Forum: Defecten in de Efteling

Pagina: 1 van 16 (143 items)
<< 1·2·3·4·5·6·14·15·16 >>
Pagina: 1 van 112 (2224 items)
<< 1·2·3·4·5·6·110·111·112 >>

Offline Niiels
Het is zover de Winter is voorbij het is Lente met een seizoen waar natuurlijk ook defecten zullen voorkomen.
Defect gemerkt laat het weten!

Offline Carlo
Ik heb de topictitel wat algemener gemaakt, zodat-ie geldt voor het complete jaar 2011.

Een kopie van mijn laatste lijstje uit het wintertopic:
Ook mij was vandaag opgevallen dat de spin in Carnaval Festival weg is.
Overigens is de linkervoet van één van de pleinwachters in Italië nog steeds niet in orde. Was de voet eerst helemaal aan gort, nu is er wel een nieuwe gekomen maar die zit niet goed gemonteerd. Deze schraapt alleen een beetje over de grond in plaats van "te stappen".
Het eerste karretje na het meerijdende motorblok is ook al een tijd defect, die zit met linten vast zodat-ie niet alle kanten op kan zwiepen.

In het Lavenlaer is groot onderhoud nodig in Lot's Kraamhuys.
Er waren al twee Larfjes weg, maar bovenin draait het windmolentje van Lodde niet meer, terwijl je Lodde er wel tegenaan ziet blazen.
Ook Lach moet een keer goed nagekeken worden, het hoofd gaat eerst zeer langzaam met een lichtdraaiende beweging naar boven, om vervolgens met een klap weer terug te vallen naar de beginstand.
En de spot op pappie die in zijn luie stoel ligt, geeft geen licht meer.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat van: Carlo link: /forum/8/15942/514636 op: 27-02-2011 22:29:29

Donderdag 24 Februari was het 'roog' in het zompenwoud, het regende niet.

Vandaag was het inderdaad nog steeds droog in het zompenwoud.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Gisteren was de verlichting in het station van Vogel Rok kapot

En het was meer dan een kapotte lamp. Er zal wel een kapotte zekering de oorzaak van zijn geweestt

Een achtbaan is leuk, maar alleen als je voorin zit!

51x Efteling, 3364x Vogel Rok

Het is te hopen dat ze het snel oplossen.

Mijn laatste trip report bekijken? Klik hier!

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/15942/514658 op: 27-02-2011 23:04:57

Vandaag was het inderdaan nog steeds droog in het zompenwoud.

en zelfs vandaag ook nog

Offline Coen
Citaat van: Eftelaar link: /forum/8/15942/514873 op: 28-02-2011 16:53:43

en zelfs vandaag ook nog

IK las laatst dat Droomvlucht weer een storing had, is dit niet sinds die storing van dit weekend?

Le Meccanica Delle Emozioni

Citaat van: LeonRCT link: /forum/8/15942/514803 op: 28-02-2011 12:36:40

Het is te hopen dat ze het snel oplossen.

Van mij hoeft het niet, het heeft zo wel zijn sferen, alleen hier en daar nog een beetje een paars/blauwe spot op en het station is al een stuk mysterieus.
Maar ik denk dat er genoeg veiligheid licht moet zijn..

Bij Vogel Rok deed de verlichting het gisteren alweer hoor.

Wat gebeurt er eigelijk als de stroom uitvalt en je zit in een attractie?
Een achbaan kan niet op ieder moment remmen, maar blijven de remmen voor het station dicht?

Offline Coen
Het is maar een idee, en we moeten niet alles algemeen gaan maken, maar waarom voor elk seizoen een apart defecten topic? Defect is defect. Als we nou alle defecten topics samen voegen, en het gewoon ''het algemene efteling defecten topic'' noemen? Dan hebben we alle defecten vanaf 2010 in 1 oogopslag. Idee(?)

Volgens mij heb je de titel van het topic niet gelezen.
Maar ben alleen wel benieuwd hoe het Ton van de Ven plein er uit gaat zien.

Offline Coen
Citaat van: eftelingfreek link: /forum/8/15942/515078 op: 28-02-2011 20:51:29

Volgens mij heb je de titel van het topic niet gelezen.
Maar ben alleen wel benieuwd hoe het Ton van de Ven plein er uit gaat zien.

Defecten efteling seizoen 2011  En mijn vraag was om alles samen te voegen, that's all. No more.
So what's the difference?

De defecten van 2010 doen er nu toch niet meer toe? Daarbij zouden er dan heel veel berichten in zo een topic komen als het eindeloos doorloopt door de jaren heen.
En dat is voor mensen met een oudere/tragere pc niet fijn want dan duurt het laden langer.

Moderator
Omdat de Efteling tot vorig jaar een zomer en een winter seizoen kende hadden we aparte defectentopics. Het ligt voor de hand dat we met ingang van dit zomerseizoen over stappen op een jaar-topic. Dus op 1 januari 2012 zal er een nieuw defectentopic geopend worden.

Citaat van: DJMrFreaky link: /forum/8/15942/514953 op: 28-02-2011 18:30:02

Een achbaan kan niet op ieder moment remmen, maar blijven de remmen voor het station dicht?

Wat er gebeurt is per attractie natuurlijk verschillend. Attracties als Carnaval Festival, Fata Morgana en Droomvlucht vallen gewoon stil. Als de storing te lang duurt zullen ze langs de boten/gondels/omnimovers komen om mensen te bevrijden. Achtbanen zijn inderdaad gedurende de rit niet te stoppen. Is ook niet gewenst. Stel je voor dat de Python in de looping zou stoppen omdat de stroom uitvalt. Deze maken dus hun rit af. De remmen voor het station hebben luchtdruk nodig om open gezet te worden. Die staan gedurende de rit al dicht normaal, maar op het moment van stroomuitval valt de compressor uit, is er geen luchtdruk en zullen de remmen dus ook niet open gaan. De trein zal daar dus hard tot stilstand komen. En ook daar geld, bij langdurige uitval komt men je uit de trein halen.

Citaat van: DJMrFreaky link: /forum/8/15942/514953 op: 28-02-2011 18:30:02

Het is namelijk zo, voor de remmen van een coaster atractie te openen heb je juist lucht nodig en electriciteit. Dus van het moment dat er een stroompanne is wordt er geen lucht meer gepompt in de remsystemen en sluiten automatisch alle remmen en komt het treintje in de eerste remsessie stil te staan en wordt er dus geëvacueerd. Er zou dus nooit  een kans mogen zijn dat de treinen opelkaar zouden botsen vermits de remmen volledig gesloten zijn.
grtj

Wat gebeurd er dan eigenlijk als je in de Pagode zit?

Deze blijft in principe gewoon staan op de plek waar die staat. Het lucht systeem is daar namelijk een gesloten circuit. Ze kunnen dan met een aggregaat de pagode naar beneden brengen.

Vandaag:

een plafondlamp in de hoofdshow VV, jedd s'ochtends om de baan te smeren, s'middags een storing, PD rond dezelfde tijd als jedd ook storing, verder niet veel opgevallen.

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Offline Nick
Is JedD nog wel opengegaan?

Pagina: 1 van 112 (2224 items)
<< 1·2·3·4·5·6·110·111·112 >>