Forum: Een Miniatuurwereld in de Woonkamer

Pagina: 1 van 3 (49 items)
<< 1·2·3 >>

Offline Stevis
Beste Zintuigers,

Al enkele jaren wordt bij ons in de huiskamer zo rond oktober/november een groot miniatuur winterdorp gebouwd. Dit is voornamelijk een uit de hand gelopen hobby van mijn vader, maar ik vind het ook leuk om mee te denken en soms mee te helpen met het bouwen. Normaal gesproken gebruiken we één grote lange tafel voor een heel dorp in een berglandschap met een kermis er bij.

Dit jaar hebben we naast dat dorp, vanwege de prachtige nieuwe huisjes, poppetjes, etc. van de Efteling die nu zijn uitgebracht, besloten om op de kast tegenover ons normale dorp een kleiner miniatuur tafereel te maken. Dit zal het sprookjesbos van de Efteling worden met de dingen die nu zijn uitgebracht. Bij deze wil ik jullie graag het resultaat laten zien van 2 avonden bouwen aan dit miniatuur Sprookjesbos.

Het kasteel van Doornroosje is op een berg geplaatst die bestaat uit de piepschuim verpakking waar de huisjes in hebben gezeten. De vorm van de heuvel is verder afgemaakt met kippengaas met daarover heen een sneeuwkleed en poedersneeuw.  Voor het gemak is er voor de ondergrond van het bos een rol besneeuwd gras gebruikt.
Er is echt geprobeerd om er iets moois van te maken en natuurlijk een zo compleet mogelijk sprookjesbos. Daarom zijn naast de huisjes ook Langnek (het grote beeldje) en Ezeltje Strekje (kerstboom editie) als sprookjes toegevoegd.

De kwaliteit van de foto's is niet altijd even goed, maar ik hoop dat ik jullie een mooie blik kan geven op dit kunstige stukje modelbouw.

Foto's overdag:

Langnek heeft z'n eigen rots:

Nu heb je de foto's overdag gezien, maar het ziet er pas echt 'magisch' uit als het nacht wordt in het Sprookjesbos.

Foto's Nacht:

Ezeltje Strekje op z'n sokkel: (is eigenlijk een vermomd adapter )

Het kasteel van Doornroosje is ook echt helemaal omringd met doornstruiken:

Aangezien er nog meer bijzondere miniatuurwerelden te vinden zijn in onze kamer zullen er binnenkort meer foto's volgen van alle wonderlijke dingen die hier thuis te zien zijn. Onder andere het grote winterdorp dat nu nog in aanbouw is zal binnenkort hier te zien zijn.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Offline Carlo
Mag ik hier iets van zeggen?
Ik vind het echt héél erg mooi, ik hou hier ontzettend van. In één woord schitterend.
Vooral het wegwerken van de adapter getuigt van veel creativiteit, écht goed verzonnen!

Als je het geheel beu bent, mag je het zo naar mij brengen.
Hulde!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Heel mooi!
Ik heb zelf ook een kerstdorp maar dat is lang niet zo mooi als dit.

Padoepie doe nog aan toe ben je nu al moe!

Bekijk hier mijn blog: http://pretparkzzblog.com/ voor de aller leukste pretpark reviews, foto's en de leukste pretpark gerelateerde artikelen

Offline Sybren
Prachtig, zeg!

Je hebt alles heel mooi geplaatst, en je bent creatief bezig geweest met de sokkel van Ezeltje Strekje (natuurlijk ook met de rest)

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Ziet er erg mooi uit Ben wel wat gewend aangezien zelf kerstdorpen bouw

Project Amnesia the nightmare returns Progres 5%

Prachtig, echt heel mooi!

Ben benieuwd hoe de rest van de kamer eruit ziet naast dit mooie tafereel.

Super tof Steven!

Die fakir aan de klok is echt leuk verzonnen

Offline tiksen
Wauw echt super mooi gedaan !

