Forum: Defecten in de Efteling

Pagina: 1 van 16 (143 items)
<< 1·2·3·4·5·6·14·15·16 >>
Pagina: 109 van 109 (2178 items)
<< 1·2·3·104·105·106·107·108·109 >>

Vandaag was de haard in Hugo's huiskamer defect. Ik vind het trouwens jammer dat ze niet meer naar het bliksem effect meer gekeken hebben die aan het eind van de rit achter de tuindeuren te zien is. Sinds het onderhoudsbeurt van vorig jaar hebben ze het maar heel even gedaan en daarna niet meer.

Verder bewoog 1 van de Britse soldaten in de Engelse scène van Carnaval festival niet met z'n hoofd.

TVDVFS.nl

Offline Weirdo
Vandaag zijn me weer enkele dingen opgevallen.

- Eerste gordijn bij Fata Morgana bleef open staan
- Inca Gijs was stil
- Schaaltje van de wensbron stond rechtop en er kon dus geen geld op gegooid worden

mij viel het op dat bij de Chinese nachtegaal het geluid van de nachtegaal erg hard staat, terwijl de nep nachtegaal erg zacht stond.

Gisteren bleef in fata morgana het eerste gordijn (dus tussen haven en 1e jungle scene) open staan.

Citaat van: Joost6786 link: /forum/8/15942/812652 op: 13-06-2017 10:01:29

Gisteren bleef in fata morgana het eerste gordijn (dus tussen haven en 1e jungle scene) open staan.

Dat is nu al weer een paar weken het geval inderdaad.

82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/15942/812653 op: 13-06-2017 14:22:29

Citaat van: Joost6786 link: /forum/8/15942/812652 op: 13-06-2017 10:01:29

Dat is nu al weer een paar weken het geval inderdaad.

Vanmiddag ging het gordijn gewoon weer dicht

Versie: 1 Aangepast: 17 juni 2017 00:45 door: Joost6786 reden: Typfout
 Offline Weirdo
Vanmiddag deden de watervallen in Kastelenrijk (Droomvlucht) het niet.

Versie: 1 Aangepast: 2 juli 2017 00:31 door: Weirdo reden: Geen reden aangegeven
Citaat van: Weirdo link: /forum/8/15942/812942 op: 02-07-2017 00:31:03

Vanmiddag deden de watervallen in Kastelenrijk (Droomvlucht) het niet.

Dit is al met regelmaat zo de afgelopen 2 weken. Niet alleen de watervallen werkten vandaag niet, ook de nevel (mist) stond uit in het Kastelenrijk en de wiegende wouden hielden zicht stil. De Kastelen bewogen gelukkig nog wel, anders blijft er weinig meer over op licht en muziek na.

In heel Droomvlucht is de afgelopen 2 weken nauwelijks meer een nevel-effect te vinden. Tot mijn verbazing zag ik vorige week wat nevelwolkjes in het Wonderwoud bij de fee en de grot van de Pepper's Ghost, zelfs die waren er vaak niet. Vandaag (1/7/2017) was er echt nergens mist te vinden.

Ik kan inmiddels een hele lijst maken van zaken die ik jammer vind:

- Het Zompenwoud en de Woudtunnel (Droommoeras) aan het einde zit tot mijn persoonlijke irritatie al vrij lang zonder nevels, waardoor de mystieke sfeer deels weg is en in het Zompenwoud je ook nog eens van 2 trollen de onderkant kunt zien (ze staan op een metalen frame) wat ik echt niet vind kunnen. Dat was voor de renovatie echt beter. Ik hoor Ton van de Ven in de docu's nog zeggen: "weer die nevels...". Nou, die zijn er dus nauwelijks meer.

- De zwevende Elfjes achter Oberon zijn al een jaar of 3 defect, de mist bij de ingang-grot (uit de vloer) is er bijna nooit, de nevelflarden bij de Hemelburchten zijn er niet meer en vooral in het Zompenwoud, Droommoeras en de uitgang (met de felle lichten) mis ik de nevels van vroeger.

- De airco-buis van bijna 1 meter doorsnede die rood verlicht is in het Zompenwoud onderin irriteert mij ook, die zie je al als je het Zompenwoud boven binnen draait, daarnaast raas je er met de gondel vlak langs en ik vind het geen gezicht.

- De Actie-Foto flits staat weer aan in het Zompenwoud, die zie je continue van alle voertuigen voor je, dat stoort mij enorm.

- Daarnaast vindt ik de baard van de trol met de 3 elfen véél te lang, je ziet alleen nog maar een baard ipv een trol... veel details weg. Welke vormgever dat weer heeft verzonnen? Net als de idiote gekleurde pruikjes van Elfen, ik ben blij dat er een aantal weer blond haar hebben. Sommige dingen moet je niet veranderen.

Ik had een kennis meegenomen uit Engeland, en was een beetje een teleurstelling vandaag om hem zo Droomvlucht te laten zien, met alle defecten op dit moment. Kennelijk heeft het geen prioriteit om er iets aan te doen.

Gisteren waren er technische problemen met de toegangsdeuren van voorshow 1 naar voorshow 2 in Villa volta. Het betrof hier de linkere deuren. 1 van de twee bleef dicht zitten, en de andere draaide schokkend dicht, om vervolgens aan het einde te blijven schokken zonder te sluiten, waardoor het verhaal van voorshow 1 dwars door het verhaal van Hugo te horen was. Ik vraag me zelfs af of het verstandig is geweest van de technische dienst om de sensoren boven de deuren weg te halen. Als je als één van de laatste bezoeker door de deur wilt, dan draaien ze al gelijk bijna voor je neus dicht. Dus eigenlijk ben je hierdoor gedwongen om snel door te lopen naar voorshow 2.

