Forum: Drukte in het park

Pagina: 1 van 3 (27 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 215 van 216 (4310 items)
<< 1·2·3·210·211·212·213·214·215·216 >>

Toch maar weer een keer om advies vragen. Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar wat zou het beste moment zijn om in de zomervakantie naar de Efteling te gaan (het begin is geen optie)? Rond het midden of aan het eind? Ik weet dat er op de Efteling site vermeld wordt dat het alle weken druk zal zijn, maar er zullen vast wel iets minder drukke dagen tussen zitten...

yee

Offline Robin
Ik denk dat je het best zo vroeg mogelijk in de vakantie kan gaan. Veel mensen die op vakantie gaan doen dat in het begin van de vakantie waardoor ze het dagje Efteling later in de vakantie plannen.

Symbolica gaat open op 1 juli dus er zal toch wel wat volk zijn

Normaal gesproken kun je inderdaad dan het beste zo vroeg mogelijk gaan. Maarja, door de opening van Symbolica op 1 juli weet ik niet of die vlieger nog steeds op gaat. Ik heb al een abonnement sinds 2004 en je merkt gewoon dat de voorspelbaarheid steeds lastiger is geworden door de groei van de Efteling.

Offline Robin
Er zijn natuurlijk mensen die ASAP naar Symbolica willen gaan. Maar die groep is waarschijnlijk vele malen kleiner dan zij die niet zo'n grote haast hebben.
Ook moet je kijken naar het feit dat er met Symbolica een attractie meer is dan voorheen. Op elk moment van de dag zijn er dus ook een hoop mensen die minder (elders) in het park zijn, wachtende in de rij voor Symbolica ofwel in het paleis zelf. Zeker als je het per uur bekijkt zijn dat veel mensen.
Stel dat dit het aantal bezoekers zou zijn dat er extra is vanwege de nieuwigheid, dan zou het ook meteen gecompenseerd worden.
Het is maar een visie, kan ook een foute visie zijn...

Citaat van: Disco Laaf link: /forum/8/1748/812693 op: 17-06-2017 11:11:11

Toch maar weer een keer om advies vragen. Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar wat zou het beste moment zijn om in de zomervakantie naar de Efteling te gaan (het begin is geen optie)? Rond het midden of aan het eind? Ik weet dat er op de Efteling site vermeld wordt dat het alle weken druk zal zijn, maar er zullen vast wel iets minder drukke dagen tussen zitten...

meestal is het in juli wel iets rustiger dan augustus, maar dan zal het waarschijnlijk alsnog wel druk zijn.

Wat denken jullie dat de rustigste week zal zijn? Volgende week (3-7 juli) of de laatste week van de zomervakantie in het zuiden (28 aug-1 sep)?

Aangeraden wordt te passen, op uw beurzen en uw tassen

Vorig jaar was voor mij de derde week heel erg rustig (ik woon in Midden-Nederland). Zelfs bij het Negen Pleinen Festijn gaf de app als drukste wachttijd toen 20 minuten aan.

Weet iemand of 3 juli druk gaat worden in verband met Symbolica etc.?

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Citaat van: roderick link: /forum/8/1748/812868 op: 28-06-2017 11:33:21

Vorig jaar was voor mij de derde week heel erg rustig (ik woon in Midden-Nederland). Zelfs bij het Negen Pleinen Festijn gaf de app als drukste wachttijd toen 20 minuten aan.

Weet iemand of 3 juli druk gaat worden in verband met Symbolica etc.?

Begin van de vakantie, en symbolica.. verwacht van wel.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Nou ja, de eerste schoolvakanties beginnen officieel pas de week er na, dus wat dat betreft valt het wel mee. (er zijn wel veel vrije dagen de laatste weken van school)

Hooghmoed komt voor den val!

Ik zit ook te twijfelen om ergens volgende week te gaan. Symbolica opent gelukkig in het weekend, dat geeft mij de hoop dat het nog wel meevalt met drukte de week erop. Bij de opening van Baron 1898 bleek het alleen bij die attractie druk te zijn, in de rest van het park viel het wel mee. Het zou mooi zijn als dat nu ook het geval is.

Weet iemand toevallig welke bussen er nou precies op de parkeerplaats van de Efteling stoppen? Ik weet nou niet of bus 300 of bus 800 daar stopt of allebei en bus 301 stopt toch bij het hotel?

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Citaat van: roderick link: /forum/8/1748/812889 op: 28-06-2017 21:54:44

Weet iemand toevallig welke bussen er nou precies op de parkeerplaats van de Efteling stoppen? Ik weet nou niet of bus 300 of bus 800 daar stopt of allebei en bus 301 stopt toch bij het hotel?

Buslijn 300 stopt recht voor de Efteling, 301 inderdaad vlak bij het hotel bij de horst,is goed te doen om te lopen hoor. 800durf ik niks over te zeggsn, nog nooit gezien eigenlijk.

800 is de snelbus, die stopt ook bij de Efteling voor de deur.

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline Bslo
Citaat van: roderick link: /forum/8/1748/812889 op: 28-06-2017 21:54:44

Bus 800 is de snelbus naar de Efteling vanaf station Den Bosch. Deze rijdt om het half uur in het weekend en de vakantieperioden. De laatste bus vertrekt om 11.30. 's Avonds rijden ze tot 18.30 (als de Efteling tot 18 uur open is) vanaf bushalte Efteling weer naar station Den Bosch

Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 45x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 7x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

het is bizar.. 150 minuten wachttijd bij Symbolica en bij de andere attracties 5 tot 15 minuten maximaal.
Vandaag ook de eerste negen pleinen festijn. Blijft het zo rustig ook vanavond bij de andere attracties? Hoe zat het met de wachttijden bij de 1e Negen pleinen festijn van 2016?

Vind je het gek en onverwacht?
De nieuwste attractie van de Efteling gaat vandaag voor het eerst open. Natuurlijk gaat iedereen daar als eerste naartoe. Het zal straks vast wel wat meer verspreiden waardoor de andere attracties ook drukker worden, maar de wachtrij bij Symbolica zal denk ik zo blijven tot sluiting park.

Ik vin het bizar dat het al een halve ochtend zo rustig is in de rest van het park

Offline Jali
Iedereen wil meteen alle drie de routes doen natuurlijk dus ik gok dat het daarom zolang zo druk blijft.

Vorig jaar was het ook best rustig op de eerste zomeravond en zeker gezien het weer is het niet gek dat er vandaag niet zoveel mensen in het park zijn.

Parken 2017: Efteling 16x | Disneyland Park 2x | Walt Disney Studios Park 2x

Parken 2016: Efteling 14x | Phantasialand 3x | Europapark 1x | Moviepark Germany 1x | Walibi Holland 1x

Efteling totaal 56x

Pagina: 215 van 216 (4310 items)
<< 1·2·3·210·211·212·213·214·215·216 >>