Forum: Voorstelling in stijl Efteling-attractie op kinderspelweek

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>

Dag allemaal, ik ben Jules en ik ben vrijwilliger bij een kinderspelweek in Gelderland. Kinderen van 6 tot 12 kunnen hier vier dagen lang allerlei activiteiten doen: hutten bouwen, schminken, klimmen op een klimwand, film kijken, knutselen, et cetera. Nu lijkt het mij enorm gaaf om een nieuw onderdeel toe te voegen aan het huidige aanbod: een tent waarbij kinderen - in de stijl van bijvoorbeeld de Indische Waterlelies - enkele minuten naar een voorstelling kunnen kijken en even een paar minuten 'betoverd' zijn.

We hebben echter weinig geld, en ik heb twee linkerhanden dus makkelijk is het allemaal niet. Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben of wel eens zoiets hebben gemaakt?

Versie: 1 Aangepast: 2 september 2014 13:21 door: Jules4Barca reden: Geen reden aangegeven
Tja, lastig. Misschien met een projectie of een TV? Elke kleuren TV kan anaglyph 3d weergeven (je weet wel die gekleurde brilletjes) en die kartonnen brilletjes zijn niet zo duur, en er is genoeg software om een normaal filmpje te converteren. Dat is natuurlijk spannender als een normaal filmpje ervan.

Offline Lucius
Je kunt ook een mooi toneelstuk in elkaar zetten, voor een script heb je alleen maar creativiteit nodig, kostuums kun je redelijk goedkoop wel huren (misschien even op internet zoeken).
Het decor hoeft niet al te ingewikkeld te zijn (je kunt bijvoorbeeld spelen dat Eftelingbewoners op bezoek zijn op de kinderspelweek), bovendien kun je met verschillende, goedkope Xenos decoratie al een heuse Fata Morgana maken hoor!
De muziek moet geen probleem zijn want die kan je sowieso gratis op Youtube verkrijgen.

Het allerbelangrijkste voor een goed toneelstuk is natuurlijk je eigen enthousiasme en creativiteit, dan kom je er wel!

Versie: 1 Aangepast: 2 september 2014 17:08 door: Lucius reden: Geen reden aangegeven
"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Offline Weirdo
Als je het in Fata Morgana stijl doet, wat wierook van de Fata Morgana erbij, en het geeft al meteen een andere sfeer.

Goede suggesties hoor! @ Lucius ik wil het graag helemaal draaien met poppen dus geen toneelspelers en dergelijke..

Verder nog mensen met tips en ideeen?

Offline Daanvk
misschien iets met nokkenschijven. Het is een vrij simpel en goedkoop systeem dat ook de efteling gebruikt voor bewegingen.

Je maakt het ook vrij makkelijk met simpele materialen zoals: hout, wieletjes en fietsremkabels.

Versie: 1 Aangepast: 4 september 2014 19:57 door: Daanvk reden: Geen reden aangegeven
Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>