Forum: Efteling Ontwerp Wedstrijd (DE) - Nieuwe Wachtrij Droomvlucht kjellkamp

Pagina: 1 van 1 (19 items)
<< 1 >>

hier zal ik komende maanden mijn idee├źn laten zien.

hier heb ik alvast een screen van hoe ik het wil indelen:

nummer 1: het ingangs halletje. dit word een gang die heel erg vol met bladeren hangt. er hangen ook allemaal trollen in de bomen. het word steeds smaller en je komt uiteindelijk bij een deur uit. hier komt fel licht uit(nummer 2).

nummer 2: een hal vol met rook en fel licht. dit moet een soort elfenland toegangs wachtrij worden. hier hoor je dan ook van dat elven geklingel. en natuurlijk kleine flitsende lampjes in de muur. aan het einde kom je bij een reusachtige poort.

nummer 3: dit is een hal waar je op een rand van een elfen toren loopt(zo een als op die zwevende planeten) en dan kijk je uit op allemaal kleine torentjes. het lijkt of je op de top van het planeetje staat.

eventuele plannen: nummer twee komt geen zigzag rij, maar er komt ergens nog een eetzaal. hier zit dan de koning(weet niet hoe hij heet). er zweven elfen en zitten allemaal trollen. hier loop je dan een rondje om de tafel enzo en dan kom je uit in het station(het kan ook een troonzaal worden).

Met Vriendelijke Groet Kjell,

Erg leuk idee. Ik ben benieuwd naar meer materiaal.
En hij heet Koning Oberon .

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

Citaat van: Python12 link: /forum/70/20466/675523 op: 13-06-2012 15:20:23

Erg leuk idee. Ik ben benieuwd naar meer materiaal.
En hij heet Koning Oberon .

zoiets dacht ik al wist het alleen niet meer

Hmm leuk idee ben benieuwd hoe je verder gaat, maar met felle lichten moet je ook weer na denken over mensen die bijv. epilepsie (?) hebben, die hier door de attractie al niet kunnen betreden.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Het felle licht zit ook in de attractie zelf

na nog eens goed nadenken over die scene met fel licht, heb ik bedacht die scene de troonzaal te doen(je staat als het ware in de rij voor Oberon). je word ondertussen vermaakt door trollen en elven die rond lopen en/of zweven. dan loop je het kasteel uit en kom je op het torentje uit( misschien komt hier nog een trap).

het ontwerp(sketchup):

dit is natuurlijk niet het werkelijke, dit is gewoon een simpele schets!!

Jou ideeen zijn absoluut niet haalbaar. Bovendien is de wachtrij een opwarmertje voor een attractie. Bij jou ist een attractie opzich. Je kunt niet heel veel animatronics in een wachtrij verwerken dan is de kracht er al af en is de rit niet interessant meer.

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

ik snap alleen niet waarom het niet haal baar is? ik heb even gedacht en de animatronics gaan eruit. misschien laat ik nog een vogel ofzo vliegen door de bossen(scene 1). het word dus een lege zaal met een troon.

Zoals je al aangaf kunnen er niet heel veel animatronics uit. Dat is een duur grapje en ze moeten ook nog buiten het vrije ruimte profiel blijven. Ten 2e mag je geen hal vol rook zetten in verband met het slechte zicht in een nood situatie en astma patienten. E hal vol bladeren kan ook niet zomaar omdat deze allen geimpregneerd moeten worden van de brandweer. Dit is erg duur en kost veel tijd en moeite. Daarnaast heb je de ruimte er totaal niet voor om het goed over te brengen.

