Forum: Efteling Ontwerp Wedstrijd (DE) - Nieuwe Wachtrij Droomvlucht palingjongen

Pagina: 1 van 2 (35 items)
<< 1·2 >>

Offline MK98
Hier is mijn eerste topic en gelijk mijn eerste inzet voor de Efteling Ontwerp Wedstrijd voor de nieuwe wachtrij van Droomvlucht.

Dit zijn de contouren van de huidige wachtrij:

En de nieuwe wachtrij heeft dezelfde vorm, namelijk zo:

Op hele rustige dagen, als je gewoon kunt doorlopen zal je weinig van de wachtrij merken, doordat er geen hekjes zijn lijkt het meer op een walkthrough die bij de attractie hoort, en als het druk is hoef je je niet te vervelen omdat er genoeg te zien is, net zoals bij dvh.

Omdat de wachtrij iets breder is dan de huidige wachtrij en ik het volledig overdekt wil maken word de Droomvlucht uitgebouwd, er komt een gebouwtje aan om een grotere wachtruimte te creƫren.

Om het half uur komt er een klein watershowtje, men zegt dat het water uit de Elfenwereld komt.

Dit was mijn eerste update.

Oef, dat gebouwtje vind ik niet erg mooi.. Liever niets uitbouwen, de uitstraling is mooi zoals deze is. En liever ook geen beeldschermpjes, daar hou ik helemaal niet van.

vind ik ook, moet wel beetje nostalgisch blijven!

Mits het goed uitgevoerd wordt, is het goed. Maar van die screen vind ik de uitbouw lelijk.

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Offline MK98
Bedankt!

Geen uitbouw dus, maar wel een langer eerste pad, anders past het niet, maar ik wil wel iets van een verhaal in de wachtrij laten zetten, ik denk in plaats van tv schermpjes een verhaal inclusief tekeningen op de muren geschilderd.

Low fog in een wachtrij werkt niet. Als je ergens stapt is de rook weg dus krijg je niet het gewenste effect. En ook de zogenaamde strijd tussen trollen en elfen verwijst te veel naar de musical. Er is namelijk niks bekend of ze elkaar wel of niet aardig vinden. Dat is de kracht van de dark ride.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Of van die boeken net als in het sprookjebos maar dan het elfenboek,dan kan je het in meerde talen doen.
Maar ik zou de oorlog achterwege laten en gewoon van dat oberon regeert over de elfen en al.
Maar voor de rest heel mooi.

Efteling een Wereld vol Wonderen.

Het mooiste aan Droomvlucht is dat het geen verhaal heeft. Je ziet een droomwereld, aangevuld door je eigen fantasieƫn. Nee, geen verhaal voor Droomvlucht.

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Offline MK98
Eerste scene: Intro
Ik heb de uitbouw weggedaan

In deze scene maakt de bezoeker een eerste indruk op Droomvlucht, aan muurschilderingen kan men kleine voorproefjes zien van Droomvlucht.

Ik heb een neutraal verhaal verzonnen, zodat duidelijk word gemaakt wat Droomvlucht is, terwijl iedereen toch zijn eigen verhaal eromheen kan verzinnen.

Als je de gang doorloopt, zie je de muurschilderingen niet aankomen, dus je moet goed links en rechts kijken

De vloer heb ik expres zo gemaakt, zodat de mensen niet struikelen over een ongelijke vloer.
Sommige randen van de muurschilderingen kon ik niet wegkrijgen, dit zou de Efteling natuurlijk wel kunnen.

Je hebt mijn kritiek over het verhaal goed aangepakt. Complimenten voor de wachtrij tot nu toe!

Even een vraagje? Sinds wanneer hebben de trollen oorlog met de elfen? In de laatste scene van droomvlucht zie je ze toch met elkaar spelen?

Citaat van: Artificialguy link: /forum/70/20473/675918 op: 15-06-2012 13:09:35

Even een vraagje? Sinds wanneer hebben de trollen oorlog met de elfen? In de laatste scene van droomvlucht zie je ze toch met elkaar spelen?

Hij heeft het verhaal veranderd en neutraler gemaakt (zie laatste update).

Die huidige wachtij is echt een stuk kleiner, je zit nu al in de eerste scene van de rit zelf te bouwen.

dit is niet de eerste scene van de rit. dit is de feestzaal.

Ja maar zo breed is die feestzaal ook weer niet.

dat weet ik niet? ben er namelijk nog nooit geweest?

Offline Stevis
Citaat van: themeparkfreak link: /forum/70/20473/675982 op: 15-06-2012 16:27:52

dat weet ik niet? ben er namelijk nog nooit geweest?
Ik heb hier eerder een plattegrond gepost waarop ongeveer de verhouding te zien is tussen wachtrij/feestzaal/attractie.
https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=20422.20

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Offline MK98
Citaat van: Maurice3 link: /forum/70/20473/675971 op: 15-06-2012 15:58:06

Die huidige wachtij is echt een stuk kleiner, je zit nu al in de eerste scene van de rit zelf te bouwen.

Ja, ik heb het in de gaten, ik mag de scenes eigenlijk niet veranderen, maar ik zal de rest van de wachtrij op een kleinere schaal maken dan dat ik op de plattegrond heb aangegeven.

Offline MK98
Tweede en derde scene: de grot en watervalscene

Er is het een en ander veranderd, zo komt er geen mist op de vloer van de grotscene, maar licht dat boven de muren uitkomt.

Ook komt de moerasscene er niet, dit heb ik veranderd in een watervalscene, via de grot ga je onder een waterval door, je word niet nat, denk aan het effect van de wachtrij van Pandadroom.
De kijkgaten in de muren zijn op kinderhoogte gemaakt, zodat zij ook van de waterval kunnen genieten.

Zodat je beter kan zien hoe de wachtrij loopt heb ik de waterval even weggehaald.
Let op, de kleuren van de muren zijn alleen bedoeld om aan te geven waar de kijkgaten lopen, de blijvende kleuren worden grijs!!

Dit zijn de lampen voor de grotten:

Laat van je horen, daar kan de wachtrij alleen maar beter op worden!

Ik krijg meer het idee dat ik in de wachtrij van snowwhite the ride zit

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Pagina: 1 van 2 (35 items)
<< 1·2 >>