Forum: carnaval festival muziek arangementen.

Pagina: 1 van 3 (51 items)
<< 1·2·3 >>

Offline apple
Ik ben echt een ramp in het maken van muziek. Nu wil ik voor een projectje carnaval festival muziek hebben in een musical versie. Alleen heb ik dus geen idee hoe ik dat ga doen.

In carnaval festival zitten verschillende nummers;
neutraal/station/nederland
belgie, minaco en frankrijk
doedelzak schotland
duitsland/alpen
italie
china en japan
mexico
hawai

Nu zoek ik dus die themas met instrumenten etc, die landen in een musical versie.
Dus wie heeft er zin creatief met muziek te zijn en deze themas te maken. dus een intro per land, middenstukthema per land en een outro per land.
zeg maar zoiets als het planeten nummer van droomvlucht de musical, herkenbaar thema maar toch ietsjes anders ofzo. ik zoek gewoon iets leuks, carnaval festival de musical achtigs.

Ik hoop dat iemand misschien dit een leuk projectje vind om aan mee te werken
Het moet wel profesioneel en goed klinken, niet te midi ofzo. maar een symfonieorkest van praag is een beetje te misschien

Blog: pompidom

Citaat van: apple link: /forum/70/19007/630307 op: 19-12-2011 21:51:49

Ik ben echt een ramp in het maken van muziek. Nu wil ik voor een projectje carnaval festival muziek hebben in een musical versie. Alleen heb ik dus geen idee hoe ik dat ga doen.

In carnaval festival zitten verschillende nummers;
neutraal/station/nederland
belgie, minaco en frankrijk
doedelzak schotland
duitsland/alpen
italie
china en japan
mexico
hawai

Nu zoek ik dus die themas met instrumenten etc, die landen in een musical versie.
Dus wie heeft er zin creatief met muziek te zijn en deze themas te maken. dus een intro per land, middenstukthema per land en een outro per land.
zeg maar zoiets als het planeten nummer van droomvlucht de musical, herkenbaar thema maar toch ietsjes anders ofzo. ik zoek gewoon iets leuks, carnaval festival de musical achtigs.

Ik hoop dat iemand misschien dit een leuk projectje vind om aan mee te werken
Het moet wel profesioneel en goed klinken, niet te midi ofzo. maar een symfonieorkest van praag is een beetje te misschien

ik denk niet dat er iemand is die dit gratis en voor niets gaat doen je zult denk ik toch een professioneel bedrijf moeten contacteren. maar goed, we zullen zien.
succes in ieder geval!
twinkelaer

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Offline apple
Nouja wie weet, iemand die denkt, 'leuke uitdaging' ofzo, zou leuk zijn

Offline dieter
symfonieorkest van praag  is beetje te ja 
Nee zonder gekheid, ergens in een ander topic over nieuw land cf is er een deuntje opgedoken over carnaval festival met een amerikaanse ondertoon, vraag eens waar hij het vandaan heeft of mischien iets voor je kan maken.

Offline apple
Citaat van: dieter link: /forum/70/19007/630312 op: 19-12-2011 22:04:10

symfonieorkest van praag  is beetje te ja 
Nee zonder gekheid, ergens in een ander topic over nieuw land cf is er een deuntje opgedoken over carnaval festival met een amerikaanse ondertoon, vraag eens waar hij het vandaan heeft of mischien iets voor je kan maken.

Klopt, die klinkt inderdaad wel leuk. Alleen vind hem wel wat midi klinken wat wel weer jammer is.

Citaat van: apple link: /forum/70/19007/630314 op: 19-12-2011 22:06:11

Klopt, die klinkt inderdaad wel leuk. Alleen vind hem wel wat midi klinken wat wel weer jammer is.

achja bijna iedereen op dit forum maakt denk ik zijn muziek stukken via midi. kijk bijv. naar snipperdepipper maar toch doet hij dat wel verschrikkelijk goed!

ding dong dinge daar de efteling is 60 jaar!

