Forum: Het Heksenpad

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>
Pagina: 3 van 6 (112 items)
<< 1·2·3·4·5·6 >>

Maar niet legaal in de Efteling. Het reglement mag het verbieden, aangezien de Efteling privéterrein is waarvoor betaald moet worden om te mogen betreden.
Kort gezegd: geen openbare weg of huiselijke kring.

Citaat van: H.Hightower link: /forum/8/14206/449468 op: 11-09-2010 12:27:08

Maar niet legaal in de Efteling. Het reglement mag het verbieden, aangezien de Efteling privéterrein is waarvoor betaald moet worden om te mogen betreden.
Kort gezegd: geen openbare weg of huiselijke kring.

blijkbaar wel, want toch doen de mensen het. en ze worden er ook niet op aangesproken. Sinds vrienden van me het deden en niet werden aangesproken door de medewerkers

Waren er medewerkers dan? Misschien omdat mensen zich niet op zich gemak voelen bij mensen die joints roken?

Dat ze er niets van (durven) te zeggen, betekend niet meteen dat het wel mag.

(daarbij komt, roken in een bos met droge bladeren op de grond...    (of regende het ook nog toevallig) )

Citaat van: H.Hightower link: /forum/8/14206/449474 op: 11-09-2010 13:12:14

Dat ze er niets van (durven) te zeggen, betekend niet meteen dat het wel mag.

(daarbij komt, roken in een bos met droge bladeren op de grond...    (of regende het ook nog toevallig) )

als het dan niet mag, moeten ze het toch zeggen? of ze het durven of niet als dat dan de regels zijn, moeten ze dat zeggen .
anders blijven ze het doen.

Daar ben ik het mee eens. Gewoon aanpakken die hap. Regels zijn regels.

Zoals ik al vaker over blowen in de Eteling heb gezegd: alleen doen als ze zéker weet dat je niets of niemand overlast bezorgd. Dus in de gondoletta terwijl er niemand anders in de boot zit, en niet overal as strooien. Op dat heksenpad kan het natuurlijk ook wanneer het geen droge week is geweest en er niemand in de buurt is. Ik heb persoonlijk wel eens geblowd bij de draaimolen achter het Lavenlaer op een erg rustige dag, een medewerker zei dat ze in principe niet optreden wanneer je inderdaad netjes en nadenkend te werk gaat. Een lastige, nuchtere bezoeker kan voor meer overlast zorgen dan een nadenkende, rustige blower.

En lalagarnus, blowen is toch echt illegaal in Nederland. We doen er alleen niks aan omdat er, mits goed geregeld, geen noemenswaardige overlast hoeft te zijn.

Citaat van: Nederlandse wet
Bijlage als bedoeld in artikel 4, eerste lid, van het Besluit bestuurlijke boete overlast in de openbare ruimte

...
A.28  Verboden is op de weg of binnen een door het college aangewezen gebied softdrugs gebruiken of openlijk voorhanden hebben.
...

Uitgegeven de vierentwintigste december 2008
De Minister van Justitie ,
E. M. H. Hirsch Ballin

Citaat van: ThemeDesign link: /forum/8/14206/448898 op: 09-09-2010 20:49:12

Wat een rust daar zeg geen herrie geen geschreew ZALIG

Ik loop er ook wel eens zo nu en dan door, gewoon omdat je er mooi kan wandelen, maar nooit bij stil gestaan, dat er rare dingen gebeuren in de zomeravond, zoals ik elders in dit topic gelezen heb.

TVDVFS.nl

Het is een mooi paadje om rust op te zoeken maar is het geen perfecte locatie voor de Toren des Doods? Een idee van Ton van de Ven en Anton Pieck om het Spookslot uit te breiden?
Het zal heel veel aan het park toevoegen. Eindelijk een echt enge griezelattractie.

Verder is het pad erg fijn om een bocht af te snijden.

Dat is geen idee van Ton van de Ven en zeker niet van Anton Pieck. Ik denk dat je een oude post niet helemaal goed gelezen hebt.

