Forum: Het Efteling Vragen Topic

Pagina: 1 van 9 (80 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9 >>
Pagina: 615 van 618 (12341 items)
<< 1·2·3·610·611·612·613·614·615·616·617·618 >>

Citaat van: Maaike link: /forum/8/1752/813911 op: 26-12-2017 19:50:37

Hoevaak komen er eigenlijk nieuwe pins in het smidje?

Zodra de serie op is komt er weer een nieuwe serie in. Met de huidige oplage duurt dat ongeveer 2 jaar.

Versie: 1 Aangepast: 1 januari 2018 17:17 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Quizo
Nu we toch over 't Smidje bezig zijn, weet iemand welke serie er nu in ligt? Ik wil ook wel eens wat leuke pins uit 't Smidje trekken, leuk voor mn carnavalsjas..

Alle die mijn vergeten en sullen die tijt niet weten

Offline Amelie
Ik mag misschien een personeelsuitje organiseren naar de Efteling

Nu heb ik een paar vragen:

* Weet er iemand op welke tijden er op donderdagen in juni meestal Raveleijn voorstellingen zijn? (openingstijden 10-18 uur, drukte 'normaal' verwacht)
* En Aquanura? Altijd vlak voor én vlak na sluitingstijd, of alleen erna?
* Kan je met een groep van 25 man alleen in een restaurant lunchen óf gokken dat het mooi weer is voor een picknick? Of is er ook ergens een overdekte picknickplek?
* Verder nog leuke tips voor een personeelsuitje in de Efteling?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!!

Offline Elske
* De showtijden weet ik niet.
* Reken er op dat Aquanura alleen een kwartier ná sluitingstijd is. Dus om 18.15u.
* Is een groepsarrangement dan niets voor jullie? Dat heb ik heel lang geleden eens gehad, maar dat was erg leuk. Zo te zien hebben ze verschillende mogelijkheden: https://www.efteling.com/nl/park/groepen/arrangementen

Versie: 1 Aangepast: 5 februari 2018 19:46 door: Elske reden: Geen reden aangegeven
 Offline Amelie
Dank voor je reactie, Elske!
Ja, we kijken ook naar die arrangementen, maar 1 daarvan is een picknick, vandaar...
Maar 1x Aquanura dus. Dat is jammer. Doen ze alleen 2x Aquanura op dagen die als druk zijn aangemerkt in de kalender?

Bel anders even naar de Efteling. Die kunnen je precies vertellen wat er wel en niet kan en hoe laat een en ander gebeurt. En ook of je met een groep van 25 man van te voren moet reserveren in een eetgelegenheid of dat je er zonder reservering binnen kunt lopen. In de gewone niet-Eftelingse horeca hebben ze over het algemeen graag dat je van te voren aankondigt dat je komt, zodat ze plek voor je hebben/vrijhouden. Het zou erg zonde zijn, als de eerste personen uit de groep hun eten al op hebben, terwijl de laatsten nog niks gehad hebben.

Versie: 1 Aangepast: 6 februari 2018 01:55 door: De Markies van Karabas reden: Geen reden aangegeven
De Markies

Offline Amelie
Goed idee om even te bellen over de tijden van de voorstellingen inderdaad! Bedankt voor de tip.
Als we in een restaurant gaan eten maken we natuurlijk wel een reservering ja.

Ik zou niet alleen bellen over de tijden van de voorstellingen, maar samen met de Efteling kijken wat je/jullie wensen zijn. Misschien heeft de Efteling nog wel een idee of twee, waar je zelf nog helemaal niet aan hebt gedacht.

De Markies

Volgensmij kun je via de site gewoon reseveren voor schoolrijsjes en vast ook personeelsuitjes.

Auties love Efteling

Offline guidot
vraagje:
kan je in het Loonsche land over het keienspoor wandelen zonder dat je in het Loonsche land overnacht

Kan je ergens in park nog schepijs eten de Den Suykerbuyk is nu dicht.

Offline Robin
Nee, schepijs verkopen ze op twee locaties waarvan één bij het terras bij de Octopus, maar die is 's winters gesloten.

Offline Quizo
Heeft iemand ondertussen al ontfutseld wat voor bier Laafse Lurk was? Lijkt me leuk als ik ergens nog iets soortgelijks kan kopen.

Offline Bslo
Citaat van: guidot link: /forum/8/1752/814202 op: 12-02-2018 14:14:51

vraagje:
kan je in het Loonsche land over het keienspoor wandelen zonder dat je in het Loonsche land overnacht

Zeker kan dat. Zowel het Loonsche Land vakantiepark als het natuurgebied is gewoon vrij toegankelijk (er staan namelijk geen hekken omheen. Dit is gedaan zodat het gebied voor de recreant toegankelijk bleef). Bij de receptie kun je de folder halen die bij de route hoort.

