Forum: Droomvlucht

Pagina: 1 van 23 (207 items)
<< 1·2·3·4·5·6·21·22·23 >>
Pagina: 1 van 127 (2522 items)
<< 1·2·3·4·5·6·125·126·127 >>

weet iemand of er een foto of tekening is van de layout van de droomvlucht waarop je kan zien hoe de baan gaat??

alvast bedankt

Kzou niet meer weten hoe ik eraan kom

Net voor de gondel de instaphal verlaat en richting het kastelenrijk gaat zie je volgens mij nog een plattegrond aan de muur hangen, links van de doorgang.

1. Ingang
2.
3. Wachtrij Overdekt
4. Wachtrij Openlucht
5. Podium
6.
7. Instappen
8. Operator
9.
10. Ik vermoed Nooduitgangen
11.
12.
13.
14. Onderhoud ()
15. Sterrengang
16. Sterrengang
17. Terras
18. Uitstappen
19. Winkel
20. Uitgang

A. Kastelenrijk
B. Wonderwoud
C. Elfentuin
D. Hemelburchten
E. Zompenwoud
F. Trol met elfjes, Trol met harp.

Offline qwerty
wat is 11 en 12??

Winter

kun je me ook vertellen wat 1 en zo betekend? a en b zijn de sprookjes denk

wat bedoel je met : Net voor de gondel de instaphal verlaat en richting het kastelenrijk gaat zie je volgens mij nog een plattegrond aan de muur hangen, links van de doorgang

Offline qwerty
misschien kan iemand beter gewoon een lijstje erbij kan maken, zodat alles bij elkaar staat.

Winter

ja dat kan ook want weet alleen 10 en de nummers bij de wachtrij 10 is nooduitgang denk ik en a en b kunnen die er dan ook bij gezet worden weet ik een beetje wat en hoe ik het moet namaken
als hij klaar is komen de foto's bij Park zonder naam

Kzou dus niet meer weten waar ie vandaan komt, maar kga eens zoeken.

*zoek*

Nah, ik heb echt geen idee meer. (ik zocht m ooit ook eens voor een simulatie )

kheb even een LIJST gemaakt in mijn post hierboven. En ik denk dat de plattegrond niet goed op schaal is. Kijk maar naar bijvoorbeeld de diameter van het Zompenwoud en de instap-rail. Volgens de plattegrond zou deze rail enorm zijn. Ook bijvoorbeeld het terras is lang niet zo groot als de kastelenrijk-sc?ne. Ik denk dat die fout met de schaal ook de grote open ruimtes zoals 6 en 12 veroorzaakt. De schaal klopt dus volgens mij niet.

bedankt
9 is winkel en 19 is toiletten

Citaat van: Davey_JF link: /forum/8/1546/35600 op: 25-08-2007 16:48:03

bedankt
9 is winkel en 19 is toiletten

Is het niet andersom?Ik dacht dat je door de winkel naar buiten moest...
11 en 13 zijn misschien afstap-plateaus die richting de nooduitgangen gaan?

owja ben in de war met restaurant sorry 9 is restaruant

op site gevonde alle nummers
1. Publieksingang
2. Doorgang naar vroegere wachtuimte
3. Overdekte wachtruimte
4. Openlucht wachtruimte
5. Podium
6. Vroegere indoor-wachtruimte (midden jaren '90 omgebouwd tot feestzaal wegens te kleine capaciteit voor de massale bezoekerstromen)
7. Opstapperron
8. Controlekamertje
9. Keuken
10. Nooduitgangen
11. Onderhoudsruimte achter Elfentuin
12. Onderhoudsruimte achter Wonderwoud
13-14. Onderhoudsruimte Hemelburchten
15-16. De tunnels
17. Terras
18. Restaurant
19. Droomwinkel
20. Uitgang Droomvlucht/winkel/restaurant

daar stond ook de foto maar de link doet het niet meer de site http://board.themeparkvision.net/showthread.php?t=1392

sir pepper heettje je vroeger op deze forum niet alleen pepper en hier de link waar je het kan vinden alles met heel veel tekst http://www.villavoltaweb.nl/Forum/index.php?PHPSESSID=4e96763961bc7783a8653f40bbd2d920&topic=381.msg5763[/url]

Citaat van: Davey_JF link: /forum/8/1546/35606 op: 25-08-2007 17:15:38

sir pepper heettje je vroeger op deze forum niet alleen pepper en hier de link waar je het kan vinden alles met heel veel tekst

He, toevallig Maar nee, dat was ik niet. Een verassende lijst. Kwist niet dat Droomvlucht zoveel onderhoudsruimte had.

Offline Carlo
Aangezien er vaak en veel wordt gepraat over Droomvlucht, maar hierover geen apart topic bestaat, heb ik het maar eventjes geopend.
Hier kun je dus alles kwijt over wat je van de attraktie vindt, en hoe je deze beleeft.

********************************************

Ik denk dat er over Droomvlucht wel een mooie discussie kan worden gestart over de nieuwste aanpassingen die nu gedaan zijn.

