Forum: Het Efteling Vragen Topic

Pagina: 1 van 9 (80 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9 >>
Pagina: 610 van 612 (12231 items)
<< 1·2·3·605·606·607·608·609·610·611·612 >>

Zou iemand die vaak naar de Efteling gaat voor mij een flesje huisparfum van de Fata Morgana willen opsturen via post? Uiteraard betaal ik alle kosten. Omdat ik zelf nooit in de Efteling kom en de Efteling niet meer bezorgd hoop ik echt dat iemand dit voor mij wilt doen

Auties love Efteling

Offline Amanda
Ja hoor, ik weet niet precies wanneer ik weer in het park ben! Zal wel over een week of 2 zijn Ik stuur je wel even een berichtje.

Inmiddels heb ik het al via marktplaats gevonden waar iemand het te koop aanbood, toch bedankt Amanda.

Auties love Efteling

De sprookjes Assepoester, HMMDZ en DNKVDK hebben alledrie een gedicht. Zijn er meerdere attracties of plekken die ook een gedicht hebben? Ik kan het zo één, twee, drie even niet voor de geest halen. Ik doel op wat langere gedichten. Niet de bekende rijmpjes ('beurzen en tassen', 'arbeid voor het nageslacht' etc)

Je kunt me volgen op Instagram als: @vncnt96 (:

Kapitein Van der Decken met Paesen voer uit,
In striemende stormwind verliet hij zijn bruid.
Zijn schip verkoos brandend de woelige baeren,
Gedoemd een fantoom te zijn, eeuwig te vaeren.
Verlaet ghy de haven bij Maenlooze nacht,
Ontwaekt een groot onheil daer op u wacht.
Den Hollander, speeltuigh der duivelse lust,
Verscheynt in het duister, en nimmer vint rust...

Hoogmoed komt voor den val...

Het meisje met de zwavelstokjes wordt ook op rijm verteld. Krijg er altijd kippenvel van, geweldig!!

Citaat van: Eftelig link: /forum/8/1752/813065 op: 19-07-2017 15:19:49

De sprookjes Assepoester, HMMDZ en DNKVDK hebben alledrie een gedicht. Zijn er meerdere attracties of plekken die ook een gedicht hebben? Ik kan het zo één, twee, drie even niet voor de geest halen. Ik doel op wat langere gedichten. Niet de bekende rijmpjes ('beurzen en tassen', 'arbeid voor het nageslacht' etc)

Ik vermoed dat je de afdeling Spreukjes nog niet kent.

https://www.vijfzintuigen.nl/multimedia/spreukjes

Kijk daar maar eens rond.

Citaat van: NiekBasXD link: /forum/8/1752/813069 op: 19-07-2017 18:38:31

Kapitein Van der Decken met Paesen voer uit,
In striemende stormwind verliet hij zijn bruid.
Zijn schip verkoos brandend de woelige baeren,
Gedoemd een fantoom te zijn, eeuwig te vaeren.
Verlaet ghy de haven bij Maenlooze nacht,
Ontwaekt een groot onheil daer op u wacht.
Den Hollander, speeltuigh der duivelse lust,
Verscheynt in het duister, en nimmer vint rust...

Deze kende ik nog niet, en heeft toch een redelijke lengte, dankjewel!

Bedankt H.Hightower! Ik was compleet vergeten dat de Vijf Zintuigen zelf ook een geweldige verzameling heeft! Ik ga daar nu lekker rondkijken

Je kunt me volgen op Instagram als: @vncnt96 (:

Iets heel anders: ik hoorde dat de shooter bij Joris en de Draak weer werkte na een heel lange tijd. Kan iemand dat bevestigen en is er een filmpje van?

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Ik had een vraag over laven glazen.
Ik heb in mijn verzameling een 6 delige laven glazen serie.
Op elke glas staan laven in een bepaalde lang.
Kunnen jullie mij vertellen welke landen dit zijn of meer informatie achter
deze glazen serie.

dromen met ogen open, droom je wel of droom je niet? maar is het ook waar wat je ziet?

Offline Rob81
Nieuw lid
Kan iemand van jullie antwoord geven op de volgende vraag: Als je blijft slapen in het Efteling Hotel, het Loonsche Land of Bosrijk mag je een half uur eerder het park in. Hartstikke handig omdat je zo bv. vast rustig naar Baron 1898 kunt wandelen en daar om 10.00 uur als één van de eersten de rij in kunt lopen. Maar hoe zit dat met Symbolica? Heb je daar voordeel bij dat extra half uur of kan iedereen zich (ruim) voor openingstijd opstellen voor de wachtrij?

