Forum: Joris en de Draak

Pagina: 1 van 14 (122 items)
<< 1·2·3·4·5·6·12·13·14 >>
Pagina: 102 van 104 (2070 items)
<< 1·2·3·97·98·99·100·101·102·103·104 >>

Ik snap niet waar mensen zich zo druk om maken? Uiteindelijk gaat de capaciteit omhoog, of in ieder geval wordt de tijd dat je in de wachtrij staat korter. Want die ophoping vanwege de eerste coach is toch ook vervelend?
Ik zie het als voordeel, en uiteindelijk zou het niet uit moeten maken waar je zit. En als je perse voor- of achterin wil zitten; de meeste mensen op dit forum komen per jaar meerdere keren in de Efteling. Dat je dan niet elke keer dat je JedD doet, voorin kan zitten, hoort toch geen probleem te zijn?

Het station is gewoon stom gebouwd. Mensen willen nu eenmaal graag voorin en als ze vinden dat langer wachten het waard is, moeten ze daar de kans voor kunnen krijgen. Het is ook gewoon een idee van vrijheid, je bent in een pretpark, niet op het postkantoor waar je een nummertje moet trekken en een balie krijgt toegewezen (bij de Baron hangt ook zo'n sfeer voor mij, maar daar kun je gelukkig nog kiezen).

Het gaat er om dat bij elk poortje mensen staan, en dat is altijd wel het geval. Dat er hier en daar dan een lege plek is, jammer dan. Single riders past niet? Dubbel jammer dan, zo veel scheelt het echt niet.

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/15045/811286 op: 06-02-2017 14:03:42

Het station is gewoon stom gebouwd. Mensen willen nu eenmaal graag voorin en als ze vinden dat langer wachten het waard is, moeten ze daar de kans voor kunnen krijgen. Het is ook gewoon een idee van vrijheid, je bent in een pretpark, niet op het postkantoor waar je een nummertje moet trekken en een balie krijgt toegewezen (bij de Baron hangt ook zo'n sfeer voor mij, maar daar kun je gelukkig nog kiezen).

Het gaat er om dat bij elk poortje mensen staan, en dat is altijd wel het geval. Dat er hier en daar dan een lege plek is, jammer dan. Single riders past niet? Dubbel jammer dan, zo veel scheelt het echt niet.

Ik denk toch echt dat je het beter van de andere kant kunt bekijken. De Efteling heeft niet gekozen voor een aparte rij voor mensen die zo nodig de eerste rij willen zitten, Jammer dan. Het verbeteren van de capaciteit ten kosten van lange rijen bij het eerste poortje: dubbel jammer voor dat klein groepje mensen dat zich nu niet meer vrij voelt. Zo veel scheelt het niet of je voorin of achterin zit. Heb tenminste nog nooit een karretje uit zien lopen op het karretje erachter.

De Efteling komt hier gewoon 90% van de bezoekers mee tegemoet.

Het gaat niet zo zeer om de capaciteit. Die ene plek per trein die je vult scheelt 1/24 van de wachttijd. Op een half uur wachten scheelt het dus net iets meer als een minuut. Nou, ben ik even blij dat ik daarvoor mijn keuze van plek heb ingewisseld (als je vooraan wilde had je die minuut toch weer ingehaald door de langere rij)!

Het gaat om die opstopping bij het eerste poortje. 100% dom design en daar moeten wij nu voor boeten. Hopelijk zijn ze het niet van plan bij andere attracties, waarbij de wachtrij ten minste op een fatsoelijke manier aan het station sluit, en het dus helemaal niet nodig is.

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/15045/811267 op: 05-02-2017 19:55:54

Citaat van: H.Hightower link: /forum/8/15045/811265 op: 05-02-2017 19:54:25

Zelfde als bij de Bob, waar ook gepreseat wordt zodra het druk is.

Precies en bij de vogelrok is het ook een keer getest maar als die straks weer met 3 treinen mag rijden haalde het bijna niks uit voor de capaciteit.

Is er de mogelijkheid/verwachting dat de Efteling nog iets aan die rem gaat doen dan?

Parken 2017: Efteling 7x

Parken 2016: Efteling 14x | Phantasialand 3x | Europapark 1x | Moviepark Germany 1x | Walibi Holland 1x

Efteling totaal 47x

Ik ben blij dat ze nu testen met het pre-seaten. Gaat een hoop opstoppingen voorkomen hopelijk voor de rest van het station. 9/10 keer maakt het mij niet uit waar ik in een treintje zit, maar soms vind ik het ook leuk om een keer helemaal voorin of juist achterin te zitten. In een ideale situatie zouden ze daar rekening mee kunnen houden, maar ik denk niet dat dit praktisch haalbaar is. Zeker niet met hoe het station gebouwd is, helaas. Wil je dus per sé frontseat zitten, denk ik dat je het best op een rustige doordeweekse dag moet gaan.

'it huis, dit vervloekte huis...'

Ach, het is inderdaad een wat krap ontwerp en snap best dat sommige mensen zich ergeren aan de opstopping aan het begin. Zelf wil ik wel graag voorin zitten (waar anderen graag echte mayonaise of juist friteslijn zien bij de horecapunten, zo heeft iedereen wel wat), maar de testen zullen wel aangeven wat het beste is. Maar ik vraag mij nu wel af, waar staat die grouper nu?

Versie: 1 Aangepast: 6 februari 2017 18:45 door: IProducties reden: toevoeging
Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Symbolica: 2017!

