Forum: Schaalmodel Symbolica

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 1 van 1 (10 items)
<< 1 >>

Hey allemaal,
Ik ben deze vakantie bezig geweest met een 3D ontwerp van Symbolica te maken. Ik mis hier en daar een detail, maar ik denk dat het aardig gelukt is. Als je de tekening wil hebben om te 3D printen ofzo, dan stuur ik hem gerust door. Als je hem maar niet doorverkoopt of doorgeeft zonder mij te vermelden.

(ik ging hier een foto plakken, maar dat lukt me niet zo goed)

ps:Stel je hebt tijd teveel en je zou hem willen printen voor mij. Ik hou je niet tegen

Zo beter?
(in plaats van de pagina URL copy-paste je de ''forum link'' onder de afbeelding)

Hij lijkt echt sprekend, mooi accuraat model. Vroeger werden dit soort modellen nog wel eens gebruikt voor bijvoorbeeld RollerCoaster Tycoon 3. Geprint en ingekleurd is het een leuke desktop accessoire . Dat de Efteling zelf niet met dat soort merchandise komt!

Dank je wel,
Ik ben niet echt een forum wonder.
Mijn bedoeling is om dit model ook echt te maken. Ik moet echter nu even wachten tot ik een werkplek heb.
Ik moet ook eens kijken tot in hoever ik de binnenkant kan maken, maar dat ik voor een later stadium.

Versie: 1 Aangepast: 13 september 2018 12:10 door: Thaboembabaloe reden: Geen reden aangegeven
 Offline guidot
welke schaal zou hier bij passen?

Ik kan de schaal altijd veranderen moest dat nodig zijn. op dit moment is het 1:1

Het ziet er werkelijk waar prachtig uit!
Ook zonder kleur enorm mooi, maar een 1:1 verhouding zal bij 3D printen weinig overlaten qua details, laat staan sterkte van het model.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Citaat van: Thaboembabaloe link: /forum/70/25385/815410 op: 19-09-2018 13:37:40

Ik kan de schaal altijd veranderen moest dat nodig zijn. op dit moment is het 1:1

Schaal 1:1 is op ware grootte, dus t lijkt me sterk dat dat de schaal is. Tenminste, als je uitgaat van t originele gebouw. En als dat t geval is, is t niet eens te printen.

Maar buiten dat ziet t er wel mooi uit.

Natuurlijk ontwerp je op ware grootte om de afmetingen in verhouding correct te krijgen, tijdens het printen kies je een kleinere schaal.

Citaat van: patriciah72 link: /forum/70/25385/815415 op: 20-09-2018 09:06:46

Citaat van: Thaboembabaloe link: /forum/70/25385/815410 op: 19-09-2018 13:37:40

Schaal 1:1 is op ware grootte, dus t lijkt me sterk dat dat de schaal is. Tenminste, als je uitgaat van t originele gebouw. En als dat t geval is, is t niet eens te printen.

Maar buiten dat ziet t er wel mooi uit.

Citaat van: Trollenbol link: /forum/70/25385/815416 op: 20-09-2018 10:10:28

Natuurlijk ontwerp je op ware grootte om de afmetingen in verhouding correct te krijgen, tijdens het printen kies je een kleinere schaal.

1:1 is wel te printen met de technologie van vandaag de dag, maar zoveel gaat denk ik niemand ervoor betalen.

Anyway, wat ik bedoelde met mijn eigen comment: naarmate het model kleiner wordt gemaakt, zullen details vervallen en zullen kleine elementen als pieken dusdanig zwak zijn om te printen, dat het model niet lang heel blijft. Daarnaast dien je ondersteunmateriaal te gebruiken, wat dus bij het balkon van de grote toren van het model niet meer makkelijk weg te halen is, zonder dat er elementen mee afbreken bij verwijdering van ondersteuningsmateriaal. Daarnaast zullen de ondergronden waar de rosten zich bevinden snel scheuren van de printplaat.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Daar heb je wel een punt. Maar goed, iemand die de stappen neemt om dit te printen zal waarschijnlijk ook wel de kunde hebben om deze valkuilen te voorkomen middels een paar kleine aanpassingen.

Pagina: 1 van 1 (10 items)
<< 1 >>