Forum: Het Efteling Vragen Topic

Pagina: 1 van 9 (80 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9 >>
Pagina: 611 van 614 (12276 items)
<< 1·2·3·606·607·608·609·610·611·612·613·614 >>

Vanaf de horst mag je niet linksaf ri efteling rijden.

Welke Aquanura show draait nu tegenwoordig, op dagen buiten vrijdag en zaterdag?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Elske
Citaat van: Davey_JF link: /forum/8/1752/813145 op: 01-08-2017 09:56:14

Vanaf de horst mag je niet linksaf ri efteling rijden.

Dat mag wel, dat is onlangs aangepast!

Citaat van: lmluiten link: /forum/8/1752/813148 op: 01-08-2017 11:01:16

Welke Aquanura show draait nu tegenwoordig, op dagen buiten vrijdag en zaterdag?

Er draaien tijdens de zomer standaard dagelijks 2 shows; beide symfonieën 1x.

Parken 2017: Efteling 16x | Disneyland Park 2x | Walt Disney Studios Park 2x

Parken 2016: Efteling 14x | Phantasialand 3x | Europapark 1x | Moviepark Germany 1x | Walibi Holland 1x

Efteling totaal 56x

Nice, dus die verschrikkelijke Tiesto versie is er niet meer

Auties love Efteling

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/8/1752/813154 op: 01-08-2017 18:05:11

Nice, dus die verschrikkelijke Tiesto versie is er niet meer

Jawel hoor. De Tiëstonura is er in de zomer op de vrijdagen en de zaterdagen.

Lieve mensen, vraagje van mijn vriendin die ik zowaar niet kon beantwoorden:

Wat is op moment de seizoens-soep en seizoens-pannekoek bij Polles Keuken?

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Ik heb een vraagje, ik heb van mijn werk VVV bonnen gehad, kan ik hier ook entree kaartjes mee kopen? Ik begrijp dat het mogelijk alleen aan de kassa zelf kan (mits dit zou kunnen), maar ik weet het liever toch op voorhand voordat ik er heen ga en er niets mee kan.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Offline Elske
Citaat van: GEKKERTJUH link: /forum/8/1752/813221 op: 14-08-2017 21:57:43

Ik heb een vraagje, ik heb van mijn werk VVV bonnen gehad, kan ik hier ook entree kaartjes mee kopen? Ik begrijp dat het mogelijk alleen aan de kassa zelf kan (mits dit zou kunnen), maar ik weet het liever toch op voorhand voordat ik er heen ga en er niets mee kan.

Dat kan inderdaad bij de kassa, ook kun je ze gebruiken voor het kopen van Souvenirs!

Citaat van: Elske link: /forum/8/1752/813241 op: 17-08-2017 11:48:42

Citaat van: GEKKERTJUH link: /forum/8/1752/813221 op: 14-08-2017 21:57:43

Dat kan inderdaad bij de kassa, ook kun je ze gebruiken voor het kopen van Souvenirs!

Super! We krijgen op het werk regelmatig van deze bonnen bij overwerken, dan spaar ik ze op kan ik eens naar de efteling gaan. Dankjwel.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Geheugenvraag...

Weet iemand hier misschien van welke datum het onderstaande artikel is?
Ik heb het halve originele artikel (het was nogal onhandig uit de krant gescheurd en de rechterkant kan ik niet meer vinden).

Ik dacht dat het van 21/22 juli 1992 zou zijn, gepubliceerd in de Belgische kranten De Gazet van Antwerpen en/of Het Nieuwsblad.

Is het nog nodig om tickets te halen voor Raveleijn, of is het inmiddels steeds vrije inloop?

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Elske
Citaat van: lmluiten link: /forum/8/1752/813277 op: 26-08-2017 12:27:40

Is het nog nodig om tickets te halen voor Raveleijn, of is het inmiddels steeds vrije inloop?

Je moet tickets halen.

