Forum: De Bob

Pagina: 1 van 4 (32 items)
<< 1·2·3·4 >>
Pagina: 18 van 18 (360 items)
<< 1·2·3·13·14·15·16·17·18 >>

dat niet, maar of het word vervangen voor led, ik denk het (nog) niet.

Dit voelt een beetje als het reanimeren van een oude thread maar irrelevant is het zeker niet.
Looopings publiceerde net het volgende artikel:
https://www.looopings.nl/weblog/10047/Efteling-maakt-plannen-voor-vervanging-Bob.html

Wat denken jullie? Wordt het een vervanging zoals die van de pegasus of eerder een vervanging zoals die van de python?

Phoe... uiteraard is het weer Looopings die zo'n schrikachtig bericht plaatst, maar toch hield ik mijn adem even in.
Ik vind het prima als ze de baan compleet slopen, maar dan verwacht ik wel dezelfde baan terug. Doordat de renovatie van de Python goed ging, heb ik hoop dat de Efteling ook zo'n oplossing gebruikt. Extra details en decoratie lijkt mij prima, maar het is zo'n bijzondere baan, dat deze gewoon niet weg mag. Een standaard achtbaantype terug is wat mij betreft minpunten.

Zou dan weer wel handig zijn om de buffer tussen station en lifthill te vergroten, waardoor er een derde opstapplaats weer terug kan komen in het station. Levert weer extra capaciteit. Daarnaast kan een nieuwe baan weer een soepelere rit betekenen. En laat het nou net zijn, dat Intamin weer eens in het park komt. Kunnen ze gelijk ook naar de Vliegende Hollander kijken om de ketting buiten te vervangen en de Pagode even een controlebeurt te geven. Lekker efficiënt.

Gelukkig dat veel reaguurders op Looopings ook de Bob een unieke rit vinden. En voor de mensen die roepen dat het ruimteverspilling is, nogmaals: er komt veel nieuwe grond bij! Genoeg ruimte voor een junior achtbaan, spectaculaire baan en darkrides en infills van wereldklasse.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Eerlijk gezegt komt dit niet als een schrok voor mij, dit hadden eigenlijk allemaal al zien aankomen, ik ben zelf voor het idee van het renoveren, maar ik denk dat dit kwa kosten ook wel rond de 10 a 15 miljoen zal liggen, en als je dan kijkt naar de aanschafkosten is dit mischien niet het beste idee en moet er inderdaad een vervanger komen!

mooi zou zijn als ze de complete regeltechniek vervangen. daar zijn in de afgelopen 30+ jaar ook grote stappen in gemaakt.
dan zou de baan kunnen blijven staan.
ook daar zou naar een wielen/coating van de baan combinatie gekeken kunnen worden wat voor minder glijden kan zorgen.
en anders.
plat schuiven en opnieuw beginnen.

Offline steve
Ze moeten een [Oostenrijkse] berg neerzetten met daar omheen en doorheen een nieuwe Bob. Volledig Oostenrijks thema met berggeiten, chalets, etc. Denk aan een real size Diorama. Dit rotsen thema kan ook goed doorgetrokken worden richting Pandadroom zodat het 1 mooi geheel wordt.

Citaat van: steve link: /forum/8/13192/814762 op: 16-05-2018 10:23:46

Ze moeten een [Oostenrijkse] berg neerzetten met daar omheen en doorheen een nieuwe Bob. Volledig Oostenrijks thema met berggeiten, chalets, etc. Denk aan een real size Diorama. Dit rotsen thema kan ook goed doorgetrokken worden richting Pandadroom zodat het 1 mooi geheel wordt.

Ik vrees dat dit wishful thinking is. Als er plannen zijn om de Bob te verwijderen/vervangen, gaan ze echt niet ik weet niet hoeveel geld stoppen in thematisering.

@Jerwouters98: 15 miljoen is wel heel veel. De renovatie van de Python kostte 4,5 miljoen, dus ik denk dat de Bob ook zoiets gaat kosten, wellicht wat meer.

@Steve: dit leek mij ook een geweldig idee! Heeft de Efteling een soort Matterhorn, maar met echte bobs en ook gelijk een stukje indoor. Is de wachtrij gelijk een stuk aangekleed, heeft de Efteling een Eftelingse berg, waar veel fans om vroegen en is de loods van Pandadroom mooi weggewerkt. Triple-win situatie. Alleen de kosten, maar ja...

Wat ik trouwens ook leuk vind, is dat men op Looopings roept dat de Bob niet meer een Python behandeling kan krijgen, aangezien Intamin dit type baan niet meer bouwt. Hoe is het dan mogelijk dat de Python wel opnieuw kan worden gemaakt (met enigszins kleine wijzigingen vanwege nieuwe bouwtechnieken en meer mogelijkheden)? Vekoma heeft dit met de Efteling ook opnieuw gedaan en de bouw laten uitvoeren door CSM. Waarom zou Intamin dit niet kunnen? Lijkt mij trouwens helemaal mooi als het de Efteling en Intamin lukt om de baan opnieuw te ontwerpen met hedendaagse technologie ne mogelijkheden. Heeft Intamin gelijk weer een nieuw aanbod voor andere parken. Een soort "oud is het nieuwe nieuw".

