Forum: Attractie ontwerpen en muziek componeren

Pagina: 1 van 1 (3 items)
<< 1 >>
Pagina: 1 van 1 (10 items)
<< 1 >>

Ik ben sinds pas geleden met een projectje begonnen om een volledige attractie te ontwerpen en muziek daarvoor te componeren. Het gaat steeds beter en begin een steeds beter beeld in m'n hoofd te krijgen van hoe het eruit moet zien. Uit ervaring weet ik dat pretparkfans de beste en origineelste mensen hierin zijn(ik ben zelf ook een enorme efteling fan). Daarom vrsaag ik om jullie mening. In dit topic zal ik al mijn vooruitgang posten. Schetsen, soundtracks etc. Zoals ik al zei, alle tips zijn welkom!

Wat over de attractie zelf:

De attractie heet 'Lorelei', en de thematisatie is gebaseerd op het Duitse verhaal De Maagd van Lorelei.
Het is een combinatie van een achtbaan, doorloop attractie en een darkride(en nee niet niet zoals de vliegende hollander).

Het begint bij een kade langs het water met als uitzicht een grote berg met een geweldig grote waterval.

Aan de kade staan wat winkeltjes; cafétjes, herberg etc.
Aan de linkerkant drie echte winkeltjes, aan de rechterkant drie 'cafétjes' die als gedeelte van de wachtrij dienen. In deze cafés hoor je dorpsbewoners praten over 'die meid', met haar geweldig mooie zang, die 's avonds bij de scheepswrakken verschijnt.(Trouwens deze scheepswrakken zijn veroorzaakt door Lorelei die scheepsmannen en kapiteins volledig afleed met haar zang). Als nieuwsgierige vreemdeling ga je door de cafés en word je steeds stoutmoediger. Langamerhand kom je buiten en ga je een scheepswrak binnen met een groot gapend gat als ingang.

Daar is de eerste voorshow; met hulp van 3d video mapping (wat ze in de winter efteling ook gebruiken voor de villa volta illusie) lijkt het net alsof het schip openspat en wordt het verhaal verteld vanuit de rol van Lorelei. Dit verhaal moet nog precies worden uitgeschreven aangezien de mythe een beetje vaag is.

Daarna loop je een tweede scheepswrak in; dit is het station van de achtbaan. Je gaat het karretje in. Het is een karretje zonder vloer.
Met het karretje ga je door een half vervallen oude gang die iets wegheeft van een oude mijngang. Het einde van deze gang geeft toegang tot een grot in de berg. Hier kom je Lorelei tegen die in het water verschijnt. Ze wil wraak. Ze "stuurt" je met haar krachten omhoog in hoek van 90 graden met je hoofd richting beneden. Eenmaal boven draait je karretje terug en gaan er opnieuw poorten open. Je bent nu bovenaan de berg. Bij de waterval. Het karretje gaat richting de waterval en stopt net voor je er van afvalt. Je hangt daar voor 3 seconden. Dan gaat het karretje in een hoek van 90 graden 70 meter naar beneden. Het stuk baan bij die val is gemaakt van doorzichtig kunststof en zit volledig in de waterval verstopt. Het karretje zit er nog net buiten en is zo ontworpen dat het bijna niet nat wordt door de waterval.

Na de val ga je met zichtbare baan door een doorzichtige glazen onder water, na ong. 6 sec. vlieg je er weer met een enorme (gemaakt met special effect) eruit. Hierna begint het achtbaan gedeelte wat zich voor een gedeelte achter de berg bevind.

Hopelijk vinden jullie het wat

Versie: 1 Aangepast: 25 november 2015 16:47 door: daanvdbroek reden: Geen reden aangegeven
Ik heb alle muziekstukken die zo goed als af zijn al op soundcloud gepost, om up-to-date blijven kan je me volgen

https://soundcloud.com/daan-vanden-broek/sets/lorelei

Mooi concept en ik vindt vooral de muziek al goed klinken!

Een wonder overkomt je iedere dag. Maar hoe, dat is wat je er zelf van maakt.

Offline Cassie
Erg leuk. Ik vind de muziek ook erg mooi, mijn favoriet is toch wel het hoofdthema. Je baan vind ik leuk bedacht, alleen denk ik dat het een DVH 2.0 wordt. Want zo'n concept draagt in het begin waarschijnlijk nog erg veel kinderziektes. Maar we gebruiken hier onze fantasie en tegen de tijd dat dit project is afgerond, is misschien al wel een nieuw systeem ontwikkeld waarin dit wel mogelijk is. Ik ben benieuwd naar meer

Leuk idee! Vooral de muziek vind ik zeer mooi gecomponeerd, ook ik vind het hoofdthema het mooist. Is de waterval effectief ook 70 meter hoog of bevindt zich een deel hiervan onder de grond? Het ritsysteem lijkt mij zeer storingsgevoelig: oa kunstrails en veel water...
Ben benieuwd naar nieuwe updates van je

Hele mooie muziek! Vind vooral het muziekstuk wraak erg sterk, met welk programma heb je deze muziekstukken gemaakt?

Ik heb de muziek met music maker jam gemaakt,maar heb met een mod gewerkt waardoor ik zelf loops kon samenstellen en in het programma kon zetten.

De waterval is dan ook echt 70 meter hoog
Als ik de Efteling zou zijn zijn zou ik nooit zoiets gevoeligs bouwen, maar.... dit is fantasie en zal waarschijnlijk nooit gebouwd worden. Daarom heb ik ook geen geldgrenzen, bouwgrenzen etc. Als dit project echt zou worden gemaakt zoals ik hem in gedachten heb, dat zou misschien 4 jaar duren......

Vooraanzicht voorshow 1:

Vooraanzicht café, restaurant, en herberg

Versie: 1 Aangepast: 30 november 2015 19:54 door: daanvdbroek reden: Geen reden aangegeven
Heb nu al een tijdje niks van me laten horen, terwijl het project wel verder is gegaan. Ik ben veel aan het oefenen met het tekenen en gebruik steeds weer nieuwe technieken. Hierdoor hebben sommige tekeningen nu misschien wel 10 verschillende lagen . Hieronder een voorbeeld van een van de verbeterde ontwerpen.

Pagina: 1 van 1 (10 items)
<< 1 >>