Forum: Onderhoud aan attracties

Pagina: 1 van 54 (482 items)
<< 1·2·3·4·5·6·52·53·54 >>
Pagina: 89 van 90 (1794 items)
<< 1·2·3·84·85·86·87·88·89·90 >>

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/8/12057/813383 op: 11-09-2017 21:30:19

Terwijl het sprookje nog helemaal niet oud is

Na 5 jaar bijna niks eraan gedaan te hebben... is onderhoud wel nodig.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

zouden de tulpen bij de fakir ook een vernieuwingsbeurt krijgen? met nieuwe techniek ofzo?

Offline lieven
Citaat van: s3racer link: /forum/8/12057/813393 op: 12-09-2017 19:17:55

zouden de tulpen bij de fakir ook een vernieuwingsbeurt krijgen? met nieuwe techniek ofzo?

Volgens Looopings wel.

Weet iemand hier wanneer de Nieuwe Kleren van de Keizer terug open is? Wij gaan elk jaar rond Oudjaar naar de Efteling en zou het toch jammer vinden mijn favoriete sprookje te moeten missen.

Denk niet dat dit onderhoud 3 maanden duurt.

Offline fry
Het lijkt wel altijd soort willekeur op de onderhoudspagina van de efteling. Alles wat lang van tevoren gepland is staat erop, maar als er spontaan onderhoud is of onderhoud wat niet in de jaarplanning stond, dan wordt het vaak niet vermeld. Ook niet tijdens het onderhoud. Jammer, omdat je dan nog steeds niet weet wat open of dicht is. Lijkt me kleine moeite om die pagina up to date te houden toch?

Offline Weirdo
Ik ben eigenlijk benieuwd of bij dit onderhoud bij de Fata Morgana eigenlijk alleen het "buitengedeelte" (winkel, toiletten, plein, beplanting) gedaan wordt, of dat er binnen ook onderhoud gepleegd wordt.
Weet iemand dat?

Offline Robin
Als ze in de attractie niet werken zou hij niet gesloten zijn lijkt me.

Nou ja, als ze flink bezig zijn op het plein is de attractie lastig te bereiken. Ik verwacht niet dat ze binnen iets noemenswaardig gaan doen.

Onderhoud bij de nieuwe kleren van de keizer. Voor zover ik kan zien, lijken ze bezig te zijn met de vloer en schilderwerkzaamheden.

Onderhoud bij de Fakir. De tuin ligt overhoop, en de ruimte aan de achterkant is afgebroken.

Onderhoud bij de Fata Morgana. Het hele plein is afgesloten, dus een kijkje nemen is lastig. Het lijkt erop dat er aan de muren gewerkt wordt, en er staat een container met planten. Geen idee of het nieuwe zijn, of juist oude.

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/12057/813424 op: 17-09-2017 16:25:47

Ik ben eigenlijk benieuwd of bij dit onderhoud bij de Fata Morgana eigenlijk alleen het "buitengedeelte" (winkel, toiletten, plein, beplanting) gedaan wordt, of dat er binnen ook onderhoud gepleegd wordt.
Weet iemand dat?

Die kans acht ik zeer groot.
Er is best het een en ander defect in de attractie, dus kunnen ze die twee weken goed gebruiken om alles weer werkend te krijgen.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Wat een wereld van verschil als je ziet hoe de Fakir er nu bij staat. Ik vind het nu echt een trieste bedoeling en oogt helemaal niet zo groot en indrukweekend als wanneer alles af is. Des te meer complimenten aan de Efteling hoe ze van een relatieve simpele constructie zo'n mooi en sterk sprookje kunnen maken d.m.v. een mooie aankleding. Hele benieuwd naaer het eindresultaat!

Citaat van: robkuh84 link: /forum/8/12057/813430 op: 18-09-2017 12:07:46

Wat een wereld van verschil als je ziet hoe de Fakir er nu bij staat. Ik vind het nu echt een trieste bedoeling en oogt helemaal niet zo groot en indrukweekend als wanneer alles af is. Des te meer complimenten aan de Efteling hoe ze van een relatieve simpele constructie zo'n mooi en sterk sprookje kunnen maken d.m.v. een mooie aankleding. Hele benieuwd naaer het eindresultaat!

Het zijn altijd de kleine details die het doen bij de efteling.

de Efteling is super echt waar.

Het waarschijnlijk nieuwe systeem voor de tulpen van de Fakir ligt al klaar:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Offline fry
mooi filmpje :-) Wat was het systeem ook al weer? Vlottertjes met tulpen erop die omhoog komen drijven als er water in het bassin wordt gepompt oid?
maar je gaat je eigenlijk wel afvragen waarom opknappen nog 3(!) maanden moet duren als ze nu na 2 weken al in deze fase zijn. Bouwkundig/technisch is de Fakir niet het meest ingewikkelde sprookje toch?

Versie: 3 Aangepast: 19 september 2017 22:10 door: fry reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 19 september 2017 22:05 door: fry reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 19 september 2017 22:03 door: fry reden: Geen reden aangegeven
 Offline Weirdo
Je weet nooit wat er achter de schermen nog moet gebeuren hè, fry?

Daarbij..... stel dat het na 2,5 maand al open kan; dan is dat beter dan dat het pas na 3 maanden en een week open gaat.

Als alleen de tulpen aangepast had moeten worden, dan is 3 maanden inderdaad veel te lang. Ik ga er dan ook vanuit dat de gehele scene een opfrisbeurt krijgt. Stiekem hoop ik zelfs dat de Efteling een systeem heeft ontwikkeld om de Fakir echt te laten vliegen i.p.v. via een kabel.
Iemand enig idee hoe ze dit zouden kunnen realiseren? Misschien d.m.v. een drone die onder het tapijt hange en van oplaadstation naar oplaadstation vliegt? Lijkt mij alleen niet heel betrouwbaar

Phoe, dat is lastig. Geen idee wat voor soort kabels er vroeger gebruikt werden, maar tegenwoordig zijn er zulke sterken lijnen, die al helemaal vanaf een afstandje zo goed als onzichtbaar zijn voor het blote oog, daar kunnen ze vast wel iets mee.

Citaat van: fry link: /forum/8/12057/813450 op: 19-09-2017 22:02:54

mooi filmpje :-) Wat was het systeem ook al weer? Vlottertjes met tulpen erop die omhoog komen drijven als er water in het bassin wordt gepompt oid?
maar je gaat je eigenlijk wel afvragen waarom opknappen nog 3(!) maanden moet duren als ze nu na 2 weken al in deze fase zijn. Bouwkundig/technisch is de Fakir niet het meest ingewikkelde sprookje toch?

De tulpen liggen toch nog niet op hun plek.

de Efteling is super echt waar.

Denk dat het gehele gebouw ook nog wel in de steigers komt... willen ze miss eerst dit in de grond hebben liggen.

Pagina: 89 van 90 (1794 items)
<< 1·2·3·84·85·86·87·88·89·90 >>