Offline Robin
Dat we er in pretparkland maar aan moeten wennen dat we geen plek kunnen kiezen klinkt mij als onzin. Als de wachtrij gewoon uitkomt ter hoogte van het midden van de trein zullen alle poortjes bezet zijn en is er geen personeel nodig om het door te laten lopen of te groupen. Of ze het bij JedD nog tot zo'n situatie kunnen verbouwen is de vraag. Ik zou het in ieder geval niet meteen onmogelijk verklaren.

@IProducties Het lijkt me dat die grouper gewoon boven bij het einde van de trap staat.

Aparte rij voor rij 1?
Trap water voor rij 2 tot en met 12. Trap vuur in 2en splitsen. Linker kant rij 1. Rechterkant singles rider die via de andere kant de ruimte binnenkomt. Bovenaan eerst 4 personen de rij in voor rij 1 water en rij 1 vuur. Daarna mensen de rij in uit de andere rij voor rij 2 tot en met 12. Keuze voor of achter. Keuze kn dan aan de persoon gelaten worden. Zit je alleen met de kinderen tussen 1.10 en 1.20.

Citaat van: SWIding97 link: /forum/8/15045/811292 op: 06-02-2017 17:08:34

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/15045/811267 op: 05-02-2017 19:55:54

Citaat van: H.Hightower link: /forum/8/15045/811265 op: 05-02-2017 19:54:25

Zelfde als bij de Bob, waar ook gepreseat wordt zodra het druk is.

Precies en bij de vogelrok is het ook een keer getest maar als die straks weer met 3 treinen mag rijden haalde het bijna niks uit voor de capaciteit.

Is er de mogelijkheid/verwachting dat de Efteling nog iets aan die rem gaat doen dan?

Hele systeem met sensors en alles gaat vervangen worden en dan mogen er weer 3 treinen op.

51x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline BjornB
Nieuw lid
Wat is er toch met Edna aan de hand? De afgelopen maanden en ook vandaag tijdens een bezoekje aan het park zat er maar weinig leven in de draak. We horen haar nog wel, maar geen beweging, vuur of rook te bekennen. Ik hoop dat er snel weer leven in de brouwerij komt. En ook maar meteen hopen dat de twee treinen die in onderhoud staan snel weer de baan op gaan. Deze capaciteit is momenteel bedroevend laag

De Draak moet wel enorm onderhoudsgevoelig zijn, een aantal jaar na opening was al groot onderhoud nodig.

Zoals in het Doorlopend drukte in het park topic besproken, zijn de treinen in onderhoud gezet in een onhandige periode. De Efteling had vast niet zo veel bezoekers verwacht, als ik de druktekalender bekijk (was de hele week op vrijdag na op rustig voorspeld).

Overigens missen de treinen die nu rijden veel van de ornamenten op de zijkant. Ik had er voor gekozen om hem een weekje dicht te doen...

Citaat van: BjornB link: /forum/8/15045/811964 op: 14-04-2017 23:31:03

Wat is er toch met Edna aan de hand?

.... heet de draak Edna?

... klinkt als een heksennaam lol

Grappig dat je erover begint, want ik heb die naam nooit ergens gezien of gehoord in het park of dergelijke, enkel op fansites en forums. Niet dat ik twijfel over het bestaan van de naam, maar uit een officiële bron heb ik het nooit vernomen...

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/15045/812027 op: 19-04-2017 20:46:44

Grappig dat je erover begint, want ik heb die naam nooit ergens gezien of gehoord in het park of dergelijke, enkel op fansites en forums. Niet dat ik twijfel over het bestaan van de naam, maar uit een officiële bron heb ik het nooit vernomen...

Ooit door een fan verzonnen en dat is wel lekker blijven hangen, dacht ik zo.

51x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

nu ben ik ook wel benieuwd wat hier het precieze verhaal van is.

Edna doet me echt denken aan een groene heks met een zwart heksenpakje aan namelijk haha

Offline lieven
Is ze niet vernoemd naar de Etna, die vulkaan in Italië?

Klopt, maar de vraag is dan weer door wie is ze vernoemd naar de vulkaan Edna. Door fans of door de Efteling zelf.
Ik zou verwachten dat zoiets niet door fans in het lever geroepen is, maar door de Efteling. Maar dat zou je ook verwachten dat er iets over terug te vinden is.

Ik volg efteling fansites en fora nog niet heel lang, maar toch is de naam Edna bij mij ook al heel lang bekend, dus ik vraag me ook wel af waar ik het dan vandaan heb.

Hooghmoed komt voor den val!

Offline lieven
Toen de vraag hier pas geleden gesteld werd was ik er direct van overtuigd dat de naam Edna bij de Efteling vandaan kwam, ook omdat de naam altijd als 'matter of fact' gebruikt wordt. Maar even zoeken en ik zie de naam nergens door de Efteling gebruikt worden.

Op Eftepedia (toch wel een beetje de Eftelingse Bijbel voor de fan community, toch?) wordt niet aangegeven waar de naam vandaan komt (anders dan van de vulkaan) maar wel met zekerheid gesteld dat de draak Edna heet (maar ook dat Edna mannelijk is).

Vraag me ook af of de Efteling de naam zelf (intern) gebruikt, zeker ook om het onderscheid te maken met Draak Lichtgeraakt (die officieel ook alleen 'De Draak' heet en de naam Draak Lichtgeraakt uit de fan-community komt maar wel grotendeels door de Efteling is overgenomen).

Kan me niet herinneren ooit eerder in mijn leven zoveel tijd in een draak gestoken te hebben...

Pagina: 102 van 104 (2070 items)
<< 1·2·3·97·98·99·100·101·102·103·104 >>