Forum: De Chinese Nachtegaal

Pagina: 1 van 1 (13 items)
<< 1 >>

hier een topic over het sprookje de chinese nachtegaal. je kan hier over het sprookje discussieren, weetjes en foto's enz plaatsen. zelf ben ik hem ook aan het maken, maar daar is een ander topic over: https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=11218.0. ik trap af:
ik vindt het een leuk sprookje om te doen. ik heb sinds 2 jaar ontdekt dat er een peppersghost inzit. ook het kleine chinese nachtegaaltje in de boom. alleen de
''goedemorgen'' op het eind is een beetje droog.

oude chinese nachtegaal. plek waar nu draak lichtgeraakt zit.

chinese nachtegaal nu.

Fata Morgana, beslist geen luchtspiegeling

Offline apple
Dat is niet zomaar een nachtegaal in een boompje, dat is "E" Chinese Nachtegaal.

Blog: pompidom

Citaat van: apple link: /forum/8/11476/322350 op: 03-02-2010 20:02:17

Dat is niet zomaar een nachtegaal in een boompje, dat is "E" Chinese Nachtegaal.

ik pas het wel even aan.
edit: aangepast.

wat is een peppersghost?

Offline apple
Citaat van: dustinhuisman link: /forum/8/11476/322375 op: 03-02-2010 20:17:59

wat is een peppersghost?
Een techniek die veel in de efteling word gebruikt. google it zou ik zeggen.

Blog: pompidom

Offline PrInCe
De nieuwe is zeker wel een verbetering.

Toch heb ik de Nachtegaal na zoon 100x wel gezien eingelijk.
terwijl de Waterlelies helemaal niet gaan vervelen....
misschien duurt het sprookjes iets te lang naar mijn smaak.

Laatste aanwinst:

Heel de nieuwe Intratuin Serie!

Moderator
Citaat van: PrInCe link: /forum/8/11476/322530 op: 03-02-2010 23:35:06

Toch heb ik de Nachtegaal na zoon 100x wel gezien eingelijk.
terwijl de Waterlelies helemaal niet gaan vervelen....

Grappig. Ik blijf de nachtegaal juist erg mooi vinden.

Ik vind de chinese nachtegaal echt een verschrikkelijk sprookje.
IK vind het her meest iritantste sprookje van het hele sprookjesbos

Efteling 2011-2012: 31x Efteling

kan je ook vertellen waarom?

<b>Blog:</b> Veel bussen

Zelf heb ik de nieuwe Chinese Nachtegaal gezien toen ik erg klein was. (we gingen op schoolreisje...)
Helaas zat ik een een meisjes groepje voor meer "e bange kinderen". Dus kon maar de helft zien.
Gelukkig is er een YouTube en heel wat mensen die dit filmen en uploaden! Ik vind/vond het wel
een leuk sprookje. Maar toch wel een klein beetje eng voor de "kleinere" kinderen. 

[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline PrInCe
Citaat van: RobinMovies link: /forum/8/11476/322547 op: 04-02-2010 08:09:30

Maar toch wel een klein beetje eng voor de "kleinere" kinderen. 

mja daar ben ik het wel mee eens die peppersghost is best grof voor kleine kinderen idd.

De doodt komt je halen in je slaap nou slaap lekker

Laatste aanwinst:

Heel de nieuwe Intratuin Serie!

Citaat van: Fallgum link: /forum/8/11476/322542 op: 04-02-2010 07:42:25

kan je ook vertellen waarom?

-Ik hou niet zo van zulke sprookjes.
-Ik vind al dat Chinese uiterlijk niet mooi.
en
-ik vind het sprookje nergens op slaan.

Het lijkt misschien nu dat ik een hekel heb aan heel het sprookjesbos / efteling
Maar dat is echt niet zo. Ik vind het sprookjesbos / efteling echt super, behalve dat ene sprookje.

Efteling 2011-2012: 31x Efteling

Citaat van: dustinhuisman link: /forum/8/11476/322375 op: 03-02-2010 20:17:59

wat is een peppersghost?

hieronder staat het uitgelegd:
Citaat Pepper's ghost is een truc om de illusie van een geestverschijning te creƫren. Henry Dircks was de eerste die met het eigenlijke principe van de truc kwam, maar zijn ontwerpen waren praktisch niet uitvoerbaar op toneel. John Henry Pepper, een Londense hoogleraar scheikunde, slaagde er in 1862 in om er een goed bruikbare versie van te maken.

Hoe werkt het?
We gaan er vanuit dat er een geest moet verschijnen op het toneel. Tussen het toneel en het publiek staat een glasplaat. Deze staat in een hoek van 45 graden gedraaid. Ergens naast het toneel, op een plek die voor het publiek niet zichtbaar is, staat de persoon die moet verschijnen als geest. (Het kan uiteraard ook om een voorwerp gaan.) Deze persoon wordt belicht door een felle lamp. Als de glasplaat goed staat, ziet het publiek een weerspiegeling van de persoon in de glasplaat. Maar doordat men er doorheen kan kijken, lijkt het net een geest. Door de lamp langzaam aan te laten gaan, kan men de geest langzaam laten verschijnen; laat men de lamp langzaam uitgaan, dan verdwijnt de geest.

De Pepper's Ghost-techniek wordt ook gebruikt in diverse attracties. In onder andere het Spookslot van de Efteling wordt het gebruikt om vier geesten en een zwevende spookviool te tonen. In dit geval staan de "geesten" onder het decor, recht voor een glasplaat die gewoon haaks op de vloer staat. De toeschouwers kijken hier vanaf een hoger gelegen deel neer op de glasplaat.

bron: wikipedia

Pagina: 1 van 1 (13 items)
<< 1 >>