Forum: Drukte in het park

Pagina: 1 van 3 (27 items)
<< 1·2·3 >>
Pagina: 214 van 215 (4285 items)
<< 1·2·3·209·210·211·212·213·214·215 >>

Offline kim
Nee hoor, toen wij eind zomer/najaar het dagje Efteling hadden ingepland voor 18 maart, toen stond 18 maart op de kalender aangegeven als rustig en stond er nog niet bij vermeld dat er op deze dag een evenement plaats vind. Dus het is helemaal niet zo dat de Efteling dit ruim van te voren aangeeft. Enkele maanden van te voren stond dit pas op de kalender aangegeven. Zo'n groot evenement weten ze echt wel nog langer van te voren lijkt mij. Met een grote familie groep spreekt het natuurlijk voor zich dat een Efteling uitje heel lang van te voren moet worden ingepland in verband met vrij vragen enz. En een dag of 10 van te voren veranderde de kalender het pas van rustig naar druk. Op de laatste dag pas werden de openingstijden veranderd. Dus kortom; alles word wel degelijk zeer kort van te voren vermeld.

Het is natuurlijk ontzettend balen, als je naar een dag toeleeft en dan alsnog met de gebakken peren zit. Enige tip die ik kan geven, is wat Eftelingfan ook al zei: in mijn ervaring is het erg rustig op een doordeweekse dag tussen herfst- en kerstvakantie en tussen kerst- en voorjaarsvakantie. Dan kun je inderdaad zeer waarschijnlijk overal zo doorlopen en blijven zitten in attracties.

Die kalender van de Efteling-site... Ik heb er ook al meermalen een wenkbrauw bij opgetrokken, hij heeft het zeker niet altijd bij het rechte eind. En raar dat ze een groot evenement als de Rabo-dagen niet eerder op de site kunnen vermelden, het lijkt mij inderdaad dat dit al lang van te voren bekend is.

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline kim
Ja precies, vanaf de zomer hebben we er naar uit gekeken en je werkt er ondertussen hard voor om zo'n familie uitje te kunnen betalen. Dus dit was een grote tegenvaller. Misschien dat ik het nog 1 aller laatste kans geef door samen met alleen mijn vriend te gaan en jullie tips hierin mee te nemen. Misschien in combinatie met slecht weer (drukte in het park vind ik veel erger dan regen), de Efteling dezelfde dag te informeren (echt geen schoolreisjes pas een dag van te voren ingepland?)en wat er verder nog mogelijk is om ervoor te zorgen op een rustige dag te gaan.
Maar kom ik weer voor ongewilde verrassingen te staan, dan weet ik het ook niet meer. Met zoveel gedoe en stress vooraf over de drukte in het park is er eigenlijk geen ruimte voor voorpret. Jammer, anders had ik nog zelfs een abonnement overwogen. Maar het eindigt iedere keer in enorme druktes, zelfs doordeweeks wanneer je er speciaal voor vrij neemt dus...
Maar bedankt voor de tips in ieder geval! Wie weet gaat het daarmee dan toch lukken!

Ik lees hier en daar ook dat het op nieuwjaarsdag ook rustig is, misschien ook nog een idee voor volgend jaar.

Citaat van: kim link: /forum/8/1748/811650 op: 19-03-2017 19:42:16

Nee hoor, toen wij eind zomer/najaar het dagje Efteling hadden ingepland voor 18 maart, toen stond 18 maart op de kalender aangegeven als rustig en stond er nog niet bij vermeld dat er op deze dag een evenement plaats vind. Dus het is helemaal niet zo dat de Efteling dit ruim van te voren aangeeft. Enkele maanden van te voren stond dit pas op de kalender aangegeven. Zo'n groot evenement weten ze echt wel nog langer van te voren lijkt mij. Met een grote familie groep spreekt het natuurlijk voor zich dat een Efteling uitje heel lang van te voren moet worden ingepland in verband met vrij vragen enz. En een dag of 10 van te voren veranderde de kalender het pas van rustig naar druk. Op de laatste dag pas werden de openingstijden veranderd. Dus kortom; alles word wel degelijk zeer kort van te voren vermeld.

Die dagen zijn aan het begin van het jaar wel zeker bekent en dat de tijd van 11 naar 10 pas op het laatste gebeurde is logisch.
Want dit is officieel niet voor de betalende bezoekers dus die hoeven dat ook niet te weten. Dat als je op tijd bent en niet word tegen gehouden is dan gewoon mooi mee genomen. Met die drukte indicatie word altijd wel veel gesjoemeld, want als er op de kalender staat druk zullen veel mensen thuis blijven en een andere dag uitkiezen waardoor het op die dag juist niet druk word.

Op nieuwjaarsdag heb je dan wel kans dat buiten de pirana en dvh ook alle andere buiten achtbanen dicht zijn.