Efteling, Disneyland Paris, Artis, Bobbejaanland, Movie Park, Slagharen en Toverland abonnementhouder. Neem eens een kijkje op www.verwonderling.nl. Team Plaetjesmakers en Eftelingsestraat.

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 48x Efteling 2018: 54x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 18x Disneyland Paris: 15x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Offline larsk
Ik ben voor school bezig met een betoog en presentatie over dat de Efteling een verplicht uitje moet worden voor het vak Nederlands. Hebben jullie misschien voorbeelden die ik kan gebruiken in mijn betoog? Ik heb de sprookjes en Jedd, Baron en DVH al, maar worden er bijvoorbeeld in andere attracties nog spreekwoorden, literatuur of iets anders wat voor het vak Nederlands leerzaam kan zijn gebruikt? Alvast bedankt!

hoogmoed komt voor den val!

Grappig idee, zeker voor het vak Nederlands zou ik het verhaal van de bokkenrijders aanhalen.
Maar ook dat er speciaal voor de Efteling verhalen worden geschreven kan je vertellen, zoals Paul van Loon's Raveleijn.

Voor het vak Nederlands? Dan zou ik eerder iets vertellen over het gebruik van de oud-Hollandse taal in het park.

Offline Quizo
Citaat van: larsk link: /forum/8/1752/814220 op: 15-02-2018 09:53:15

Ik ben voor school bezig met een betoog en presentatie over dat de Efteling een verplicht uitje moet worden voor het vak Nederlands. Hebben jullie misschien voorbeelden die ik kan gebruiken in mijn betoog? Ik heb de sprookjes en Jedd, Baron en DVH al, maar worden er bijvoorbeeld in andere attracties nog spreekwoorden, literatuur of iets anders wat voor het vak Nederlands leerzaam kan zijn gebruikt? Alvast bedankt!

Haha wat een leuk idee. Ik heb misschien nog wel een paar argumenten voor je.

- Sprookjes zijn een belangrijk deel van de literaire geschiedenis en hoe dit in verschillende talen vertaald en doorverteld is kan interessant zijn.

- De samenwerking tussen Paul van Loon en de Efteling.

- Het gebruik van Oud-Hollandsch op vele plekken in het park.

- Het gebruik van rijm in de vele leuzen van het park en daarmee dus het poëtische aspect wat het park te bieden heeft.

Ik hoop dat je betoog impact zal hebben op je school en jullie lekker naar de Efteling gaan haha!

Offline lieven
Een aantal van de sprookjes en verhalen zijn natuurlijk ook door de Efteling zelf geschreven. De fakir bijvoorbeeld, of het verhaal bij het Huis van de Vijf Zintuigen.

Ander insteekpunt zou wellicht kunnen zijn hoe de Efteling sprookjes heeft vertaald (vanuit het buitenlands) en hertaald (een andere, vaak familievriendelijke versie).

Persoonlijk heb ik altijd een fascinatie gehad voor de geschiedenis van sprookjes: de oorspronkelijke verhalen, de overdracht hiervan (vaak mondeling; van stad tot stad), de waarschuwingen die erin zaten tot aan het heden waar sprookjes juist voor kinderen zijn en de moraal grotendeels lijkt verdwenen. Taalkundig is dat best interessant.

Wellicht ook interessant om eens te grasduinen bij het Meertens Instituut, hebben ook een digitale verhalenbank met vele legenden en verhalen, sommige die je ook in de Efteling tekenkomt.

Citaat van: larsk link: /forum/8/1752/814220 op: 15-02-2018 09:53:15

Wat is je belangrijkste punt waarom de Efteling een verplicht uitje moet worden? Dan kun je daar andere argumenten aan linken. Dat is misschien handiger dan alleen voorbeelden van goede verhalen in de Efteling noemen. Niet alle verhalen zijn van oorsprong Nederlands, dus dan zou de Bokkenrijders een van de betere voorbeelden zijn. Je zou bijvoorbeeld ook iets kunnen zeggen over hoe de Efteling cultureel erfgoed beschermd (dan kun je wel bijvoorbeeld sprookjes gebruiken). Een ander punt wat je zou kunnen maken is het maatschappelijk belang van de Efteling (saamhorigheidsgevoel, trots dat een Nederlands attractiepark in de Europese top 5 staat, enzo).

Pagina: 615 van 618 (12341 items)
<< 1·2·3·610·611·612·613·614·615·616·617·618 >>