"Money may not buy happiness, but it can damn well give it!" Freddie Mercury

Gaaf gemaakt zeg! Hoeveel tijd ben je bezig geweest met dit allemaal op te zetten?

Offline vic962
Echt supper mooi! Ik zou ook wel zoiets willen maken maar mn ouders vinden daar niks aan 

Citaat van: Simulatie Freak link: /forum/71/15033/476379 op: 21-11-2010 12:36:05

Gaaf gemaakt zeg! Hoeveel tijd ben je bezig geweest met dit allemaal op te zetten?

Bij deze wil ik jullie graag het resultaat laten zien van 2 avonden bouwen aan dit miniatuur Sprookjesbos.  stond ik het bericht.

Geweldig mooi gedaan! Dat moet een aardige duit hebben gekost 
En nu maar wachten op een grotere serie huisjes 

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline DVHtje
Gaaf!
Ik zou dat ook wel willen in mijn woonkamer.

Erg mooi neergezet. Geeft me een paar leuke ideeën voor mijn schapje. Maar zo mooi krijg ik het waarschijnlijk niet voor elkaar.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Respect ! Dit ziet er echt geweldig uit Steven.

Offline Stevis
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

Dan kondig ik hierbij de tweede miniatuurwereld in onze woonkamer aan en dat is ons groot winterdorp van Lemax huisjes. Elk jaar wordt door mijn vader dit hele dorp opgebouwd op een speciale verrijdbare tafel op wieltjes die mijn vader ook zelf in elkaar heeft geknutseld. Om alle elektra en stekkers kwijt te kunnen zijn er aan de onderkant van het tafelblad stekkerdozen bevestigd. Om een berglandschap te creeren zijn er plateaus gemaakt om diverse hoogteverschillen te maken. Er is veel gewerkt met grottenpapier en kippengaas afgewerkt met watten om het berglandschap te maken.

De inwoners van het dorp maken zich op voor de feestdagen. Beneden in het dal is iedereen druk bezig met kerstinkopen doen. Er wordt een kermis gehouden op een pleintje aan de rand van het dorp. Er is plezier voor iedereen. De klokken luiden vanuit het klooster bovenop de heuvel. Houthakkers zijn in de bossen druk bezig genoeg brandhout aan te leveren voor de kachels. Kinderen spelen in de sneeuw en roetsjen van de heuvel af met een slee. Door de bergen stroomt zelfs een rivier met een waterval die uitkomt op een bevroren vijvertje waar op geschaatst wordt. De feestdagen brengen volop leven in dit pittoreske dorp.

Hieronder volgen de foto's. Je kunt zien dat mijn fotografie vaardigheden beter worden.

Foto's overdag:

Foto's Nacht:

Dit was het weer voor nu. Er is nog een laatste miniatuurwereld die hier te ontdekken valt dus dat zien jullie de volgende keer weer.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

wow! dat dorpje wat ik heb valt in het niets hierbij!

Citaat van: slangenprins link: /forum/71/15033/484256 op: 17-12-2010 13:39:22

wow! dat dorpje wat ik heb valt in het niets hierbij!

Hier ook. 

Stevis, dat hebben jullie prachtig gedaan zo! Alles ziet er heel knus en gezellig uit. Ook de bergen zien er erg realistisch uit! Mijn complimenten! 

Fata Morgana, beslist geen luchtspiegeling

Wow Steven dat doet je vader goed Ziet er fantastisch uit! En je fotografie vaardigheden zijn ook beter geworden

Mag ik even zeggen: Wouw!!! Wat ziet dat er allemaal mooi uit! Kunnen jullie niet zoiets neerzetten in de Efteling?
Nog even een tipje: Als je het rode stoffen hangertje van de Fakir vervangt door een transperante draad of iets dergelijks dan lijkt het helemaal of hij vliegt.... Verder top hoor!

Pagina: 1 van 3 (49 items)
<< 1·2·3 >>