoon, als ik ze aanspreek gaan ze echt niet stoppen hoor. Maar als ik het voor het zeggen had waren er de afgelopen tijd een stuk meer parkverboden uitgedeeld dan ooit tevoren.

Ik heb dit inderdaad ook al eens iemand zien doen in Vogel Rok. Buiten dat het irritant is, kan het gevaarlijk zijn. Volgens mij heeft ooit een jongen in Joris en de draak de telefoon van zo'n idioot tegen zijn hoofd gehad tijdens de rit. Het zal je maar gebeuren! Hier moeten mensen zeker op aangesproken worden. Ik neem aan dat ze bij de Efteling ook wel weten dat dit gebeurt. Hopelijk wordt er beter op gelet.

Pagina: 140 van 140 (2795 items)
<< 1·2·3·135·136·137·138·139·140 >>