Offline fry
Wie weet waar ik online of offline leuke/goede documentatie kan vinden over de animatronics zoals die bij de efteling worden gebruikt in de oudere attracties? Ik wil het een beetje uitleggen aan mijn zoontje hoe de poppen zoals in fata morgana kunnen wegen met de houten schijven techniek e.d. . Heb ooit wel keer oud filmpje gevonden op internet. Maar dat was super lo-res en ook heel kort.

De pagina op eftepedia (https://www.eftepedia.nl/lemma/Nokkenschijven) ken ik. Maar wie weet is er meer

bedankt alvast!

Versie: 1 Aangepast: 5 september 2017 18:25 door: fry reden: Geen reden aangegeven
https://www.eftelingfanzine.com/efteling-simulaties/fata-morgana-kelders/

Leuker en duidelijker dan dit is er volgens mij niet.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Offline fry
dank!!!

Offline Weirdo

Hier is het ook nog wat weergegeven.

Offline fry
ook dank! Wel opmerkelijk dat het allemaal zo oud is. Zou mooi zijn als de Efteling een soort (online)-documentaire serie zou maken voor een aantal attracties 'De techniek achter....'. Volgens mij bestaan er wel een paar kinderdocu's waar kinderen vragen stellen maar dat blijft (uiteraard) heel kinds en oppervlakkig. In het Efteling museum is wel een animatronic, maar niet werkend. Lijkt me ook mooi als ze daar een afgedankt werkend exemplaar zouden laten zien!

Even een vraagje aan de regelmatige Efteling bezoekers.
Donderdag 14 september is door en groep vrienden en mij 2 maanden geleden vast geprikt als DE dag om Symbolica eens te bezoeken.

Ons motief daarvoor:
- Buiten het hoogseizoen.
- Aanvankelijke bezoekerspiek speciaal voor Symbolica zal zijn gedaald.
- Aanvankelijke kinderziektes waarschijnlijk al verholpen.
- Donderdag leek ons bij uitstek geschikt. Drukteverwachting op de site gaf aan “rustige dag”
- September kan met wat geluk zomaar hele mooie weersomstandigheden met zich mee brengen.

Helaas verkeren mijn vrienden en ik door ons werk en gezinnen niet in de luxe positie dat we spontane bezoekjes kunnen plegen aan de Efteling dit moet ruim vooraf gepland worden om vrije dagen te regelen en af te stemmen.

Echter nu donderdag de 14e nadert zie ik bijzonder sombere weersvoorspellingen, 90% kans op regen waarbij +/- 10 mm valt, vespreid over de hele dag, met amper droge periodes. Dat zou betekenen overschakelen op darkrides alleen is mijn favoriete ride Fata Morgana helaas in onderhoud, daarbij is ook de bob gesloten omdat de regen gedurende de hele dag wordt voorspeld. Een bezoek aan de Piranha, Gondoletta of sprookjesbos lijkt ook uitgesloten met zulk weer en temperatuur. Erg jammer maar dat is het risico dat je nu eenmaal moet nemen.

Om het toch positief te benaderen wil ik een beroep doen op de regelmatige bezoeker(s) die wat tips en tricks kunnen geven om er ondanks het weer toch een leuke dag van te maken. We weten natuurlijk dat Symbolica gewoon bezocht kan worden in de regen. Ook is het een mooie gelegenheid om de stoomcarroussel en het diorama weer eens te bezoeken. Hebben jullie meer geruststellingen en tips ?

Berust in de werkelijkheid, Vlucht in je droom.

Goede waterdichte schoenen aan, regenkleding of poncho, tas die goed tegen water bestemd is, mits het niet te hard waait kan je een paraplu opdoen en zo toch gewoon het park door, inclusief een sprookjesbos
Wij herkennen dit en is het slecht weer zul je het zelf alsnog leuk moeten maken, ga desnoods een keer extra ergens binnen zitten om wat te drinken/eten.

Pagina: 611 van 614 (12276 items)
<< 1·2·3·606·607·608·609·610·611·612·613·614 >>