Forum: Smulpaap Miniatuur

Pagina: 1 van 1 (11 items)
<< 1 >>

Hallo allemaal! Ik ben de laatste tijd bezig met de Smulpaap als miniatuur. Ik gebruik de schaal 1:25. Ik probeer het zo precies mogelijk te doen dus sorry als ik eens een foutje maak. Vertel het mij en ik zal het meenemen in het proces van het maken.

Ik heb een filmpje gemaakt van het maken van de Smulpaap :

Versie: 1 Aangepast: 5 juni 2017 21:12 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Symbolica, het rijk der Fantasie...

Offline Weirdo
Ziet er al netjes uit. Ben benieuwd naar het vervolg.

Leuk project om te volgen, het ziet er veelbelovend uit! Die dakpannen vind ik erg creatief. Ik zou wel willen weten, waarom de Smulpaap?

Ik wilde iets moois van de Efteling kiezen dat niet met allemaal electronica te doen had. Daar ben ik niet zo goed in. Dus als ik een attractie zou kiezen was ik bang dat ik teveel hooi op mijn vork zou nemen en daardoor niet het project af zou maken. Ook vind ik het Anton Pieck-plein één van de mooiste hoekjes van de Efteling waar het ook best rustig is. Mijn keuze viel daarna op de Smulpaap omdat ik vond dat een carrousel niet handig was en de Smulpaap een van de beter bekende gebouwtjes daar is. Ik hoop (en denk) dat het lukt om het hele Anton Pieck-plein te maken!

Offline lieven
Echt super, Roderick. Ik heb het geduld niet voor dit soort dingen maar vind het waanzinnig om te zien hoe anderen met zoveel toewijding dit doen. Smulpaap is ook gaaf omdat ik niet denk dat iemand anders dit ooit heeft gedaan en als je ooit echt het hele Anton Pieck-plein weet te maken... respect.

Wauw! Daar moet je een goed oog voor detail voor hebben. Maar zo te zien gaat het je goed af! Ik ben heel benieuwd naar de rest van het project! Ga je de gevel echt proberen te pleisteren of ga je het MDF schilderen?

Ik was wel van plan om het een soort van te pleisteren met gips maar aan mdf blijft nogal weinig plakken dus moet ik nog een manier weten te vinden om ervoor te zorgen dat gips wel aan mdf blijft plakken.

Citaat van: roderick link: /forum/70/25307/812965 op: 04-07-2017 10:19:14

Ik was wel van plan om het een soort van te pleisteren met gips maar aan mdf blijft nogal weinig plakken dus moet ik nog een manier weten te vinden om ervoor te zorgen dat gips wel aan mdf blijft plakken.

Nice work, misschien als je gaat schilderen je verf met zand mengen.
Heb ik wel eens gedaan op mijn opleiding.

Offline Amanda
Wat gaaf! Ik ben erg benieuwd naar deel 2

Ik verwacht dat deel 2 over een klein maandje af is omdat ik het de laatste tijd heel druk had maar heb geduld!

Even een klein vraagje: ik wil ook verlichting in mijn miniatuur doen maar kan je hetzelfde effect bereiken met een led-strip als met een tl balk in real life? Is een led-strip geschikt om als verlichting te dienen in mijn miniatuur?

Pagina: 1 van 1 (11 items)
<< 1 >>