Want... blijkbaar zijn de veiligheids-eisen in het park zodanig streng geworden, dat de Efteling heeft moeten besluiten om de beleving van Droomvlucht, "een zweeftocht door een sprookje" om zeep te helpen.

Wat is er gebeurd? Vorig jaar is er in de laatste scene, het Zompenwoud, al een enorme loopbrug achter de gondelbaan aangebracht, de hele hal rond. Dit was nodig voor eventuele evacuaties. En begrijpelijk ook wel, omdat er altijd met ladders gewerkt moest worden als mensen vast zaten in de gondeltjes. Nu is het een kwestie van de gondel omdraaien en uitstappen. Goeie zet. Hier kunnen we als liefhebbers nog wel overheen stappen.

Maar... met de nieuwste aanpassingen die de afgelopen twee dagen al hebben kunnen zien, wordt de attraktie er niet beter op!

In de tweede scene van Droomvlucht is een veel te duidelijk in beeld zijnde loopbrug aangebracht tussen de baan en de scene. Aangezien deze niet gecamoufleerd is met groene takken of iets van deze strekking, stoort deze brug enorm. Aan het einde van de scene, waar de bosgeest op de boomtak zit, is een constructie te zien die (volgens mij) dienst moet doen als een soort katrol of trap. Wederom zeer duidelijk zichtbaar.

Dan komen we aan in de Elfentuin. Hadden we hier tien jaar lang het idee dat we door de tuin zweefden, nu is ook daar onder de gondelbaan een metersbreed looppad aangelegd, dat zo'n centimeter of 20, 30 onder de gondels zit. Om dit plateau zo goed mogelijk aan het zicht te onttrekken is er voor duizenden Euro's aan bloemen tegenaan gekwakt.
Heel het plateau zelf is voorzien van een "gras"laag, waarop ook veel hoopjes bloemen liggen, en zwerfkeien. Ze hebben er erg hun best op gedaan, maar het maakt de Elfentuin optisch wel veel en veel kleiner. En het idee van het zweven is ook hier totaal verdwenen.

En over de laatste scene, het Zompenwoud, ben ik niet te spreken. Was daar de loopbrug achter de baan al goed zichtbaar, nu zijn ook de nooddeuren voorzien van een grote, brandende lamp, die meteen de aandacht trekken. Als je bijvoorbeeld bovenaan het Zompenwoud binnenkomt (bij die schommelende trol) kijk je linksonder al meteen vol op de volledig verlichte nooddeur.

Droomvlucht is niet meer de Droomvlucht die we allemaal zo lief hadden...  :'(

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Houst
Ik denk dat ik de 'oude' droomvlucht ook ga missen.

Only for the feeling

Moderator
Citaat
Droomvlucht is niet meer de Droomvlucht die we allemaal zo lief hadden... 

Amen broeder!

Ik hoop heel erg dat de Efteling toch nog zoekt naar alternatieven voor die vloer in de Elfentuin....

't Klinkt allemaal heel erg, maar zijn er ook foto's?

Ik hoop dat 't meevalt.. heb in elk geval geen zin om in Droomvlucht te zitten, en telkens een stuk techniek zie en hoor (de gondels). Dan is die 'room' een beetje verpest voor mij..
Maar ach, eerst wil ik 't zien

Ik vind het ook echt jammer hoor, Ik zit liever uren vast in een storing inplaats van een attractie "verkrachting".

Gisteren is mij trouwens nog iets anders opgevallen in het Zompenwoud, wat volgens mij ook nieuw is.
Naast de stalen constructie die de loopbrug achter de baan moet dragen, zijn er nog 2 enorme stalen buizen aangebracht die richting het dak gaan, en als takken uit een boom komen die midden in het woud staat.
Weet iemand of dit er al langer was, of dat dit ook onderdeel is van de nieuwe aanpassingen?

''There is no dark side of the moon really...as a matter of fact it's all dark''

Offline Carlo
Citaat van: Vereftelingt link: /forum/0/7015/189796 op: 02-04-2009 22:10:36

Maar ach, eerst wil ik 't zien

Dat betwijfel ik...

En ik heb nog geen foto's, ik had vandaag mijn camera niet bij me.

Citaat van: Eftelnick link: /forum/0/7015/189800 op: 02-04-2009 22:12:16

Gisteren is mij trouwens nog iets anders opgevallen in het Zompenwoud, wat volgens mij ook nieuw is.
Naast de stalen constructie die de loopbrug achter de baan moet dragen, zijn er nog 2 enorme stalen buizen aangebracht die richting het dak gaan, en als takken uit een boom komen die midden in het woud staat.
Weet iemand of dit er al langer was, of dat dit ook onderdeel is van de nieuwe aanpassingen?

Mij was ook al opgevallen dat er nog meer buizen te zien waren! Maar ik twijfelde. Het is dus toch zo.
Geloof me, dat Zompenwoud heeft nu echt iets weg van een aangeklede fabriekshal. Doodzonde!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Pagina: 1 van 127 (2522 items)
<< 1·2·3·4·5·6·125·126·127 >>