Offline Stevis
Citaat van: twinkelaer link: /forum/70/20466/676017 op: 15-06-2012 17:49:19

Zoals je al aangaf kunnen er niet heel veel animatronics uit. Dat is een duur grapje en ze moeten ook nog buiten het vrije ruimte profiel blijven. Ten 2e mag je geen hal vol rook zetten in verband met het slechte zicht in een nood situatie en astma patienten. E hal vol bladeren kan ook niet zomaar omdat deze allen geimpregneerd moeten worden van de brandweer. Dit is erg duur en kost veel tijd en moeite. Daarnaast heb je de ruimte er totaal niet voor om het goed over te brengen.
Als elke ontwerper precies zou denken zoals jij nu doet zou er geen enkel grijntje creativiteit overblijven doordat je je bij voorbaat al zo erg laat beperken tot wat realistisch is. In het begin van het ontwerpproces heb je altijd een fase waarin *the sky is the limit* geldt, er wordt een ideaal scenario geschetst. Daarna ga je pas kijken hoe dat idee in werkelijkheid gemaakt zou kunnen worden. De interpretatie van een idee kan zoveel vormen hebben waarmee je ook niet gebonden bent aan dat er maar 1 manier is om iets uit te voeren.

Zo'n ontwerp heeft tijd nodig om ontwikkeld te worden, geef die ruimte dan ook. Het is goed om realistisch te blijven, maar sla niet alles gelijk dood door op te noemen wat allemaal niet kan. Dan ben je duidelijk niet met ontwerpen bezig.

Ook nu van mijzelf een vriend'lijke groet,

Ik loop u voorbij en neem af mijn hoed

~

Citaat van: link: /forum/70/20466/1 op: 15-06-2012 17:49:19

Je hebt ook niet goed gelezen. Die rook hal is al geschapt en ik heb bedacht dat die animatronics eruit gaan en dat oberon en de andere trollen en elfen in de attractie een "feestje" vieren.

Ik heb verder niet gedacht aan brand veilig ofzo maar van die lianen aan het plafond kan toch wel?

Offline GJV
Als je ze van materialen maakt die niet smelten (en daarbij druppelen) of snel in brand vliegen moet dat echt wel kunnen. Maar waarom zou je daar op letten? In gewone ontwerpen wordt daar ook geen rekening mee gehouden, pas op de daadwerkelijke plattegronden en bouwtekeningen.

Citaat van: GJV link: /forum/70/20466/677399 op: 21-06-2012 13:46:09

Als je ze van materialen maakt die niet smelten (en daarbij druppelen) of snel in brand vliegen moet dat echt wel kunnen. Maar waarom zou je daar op letten? In gewone ontwerpen wordt daar ook geen rekening mee gehouden, pas op de daadwerkelijke plattegronden en bouwtekeningen.

De vraag is bestaat er een mooi materiaal die ook nog eens op bladeren kan lijken met deze eigenschappen?

Gewoon doen wat ze ook bij de ingang hebben gedaan...

Inderdaad wou ik dat gister al hier plaatsen maar was het vergeten, maandag naar de efteling. Zal dan nog wel even ideeen bedenken. En dan de rest van de week uitwerken.

Offline dieter
Het is toch een ontwerpwedstrijd, Het feit dat iemand zijn bladeren zal moeten impregneren , of van onbrandbare materialen zal moeten maken, vind ik totaal niets met het ontwerp te maken heben.
Het is uiteindelijk pas bij de latere realisatie dat zo iets aan bod komt.

Als je er echt rekening mee moet houden tijdens het ontwerp, dan zal je echt bij elk ding dat je gebruikt een beschrijving moeten geven ,of het wel of niet brandveilig is en van welk materiaal het gemaakt is.
En daar bij is het een forumspelletje/ wedstrijd.
Het gaat toch om het totale ontwerp.

Inderdaad, en het is een fantasiewedstrijd.

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

The Sky is the Limit!

[center]U vertoeft er in een blijde wereld

1x Efteling 2013[/center]

[center]How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?[/center]

ik vind het altijd vervelend bij DVH als je in de rij staat in de smokkelgang door al die rook, want ik vind dat je dan niet echt nog lekker kan ademen. Als je niet teveel rook zou gebruiken zou dit best wel een goed idee zijn.

Pagina: 1 van 1 (19 items)
<< 1 >>