Ik hoop dat aanstellerig Engels in een niet-internationale context binnenkort niet meer in de mode is...

Mag toch hopen dat dat er nooit komt...
Leuk voor de dare devils, maar ik vind het spookslot door zijn eenvoud en ouderwetse stijl juist heel erg mooi. Waarom zou dat met een free fall tower moeten worden uitgebreid?
Ik vind die dingen toch al zo standaard voor kermissen en pretparken.

Ja, ik vind het ook niet echt een goed idee, dat past totaal niet bij zo'n klassieke attractie als dit een Freefall. Nee, laat dat Heksenpad maar zo zoals ie nu is.

TVDVFS.nl

Inderdaad, helemaal mee eens. Het heksenpad ligt er zo heel mooi bij en zo moet het blijven. Laat die free fall maar ergens anders komen als een alleenstaande attractie, niet als uitbreiding van het spookslot.

If you can dream it, you can do it - Walt Disney

Nou, de freefall is best een geniaal idee O_O

Lol  op zo'n mooie plek zo'n chaos creëren door er een enorme free fall neer te zetten, en wat vinden mensen zo leuk aan free falls ik vind ze zelf nooit echt veel uitstralen en enorm lelijk als ze niet goed gethematiseerd zijn.

Citaat van: MeervanMaarten link: /forum/8/14206/450611 op: 14-09-2010 11:35:32

Lol  op zo'n mooie plek zo'n chaos creëren door er een enorme free fall neer te zetten, en wat vinden mensen zo leuk aan free falls ik vind ze zelf nooit echt veel uitstralen en enorm lelijk als ze niet goed gethematiseerd zijn.

Nee maar als je las wat die jongen had bedacht, dat klinkt echt geweldig, en het ziet er niet lelijk uit als je er zo Toren langs bouwt net als spookslot style, en wat die freefall inhield klinkt erg goed .

Dat hoeft toch maar amper ruimte in te nemen? Hoe groot is zo'n freefall, zeg 6 bij 6 meter. Daar maak je dan aan toren om, rond of achthoekig, net wat het beste bij het ontwerp past, van pak 'm beet 10 bij 10 meter. Dat is het. En als je dat mooi verpakt dan is scheelt dat niet ontzettend, het Heksenpad zou niet eens hoeven te wijken en het zou niet lelijk zijn. Maar zou je zo'n ding horen door een stenen toren heen, dat vraag ik me af.

Citaat van: RubenJoosten link: /forum/8/14206/450700 op: 14-09-2010 17:13:10

Dat hoeft toch maar amper ruimte in te nemen? Hoe groot is zo'n freefall, zeg 6 bij 6 meter. Daar maak je dan aan toren om, rond of achthoekig, net wat het beste bij het ontwerp past, van pak 'm beet 10 bij 10 meter. Dat is het. En als je dat mooi verpakt dan is scheelt dat niet ontzettend, het Heksenpad zou niet eens hoeven te wijken en het zou niet lelijk zijn. Maar zou je zo'n ding horen door een stenen toren heen, dat vraag ik me af.

Mystery Castle hoor je ook niet, dus ik denk het niet. Daarnaast is een zo'n toren misschien een te kleine capaciteit voor de Efteling. Misschien zijn 2 (of meer) torens een betere optie. 

If you can dream it, you can do it - Walt Disney

Een zo'n toren lijkt me voor een attractie als het Spookslot toch voorlopig wel voldoende. Het zou iig een prima impuls aan de ten onrechte vermeden attractie geven. Het zou ook optioneel kunnen, dat je hem over kan slaan als je niet wil/durft.
Maar je denkt dus niet dat zo'n toren zult horen, dan zou het best wel eens juist een extra sfeer kunnen geven daar, zo'n spookachtige toren met fakkels, zie het nu al voor me!

Pagina: 3 van 6 (112 items)
<< 1·2·3·4·5·6 >>