Offline apple
Citaat van: twinkelaer link: /forum/70/19007/630319 op: 19-12-2011 22:25:17

achja bijna iedereen op dit forum maakt denk ik zijn muziek stukken via midi. kijk bijv. naar snipperdepipper maar toch doet hij dat wel verschrikkelijk goed!
Die is inderdaad goed ja dat klinkt verder niet midi ofzo vind ik.

Een arrangement schrijven van een bestaand nummer heb ik redelijk snel gedaan, maar er compleet wat nieuws van maken en dan ook nog niet midi laten klinken, beetje veel gevraagd 

maar ik kan eventueel er een midi van maken en iets aanpassen

Offline apple
Nouja het zou leuk zijn als er wat gemaakt kan worden, eventueel kan iemand het thema maken en de ander het bewerken, zou ook kunnen, niet?

Het is dus muziek voor verschillende dingen rond dit project. Carnaval festival de musical, de musical wordt ook geschreven, krijgt een website, radio en tv(youtube) spotjes etc. Waar onder andere muziek voor gebruikt wordt.
Het decor van de musical wordt omgezet vanuit een 3D model.

Offline m.elst
Ik zou misschien wel kunnen helpen

Ik zou eerst een een lijstje maken per land, welke instrumenten je erin wilt. Luister desnoods naar de originele muziek om inspiratie te krijgen Als ik je daarbij kan helpen dan hoor ik dat graag. Ik weet best veel van CF aangezien het me favoriete attractie is hihi.

Offline apple
Jaffeth, beetje hetzelfde klinkend, ik weet zo niet welke instrumenten wat zijn etc. Maar het moet wel redelijk hetzelfde klinken per land maar toch ook anders, eventueel mag er best een instrument weg of bij.

Offline m.elst
ik kan wel helpen als je wilt...

Hier een klein lijstje:

Neutraal:
Tuba, trombone, trompet, klarinet, lira en bekkens. Kortom, Fanfare instrumenenten.

Parijs:
accordeon (hoofdmelodie) op de achtergrond rietblazers.

Duitsland:
Klarinet (hoofdmelodie) op de achtergrond acordeon, handclaps.

Italie:
Viool, mandoline (hoofdmelodie) op de achtergrond strijkers.

China/Japan:
Vibrafoon (hoofdmelodie) op de achtergrond Japanse taiko-drums, gong, belletjes.

Afrika:
Geen idee?

Mexico:
Sambaballen, banjo, mexicaanse trompetten

Hawaii:
Sambaballen, violen, hawaiaanse gitaar.

Zo, alvast een beginnetje

Offline apple
mooi lijstje dankjewel.

Klinkt erg leuk allemaal, ik weet hoe commercieel je plannen zijn?

Maar let wel op met auteurs en copyright rechten

Ik ben wel nieuwsgierig naar je plannen hiermee eigenlijk.
Zit zelf ook in het theater en ben ook nogal musical en Efteling fan, dus een combo is altijd leuk

Met muziek maken kan ik je niet helpen maar misschien wel met wat anders.
Weet niet wat de plannen zijn, maar het klinkt allemaal als een leuk begin van een  project.

Offline apple
Het is totaal niet commercieel ofzo. Ook niet om er echt een show van te maken. Alleen het schrijven ervan.

Het wordt zeg maar geschreven tot een musical. het gaat voornamelijk om de marketing via radio en 'tv'(youtube) via een nog te openen site. Het is vooral ook nog als grote test om efteling commercials te maken maar dan gewoon voor de fun. en die dan via die site te publiceren. Zoals de efteling nu met droomvlucht musical komt, bedacht ik carnaval festival musical.

En wie weet mocht het leuk zijn en mocht het mogelijk zijn, wie weet wordt de hele musical nog wel eens 3D geanimeerd. Maar dan moet ik nog wel een beetje oefenen en scetshup leren

Offline m.elst
daar lijkt sketchup mij niet het goede programma voor

Misschien dat de versie van andre rieu je op idee`en brengt (spoiler)
Toon spoiler

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Pagina: 1 van 3 (51 items)
<< 1·2·3 >>