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Gisteren voor het eerst met eigen ogen gezien hoe karretjes van de Bob in- en uitgerangeerd werden:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Ik vrees dat de Bob geen lang leven meer beschoren is. Ze is nu ook t/m 15 juni in onderhoud.

misschien zijn de eerder bestelde onderdelen nu binnen?
en het probleem lijkt me ook niet in de hardware ( baan en sleeen) te zitten. maar in de regeltechniek.
dat zou op te lossen moeten zijn, zonder de iconische baan af te breken.
en het feit dat de sleeen niet aan de baan vast zitten maakt het voor de regeling niet makkelijker.

Goedemorgen allemaal! Ik vond het "driften" juist leuk aan de Bob in de regen... Daar moeten ze iets mee doen! (Dacht ik toen) En nu mag ie niet eens meer open tijdens regen :-(

Het probleem met de regen, is niet de baan, maar de remmen in combinatie met de bobs. De bobs remmen namelijk zowel op de remblokken, als op de "autobanden". Het zou naar mijn idee veel beter zijn, om de remmen deels te vervangen voor magneetremmen. Deze werken namelijk niet met mechanische wrijving en zullen tijdens regen gewoon hun werk blijven doen. Ik zeg ook specifiek "deels" vervangen, want bij een stroomstoring wil je dat de bobs nog kunnen remmen. Hier moet je dan gewoon de remmen vervangen door nieuwe remblokken. Vervang daarna gelijk e autobanden door een versie met een groter profiel en je bent naar mijn idee klaar. Echt, die storingen zij het probleem niet.

Wat wel een probleem is, is de capaciteit van de baan. Dat kun je verhelpen door de baan opnieuw op te bouwen, maar ruimer neer te zetten (grotere buffer tussen lift en station, waardoor er weer een derde opstappunt kan komen. Tevens de baan verlengen levert meer sectiemogelijkheden in de baan, waardoor er meer bobs tegelijkertijd de baan op kunnen. Het levert (als we geld niet laten meespelen) wel mooie mogelijkheden op: dezelfde unieke baan, met een verlengd stuk, met hogere capaciteit en eventueel mogelijkheden voor extra thematisering wat ook de loods van Pandadroom goed kan doen.

Dat klinkt als de droomoplossing.

De capaciteit is inderdaad dramatisch, zou zonde zijn als dat de beslissende factor zou zijn om de Bob weg te doen. Maar uhh, dat storingen het probleem niet zijn, verklaart niet waarom ze er steeds zijn.

"Die" storingen, als in de storingen met het door de remmen schieten. Er zijn heus vele andere factoren die een storing veroorzaken, maar het feit dat de bobs door de remmen schieten kan m.b.v. de manier die ik al aangaf snel worden opgelost. Het is dan weer wel zo dat je met levertijd en kosten zit, dus misschien moeten die remmen nog komen. Vooral ook omdat het remmen moeten zijn voor een unieker baantype. En dan heb je inderdaad het geval van de capaciteit, ant waarom in een baan blijven investeren die qua capaciteit hopeloos is? (Dit laatste kan dan ook weer makkelijk worden tegengesproken, als je Baron1898 bekijkt op gebied van capaciteit.)

En hé, droomoplossing... de Python staat er nu nog steeds (met een soepelere baan!) en de slogan van de Efteling is niet voor niets: "wereld vol wonderen".

*Dubbelpost t.a.v. topic omhoog kicken.*

Er is schijnbaar een probleem met de lifthill, waardoor de Bob nu al langer dicht blijft.

https://www.looopings.nl/weblog/10324/Efteling-weet-niet-wanneer-Bob-weer-opengaat.html

Er zijn nog meer trackless coasters.
Wat dachten jullie van deze als vervanger?

https://youtu.be/ZfgkNeXRDdY

een houten baan heeft ook wel wat ;-)

Offline lieven
Die baan is echt ontzettend mooi, zeker in een bos. Nou is dit niet bepaald een of-the-shelf achtbaan, gebaseerd op traditionele banen maar weer helemaal opnieuw ontwikkeld (duurde 7 jaar). Je hoopt dat Knoebels bereid is kennis te delen mocht de Efteling hier voor kiezen. Maar het zou zeker een goede keuze zijn.

Een houten bobslee lijkt me ook heel tof. Deze in Knoebels is momenteel de enige ter wereld dacht ik.

... En dat staat gewoon in de titel van de video.

Versie: 1 Aangepast: 4 juli 2018 13:06 door: Trollenbol reden: Geen reden aangegeven
Pagina: 18 van 18 (360 items)
<< 1·2·3·13·14·15·16·17·18 >>