Als normale bezoeker kun je al heel vroeg de Promenade op, en zo een rij voor de ingang vormen. De Efteling heeft daar over nagedacht en een zij-ingang gemaakt speciaal voor verblijfsgasten (dat poortje rechts van het gebouw, als je richting Reizenrijk loopt). Zelf heb ik er (nog) geen gebruik van gemaakt, maar van wat ik heb gehoord krijg je een kaartje waarmee je van half 10 tot 5 voor 10 naar binnen kan.

Offline Bslo
Citaat van: Rob81 link: /forum/8/1752/813093 op: 25-07-2017 10:27:41

Kan iemand van jullie antwoord geven op de volgende vraag: Als je blijft slapen in het Efteling Hotel, het Loonsche Land of Bosrijk mag je een half uur eerder het park in. Hartstikke handig omdat je zo bv. vast rustig naar Baron 1898 kunt wandelen en daar om 10.00 uur als één van de eersten de rij in kunt lopen. Maar hoe zit dat met Symbolica? Heb je daar voordeel bij dat extra half uur of kan iedereen zich (ruim) voor openingstijd opstellen voor de wachtrij?

Met de verblijfstickets of met de speciale brief voor abonnementhouders kun je bij een verblijf het bekende half uurtje eerder toegang krijgen. Wanneer je eerder Symbolica wilt betreden is er een speciale ingang voor verblijfsgasten aan de achterkant van het gebouw, tegenover de stenen brug over de Gondolettavijver richting de Wensbron en Ruigrijk. Deze poort is vanaf 9:30 uur geopend en je kunt via deze poort als verblijfsgast de wachtrij eerder betreden. Ergens tussen 9:45 en 9:55 mogen de verblijfsgasten de attractie betreden, nog voordat de gewone entree voor bezoekers op de Promenade open gaat. Je hebt hier geen extra kaartje of wat dan ook voor nodig. Het werkt exact hetzelfde als bij andere attracties waar je eerder in kan, of alvast bij de wachtrij kunt wachten.

Uit eigen ervaring is het wel aan te raden om zo snel mogelijk in de wachtrij aan te sluiten bij dit half uurtje eerder toegang. Om 9:40 staat de wachtrij voor verblijfsgasten op zijn minst tot en met de eerste overkapping, waardoor er alsnog een wachttijd ontstaat en je het half uurtje eerder toegang eigenlijk aan het verspillen bent. Zorg er dus voor dat je om 9:32 de rij inloopt en je kunt als eerste naar binnen

Versie: 1 Aangepast: 25 juli 2017 12:32 door: Bslo reden: Geen reden aangegeven
Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 39x EuropaPark: 5x Phantasialand: 2x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 32x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Offline Rob81
Nieuw lid
Top! Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. We zullen zorgen dat we op tijd voor de poort staan

Offline wendy
Bedankt voor de heldere uitleg ! Wij gaan binnenkort ook overnachten bij de Efteling, fijn om zo duidelijk te weten hoe we eerder in de rij kunnen.

Offline Bslo
@Rob81 en @wendy graag gedaan!

Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 39x EuropaPark: 5x Phantasialand: 2x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 32x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Offline Timaz
Op drukke dagen staan er vaak flinke files op de N261.
Is er vanuit het zuiden (dus vanuit de richting Tilburg) een sluiproute waarmee je de file kunt vermijden?

Offline Bslo
Citaat van: Timaz link: /forum/8/1752/813129 op: 31-07-2017 11:49:26

Op drukke dagen staan er vaak flinke files op de N261.
Is er vanuit het zuiden (dus vanuit de richting Tilburg) een sluiproute waarmee je de file kunt vermijden?

Je zou eventueel via de Heideweg en Horst die parallel lopen aan de N261 een file op de N261 kunnen vermijden.

Offline Timaz
Ik had eventueel gedacht om via de Duiksehoef te rijden, zodat je vanaf de andere kant de Europalaan oprijd. Zo heb je ook het stukje file op de Europalaan niet.
Of is dit niet persé nodig om tijdswinst te behalen?

Offline Bslo
Dit is niet persé nodig, zodra je op de Europalaan bent, rijdt het autoverkeer wel redelijk door.

Pagina: 610 van 612 (12231 items)
<< 1·2·3·605·606·607·608·609·610·611·612 >>