Versie: 1 Aangepast: 20 maart 2017 05:58 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
51x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline kim
Nogmaals voor de derde keer: In de zomer/najaar stond 18 maart op de kalender aangegeven als rustig en stond er beslist niet bij dat er op die datum een evenement plaats vind. Daarom hadden wij deze datum ook uitgekozen! Pas later veranderde deze dag in een evenement. Eerlijk gezegd vind ik het erg vervelend dat je er tegenin gaat want ik heb hierin gewoon echt gelijk.
Jullie als abonnement houders zullen het ongetwijfeld eerder op een papiertje voorgekauwd hebben gekregen. Maar de gewone dagjes mensen kijken op de kalender, en nogmaals: toen ik keek stond deze dag beslist niet aangegeven als evenement. En je gaat er gewoon vanuit dat de informatie die op de kalender staat klopt en dagelijks word bijgewerkt. Dat is dus niet zo maar dat kan je als gewone dagjes mens toch niet weten!

Citaat van: kim link: /forum/8/1748/811656 op: 19-03-2017 21:43:35

Ja precies, vanaf de zomer hebben we er naar uit gekeken en je werkt er ondertussen hard voor om zo'n familie uitje te kunnen betalen. Dus dit was een grote tegenvaller. Misschien dat ik het nog 1 aller laatste kans geef door samen met alleen mijn vriend te gaan en jullie tips hierin mee te nemen. Misschien in combinatie met slecht weer (drukte in het park vind ik veel erger dan regen), de Efteling dezelfde dag te informeren (echt geen schoolreisjes pas een dag van te voren ingepland?)en wat er verder nog mogelijk is om ervoor te zorgen op een rustige dag te gaan.
Maar kom ik weer voor ongewilde verrassingen te staan, dan weet ik het ook niet meer. Met zoveel gedoe en stress vooraf over de drukte in het park is er eigenlijk geen ruimte voor voorpret. Jammer, anders had ik nog zelfs een abonnement overwogen. Maar het eindigt iedere keer in enorme druktes, zelfs doordeweeks wanneer je er speciaal voor vrij neemt dus...
Maar bedankt voor de tips in ieder geval! Wie weet gaat het daarmee dan toch lukken!

Ik lees hier en daar ook dat het op nieuwjaarsdag ook rustig is, misschien ook nog een idee voor volgend jaar.

Je hebt gewoon ontzettend pech. Het is hartstikke slim, zeker als gewone bezoeker, om in het voorjaar naar het park te komen in plaats van in de zomer en dan pluk je er net één van de evenementenweekenden uit, terwijl het de afgelopen weken allemaal doorlopen was. Met het doordeweekse bezoek had je nog meer pech, ik heb nog nooit meegemaakt dat er zo vroeg in het jaar al scholen bij de Efteling voor de deur stonden.

Een abonnement niet meer overwegen omdat het druk was vind ik een rare redenering, je zou juist een abonnement nemen als je net op drukke dagen gaat, zodat je niet alles in één keer hoeft te doen. En je gaat er nog vaker van naar de Efteling ook, dan kom je vanzelf eens een rustige dag tegen.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Offline kim
Bij het doordeweekse bezoek had ik in mijn bericht niet benoemd wanneer dat was, maar dat was ergens later in het voorjaar. Deze 2 keer zijn slechts voorbeelden want iedere keer wanneer ik er ben dan is het druk. Dan maakt het toch niet heel aantrekkelijk om een abonnement te nemen. Ik heb eigenlijk nog nooit in alle rust de Efteling kunnen bewonderen, het was altijd voetje voor voetje, tegen ruggen aankijken en eigenlijk alleen maar mensen zien in plaats van sprookjes.En natuurlijk snap ik dat die drukte er vaak is. Maar heb echt gewoon nooit een rustige dag meegemaakt. Dus zo raar vind ik het toch niet ik nog niet zo sta te springen om een abonnement. Maar goed, dan heb ik misschien heel toevallig gewoon heel veel pech.

Citaat van: kim link: /forum/8/1748/811665 op: 20-03-2017 13:44:38

Bij het doordeweekse bezoek had ik in mijn bericht niet benoemd wanneer dat was, maar dat was ergens later in het voorjaar. Deze 2 keer zijn slechts voorbeelden want iedere keer wanneer ik er ben dan is het druk. Dan maakt het toch niet heel aantrekkelijk om een abonnement te nemen. Ik heb eigenlijk nog nooit in alle rust de Efteling kunnen bewonderen, het was altijd voetje voor voetje, tegen ruggen aankijken en eigenlijk alleen maar mensen zien in plaats van sprookjes.En natuurlijk snap ik dat die drukte er vaak is. Maar heb echt gewoon nooit een rustige dag meegemaakt. Dus zo raar vind ik het toch niet ik nog niet zo sta te springen om een abonnement. Maar goed, dan heb ik misschien heel toevallig gewoon heel veel pech.

