Forum: Fata Morgana; Stopmotion

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>

Heyheyhey,

ik ben nu bezig met een decor voor een stopmotion-film, gebaseerd op de Fata Morgana.
Wat gegevens:
[list]
[li]Het decor is op schaal voor "Action Man" poppen (formaat van Barbie), en wordt gebouwd uit karton (en een beetje hout)[/li]
[li]Muren worden afgewerkt met plamuur[/li]
[li]Tot nu toe 3 delen; armenwijk en 2e (rijke) markt (1), grote minaret met gebedsbel (2) en poort en stadsmuur(3)[/li]
[li]Poppen tot nu toe; Wachter met musket (voorportaal gevangenis, boven op de rots)(af), jongen met fles over hoofd (2e markt; fontein)(af) en flessenverkoper (2e markt)(bezig)[/li]
[li]Decorstukken: fontein, vliegend tapijt, fruit, en flessen (waaronder 1 met ogen-lichteffect)[/li]
[li]Er zullen verschillende Arabische teksten te vinden zijn, zoals "Water", "Markt" en dat soort dingen[/li]
[/list]

Dus, zijn er nog tips, wensen, ideeën? Oh ja, foto's volgen snel.

Post Merge: 1309900230

Hier (op veler verzoek >NOT< forever alone ) de foto's, na de bouw van tot nu toe drie dagen:

De minaret:

Markt (lege plek is van fontein)

Steeg onder armenwoning

Armenwoning (2) met dakpannen, onder is nog niet gekleurd

Armenwoning (1), volledig karton, met deur en luiken

Poort (voorkant)

Poort (zijkant)

Wachter (pose)

Wachter (spread)

Vliegend tapijt ("Magic carpet, buy buy!"

Magische flessen

Magische flessen (ogen uitgelicht)

Fontein + jongen met hoofd in fles

Karton is niet echt handig om direct te decoreren. Het is handiger en mooier als je de basis uit karton maakt, en dan de rest bekleed met gips / klei. Nu ziet het er allemaal nogal rommelachtig uit. Stop-motion is wel een van de moeilijkste manieren van filmen. Ik zou van te voren goed oefenen voordat je het zo groot aanpakt.

http://www.sevendays.nl/xquiz/?quiz_id=596 Stem A.U.B voor mij

Ziet er al goed uit tot nu toe

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Ziet er zeker niet verkeerd uit ik denk alleen dat als je gips op het karton gooit, dat gelijk een grote vooruitgang gaat zijn. Dat kun je voor € 2,50 kopen bij de pipoos en je doet er best lang mee. Zo hebben ze in het Diorama ook de muren en rotsen gemaakt, dus het oogt redelijk professioneel   Flinke klodders erop doen, vooral niet zuinig zijn en slordig verspreiden   tip uit ervaring

Offline dieter
oei oei  ik zou je kamer niet willen opruimen

maar  het ziet er  tja  wat zou ik zeggen  rommelig uit

mischien eerst een kamer afwerken  en dan de volgende

maar wel een leuk idee om te doen

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>