Forum: Efteling Ontwerp Wedstrijd (DE) - Nieuwe Wachtrij Droomvlucht Artificialguy

Pagina: 1 van 4 (61 items)
<< 1·2·3·4 >>

Ik wilde dat er achter mijn ontwerpen een verhaaltje zit. Dus ik heb besloten om zelf een sprookje te schrijven voor de wachtrij en op basis hiervan de wachtrij ontwerpen. Ik heb het zo geschreven, dat het bij de rest van de attractie past. De ingang blijft het zelfde en je komt dus via die gang met bladeren en bollen aan het plafond naar binnen. Rechts staan 2 grote ramen, waar je naar binnen kunt kijken. Hier staat een diorama van het kasteel van de kwade tovenaars. Als je verder loopt kom je bij de ingang van de grot met druipsteen terecht. Hier hoor je mysterieuse geluiden en waterdruppels naar beneden vallen. In een hoek zie je Oberon (animatronic) zitten, die versteend is. Dan kom je bij de grote uitgang van de grot en kom je in het woud terecht. Daar zijn grote hoge bomen, planten en een riviertje, waar je met een brug overheen kunt lopen. In het woud kom je ook de kwade geest tegen. Verder in het woud staat de magische poort, die je naar het rijk der dromen brengt. Je komt terecht in een kasteel in het kastelenrijk, waar ook het station is. Nadat je bent ingestapt vlieg je uit het kasteel door het kastelenrijk. En hoe de attractie verder gaat weten jullie zelf ook wel.

Hier kun je het verhaal lezen:
Toon spoiler

---------------------------------------------------------------------------------

Plattegrond:

De Magische Poort:

Diorama (Kasteel van de Tovenaars):

[b]Grot[b]

[b]Oberon Versteend[b]

[b]Het Donkere Woud[b]

[b]Het Station[b]
(Links zie je een tunnel. Hier komen de karretjes waar je moet instappen.)

Dit is een schets van hoe de hekjes er uit komen te zien:

Dat was mijn ontwerp. Bedankt dat jullie even kwamen kijken en ik hoop dat jullie het mooi vonden. Ik zelf vond het erg leuk om mee te hebben gedaan.

Ik vind het eerlijk gezegd zonde dat je er een verhaal aan wil binden. Verder zien je plannen er indrukwekkend uit.
Ik vraag me alleen af of de wachtrij de capaciteit wel aan kan.

Ik wou eerst zeggen wat jammer dat je eigenlijk een beleving in de wachtrij hebt, maar nu snap ik het het is de poort naar het rijk der dromen

Kan niet wachten tot eerste ontwerpen

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

UPDATE: Ontwerp magische poort toegevoegd.

Citaat van: Artificialguy link: /forum/70/20548/677952 op: 23-06-2012 20:28:15

UPDATE: Ontwerp magische poort toegevoegd.

Wat dacht je ervan om gewoon lekker de huidige poort te behouden?

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Offline Andy06
wooooow die magische poort is echt super mooi

Sluit Je Ogen Niet, Durf Te Dromen

Offline Stevis
Citaat van: twinkelaer link: /forum/70/20548/677965 op: 23-06-2012 20:42:55

Wat dacht je ervan om gewoon lekker de huidige poort te behouden?
Wat dacht je er van als jij eens even goed ging lezen en naar de plaatjes kijken voordat je wat roept.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Citaat van: Stevis link: /forum/70/20548/677976 op: 23-06-2012 21:02:29

Wat dacht je er van als jij eens even goed ging lezen en naar de plaatjes kijken voordat je wat roept.

Er staat duidelijk dat de ingang het zelfde zou blijven... Dat is hij niet.

Offline Andy06
Citaat van: twinkelaer link: /forum/70/20548/677979 op: 23-06-2012 21:05:37

Er staat duidelijk dat de ingang het zelfde zou blijven... Dat is hij niet.

de magische poort staat in de wachtrij zelf, en het is niet de ingang voor de wachtrij

Sluit Je Ogen Niet, Durf Te Dromen

Wat mij betreft kan de ingang weg vergeleken met dit (Nee dat zou zonde zijn, maar het is echt mooi)

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Citaat van: Damian-Efteling link: /forum/70/20548/677981 op: 23-06-2012 21:11:47

Wat mij betreft kan de ingang weg vergeleken met dit (Nee dat zou zonde zijn, maar het is echt mooi)

Mooi dat je beseft dat dat een belachelijk idee is.

Bedankt allemaal! En inderdaad staat deze poort in de wachtrij zelf. De huidige ingang blijft gewoon staan.

Ik voel het geloof ik al heet worden onder mijn voeten... Ik krijg hele sterke concurrentie zo te zien!

Citaat van: twinkelaer link: /forum/70/20548/677984 op: 23-06-2012 21:24:27

Mooi dat je beseft dat dat een belachelijk idee is.

Tijd voor een goede preek Twinkelaer... Het is goed dat je je zo betrokken voelt, en de oude pracht wil behouden voor het nageslacht, maar leer eerst lezen voordat je je oordeel velt. Het is toch duidelijk aangegeven dat deze poort ín de wachtrij staat. Ten tweede verwijs ik ook nog graag naar het sandwhich-model voor het geven van kritiek. Als je niet weet wat het is, het is in deze post verwerkt. Kritiek is altijd fijn, het zorgt immers voor verbetering, zolang het opbouwend is.

Succes ermee.

Als iemand de roeping heeft om straatveger te zijn, dan zou hij de straat moeten vegen zoals Rembrandt schilderde, Mozart componeerde en Shakespeare schreef. Hij zou zó straat moeten vegen dat iedereen op aarde stil zou worden en zeggen: hier leefde een geweldige straatveger, die zijn vak verstond.

Ziet er tot nu toe mooi uit, al zou ik het verhaal erachter wel weglaten. Verder misschien de capaciteit een beetje verhogen. Tot nu toe vind ik jou het beste!

Beste Artificialguy,

Het ziet er erg mooi uit. Met welk programma heb je die magische poort gemaakt?

Groetjes

Bedankt Willem-Fan & mike29verhees. Antwoord op je vraag: Ik gebruik photoshop.

Update: Kasteel van de Tovenaars toegevoegd.

Dat ziet er echt mooi uit maar heeft dit allemaal nog wel wat met Droomvlucht te maken?

Ik vind het werk ook heel leuk maar ik denk dat gewone dagjes bezoeker echt denkt: waarom een poort in een poort?

Pagina: 1 van 4 (61 items)
<< 1·2·3·4 >>