Maar wat vind jezelf druk.. als het een warme dag is en mooi weer dan vind ik een half uur wachten niet persee druk, druk vind ik toch echt pas als je langer dan 1.5 uur staat te wachten. Je moet altijd wel een keer wachten, het is een groot park maar toch een dag zonder rijen kom je echt bijna niet tegen.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: kim link: /forum/8/1748/811665 op: 20-03-2017 13:44:38

Ik snap je punt helemaal en, onlangs dat ik een abbonement heb, heb ook ik er een bloedhekel aan als het druk is. Lang wachten en ook het gevoel hebben dat je niks hebt gedaan/gezien. Een advies die ik je kan geven is, wanneer je aan het plannen bent voor een dagje Efteling, om de blokdagen van de Abbonementhouders op te zoeken omdat, wat je zelf al aangeeft al best vroeg bekent zijn.

Wat ik, net als andere niet kan begrijpen is dat je niet staat te trappelen om een abbonement. Met dat kaartje ga je veel vaker naar de Efteling en maakt het ook minder uit of je even moet wachten, want achja we gaan er dan volgende keer weer in.

Wat Gekkertjuh al aangeeft is dat je altijd een keer zal moeten wachten helaas, maar de gezelschap waarmee je daar in die rij staat, maakt het altijd wel leuker.

Drakenjagers onverzaagd....

...Trekt ten strijden tegen het beest!

Ik weet dat niemand hier een glazen bol heeft en dat het weer een van de allergrootste factoren is voor de drukte in het park. Maar een doordeweekse dag in mei. Iemand enig idee hoe druk dan kan zijn? Zijn de schoolreisjes dan al begonnen?

Je kunt me volgen op Instagram als: @vncnt96 (:

Offline Weirdo
Dan zijn de schoolreisjes zeker al in volle gang.
En precies wat je zegt; het weer is (buiten de schoolreisjes) ook van grote invloed.

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/1748/811764 op: 30-03-2017 18:14:14

En precies wat je zegt; het weer is (buiten de schoolreisjes) ook van grote invloed.

Die schoolreisjes zijn er nu ook al in het park.

51x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/1748/811766 op: 30-03-2017 22:23:15

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/1748/811764 op: 30-03-2017 18:14:14

Die schoolreisjes zijn er nu ook al in het park.

Die zijn er bijna altijd wel..

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Is het dan nog tactisch om op een zaterdag te gaan? Of maakt dat niet zo veel verschil?

Zaterdagen zijn over het algemeen drukker dan doordeweekse dagen maar minder druk dan de zondagen.

Versie: 1 Aangepast: 4 april 2017 20:34 door: -D@nny- reden: Geen reden aangegeven
Oké, dankjewel!

Offline Oliver
Zijn April/Mei echte schoolreisjes maanden, of is de schoolreisdrukte ook nog in Juni zichtbaar?

<b>18x</b> Assepoester, <b>23x</b> Carnaval Festival, <b>47x</b> Droomvlucht, <b>35x</b> Fata Morgana, <b>9x</b> Halve Maen, <b>16x</b> PandaDroom, <b>24x</b> Piraña, <b>20x</b> Sprookjesbos

Offline Robin
Of beiden...

Offline TUNAS
Normaal gesproken bezoeken wij de Efteling iedere Zaterdag, nu waren we er gisteren (Vrijdag)ook Dat was dus een vergissing, heel de parkeerplaats voor bussen stond vol, Schoolreisjes

Wat een ander park tref je dan aan, de sfeer is zo anders als half tiener Nederland binnen is

Wij vroegen ons af hoe dat moet zijn als je wat dagen (voor veel geld) in Bosrijk zit ?!

Ja, het is een kinderpark, maar het liefst wel onder toezicht van pappa en mamma.

Zijn dit nou echt de bezoekers waar de Efteling op zit te wachten ? Echt veel hebben ze ook niet te besteden want er was echt veel horeca dicht.

Is een leeftijdsgrens voor schoolreisje niet een idee ?? Kleuters die hand in hand, netjes twee aan twee met een shirtje van school en onder begleiding van wat pabo geschoolde dames door het Sprookjesbos wandelen, zijn niet het probleem.

Of ben ik nu een oude zeikerd

Offline Weirdo
Citaat van: TUNAS link: /forum/8/1748/812352 op: 20-05-2017 21:49:27

Of ben ik nu een oude zeikerd

Yep.

Nee serieus... wat jij zegt is natuurlijk geen optie.
Ik was er vandaag, en keer er vanop hoeveel horeca er open was.
En toch was het relatief rustig.

Pagina: 214 van 215 (4285 items)
<< 1·2·3·209·210·211·212·213·214·215 >>