TVDVFS.nl

Offline Carlo
Vandaag kwamen de criminele bewoners van Raveleijn niet omhoog via het water, maar onder uit de tribune-deur. Ook verdwenen ze op die manier weer, het liftmechanisme is blijkbaar stuk.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Ericky
Gisteren Ravelijn vanuit het restaurant bekeken. Draconicon had geen zin deze show en besloot in gebukte houding te blijven liggen.
Verder ging de show wel door.

Je hoeft niet gek te zijn om Efteling leuk te vinden. Maar het helpt wel

Nieuw lid
Op de dagen van 26 t/m 28-07 het park bezoekt, hierbij waren de volgende defecten (waarvan sommige vast al langduriger een defect zullen zijn).

- Baron Gustave zat achter een mooi rood gordijn.
- De projectie van de Vliegende Hollander op het regengordijn werkt niet meer.
- Draak Edna spuwt al langer geen vuur meer.
- Draconicon blijft liever liggen waardoor alleen (voor het publiek) de twee meest rechtse vuurspuwers het doen.

28-08-2017 defecten/herstel:

* Baron 1898 geen defecten aangetroffen, m.u.v. een gebroken ondoorzichtig dakraam in de gang van het station naar de fotobalie.
* Vliegende Hollander bleven de deuren van de toren soms openstaan, waardoor de lifthill soms duidelijk zichtbaar was. Dit werd nog eens versterkt door het ontbreken van een rookgordijn van de lifthill-projectie. Tevens waren een aantal lampen in de opstaphaven volgens mij bijna op, aangezien het flikker-effect er nu voor zorgde dat deze lampen letterlijk helemaal aan en helemaal uit gingen (niet als een echt kaars-effect). Lantaarntjes op de boten deden het wel allemaal goed, zover ik kon zien.
* Joris en de Draak technische storing in de ochtend, daarna weer opgelost. Edna spuwt nog altijd geen vuur, watereffect doet het wel.
* Villa Volta als parel vandaag meegemaakt! Niets op aan te merken (geen defecte deuren, lampen etc.) en de programmering deed mij zelfs even vermoeden dat ik echt over de kop ging (geloof me, dat heb ik normaal nooit). Tevens rustig publiek, terwijl de gehele hoofdshow vol zat en op het eind applaus. Voor herhaling zeker vatbaar, ha, ha.
* Fata Morgana geen defecten gezien, alle gordijnen gingen open en weer dicht zoals het hoort.

Citaat - De airco-buis van bijna 1 meter doorsnede die rood verlicht is in het Zompenwoud onderin irriteert mij ook, die zie je al als je het Zompenwoud boven binnen draait, daarnaast raas je er met de gondel vlak langs en ik vind het geen gezicht.

@DreamingCasper: ik kon toen je je bericht schreef even niet plaatsen wat je bedoelde, tot vandaag... Dus dat was wat ik zag! Ik moet zeggen dat ik dit niet echt een groot probleem vind. Alsof er een raampje van een kabouterhuisje tussen de bomen door zichtbaar is. Maar inderdaad, hoort zo niet echt.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Citaat van: IProducties link: /forum/8/15942/813289 op: 28-08-2017 22:20:13

* Vliegende Hollander bleven de deuren van de toren soms openstaan, waardoor de lifthill soms duidelijk zichtbaar was. Dit werd nog eens versterkt door het ontbreken van een rookgordijn van de lifthill-projectie. Tevens waren een aantal lampen in de opstaphaven volgens mij bijna op, aangezien het flikker-effect er nu voor zorgde dat deze lampen letterlijk helemaal aan en helemaal uit gingen (niet als een echt kaars-effect). Lantaarntjes op de boten deden het wel allemaal goed, zover ik kon zien.

Waarschijnlijk oude lampen vervangen door (goedkopere) LED lampen. Die kunnen niet zo goed tegen dimmen en gaan dus aan en uit bij dit effect.

Versie: 1 Aangepast: 28 augustus 2017 22:47 door: H.Hightower reden: Geen reden aangegeven
 Offline Weirdo
Sinds het onderhoud van de Fata Morgana doet de groene slang in de eerste scene het niet meer.

Meestal als ik in de Efteling ben doet alles het gewoon maar gisteren vielen er een paar dingen op: in Symbolica bij de Panorama Salon deden de vlinders niks. Toch wel jammer, want ik vind dit een mooi effect. En in het sprookjesbos bij de Chinese nachtegaal kwamen de figuren die roepen: "Huh, de keizer leeft!" niet tevoorschijn. De deur bleef tot twee keer toe gesloten, dus was wel echt defect helaas.

Versie: 1 Aangepast: 18 oktober 2017 11:09 door: Pardijn reden: Geen reden aangegeven
Bij de Nachtegaal hebben de lakeien al heel lang problemen. Een tijde terug hingen ze juist continu uit de deur.

Offline Weirdo
In de Fata Morgana bij de 2e tovenaar zijn de grotdeuren al enkele weken weg.
Ben benieuwd wanneer deze terug komen.

Pagina: 109 van 109 (2178 items)
<< 1·2·3·104·105·106·107·108·109 >>