Forum: Efteling op Piano

Pagina: 9 van 9 (177 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9 >>

Maar Ruud Bos heeft het over een piano, en niet over een keyboard

Een open piano wel te verstaan.

Moderator
Hij bedoelt waarschijnlijk Jaspers (geweldige) versie van de wachtrijmuziek van Vogel Rok.
Daarin zie je inderdaad alleen Jasper z'n handen en een open piano.

Next stop... The Twilight Zone

Die van de vogelrok is heel mooi .

www.bobfans.be

Offline Marge
Jeetje wat ben jij goed!

Heb zelf lang pianoles gehad, maar heb het de laatste jaren flink verwaarloosd.
Door dit topic heb ik nu weer helemaal zin om het weer op te pakken.
Bedankt!

trouwens. Ik dacht dat ruud bos in die aflevering wees op de vogelrok wachtrij muziek:

Maar dan de oude opname. Waarbij de handen en de openklep te zien zijn.

Aquanura verslaafd

- Parken 2015: Efteling 4x

- Parken 2014: Phantasialand 5x, Efteling 32x, Bobbejaanland 1x, Toverland 1x, Movie Park Germany 1x

Ja, daar de oude versie van inderdaad, die bedoelde hij Deze dus:
In ieder geval, ik zit alweer 20 minuten filmpjes van je pianostukken te kijken Jasper, ze blijven top!

hee ik hoorde laatst de versie van snipperdepipper (dat ben jij toch? ) van de wachtrij van de pirana. geweldig!

Citaat van: eftelinglover link: /forum/70/1575/581198 op: 17-07-2011 18:09:34

hee ik hoorde laatst de versie van snipperdepipper (dat ben jij toch? ) van de wachtrij van de pirana. geweldig!

Nog bedankt iedereen! En ja, die staat ook al een tijdje in de beginpost van dit topic.

In de trend van Aquanura besloot ik Eric Coates' 'By The Sleepy Lagoon', gebruikt in het sprookje van De Magische Klok, maar eens op te nemen en te uploaden. Het is wederom met midi-geluid m'n computer binnengekomen, voorlopig heb ik geen betere samples voorhanden.

mooi  Echt super mooi ik doe het je niet na

Super mooi! Misschien kun je eens proberen vanuit dit stuk naar een efteling-melodie te gaan, net als in Aquanura het geval zal zijn (zou wel heel mooi zijn )

Efteling... Wereld vol wonderen

Citaat van: RCT3tje link: /forum/70/1575/607236 op: 29-09-2011 18:20:31

Super mooi! Misschien kun je eens proberen vanuit dit stuk naar een efteling-melodie te gaan, net als in Aquanura het geval zal zijn (zou wel heel mooi zijn )

Dat heb ik even geprobeerd, maar ik realiseer me nu dat dat niet zo makkelijk is. De meeste Efteling-melodieën staan namelijk in 4/4 maat (met name alle muziek van Ruud Bos, denk ook aan JedD, de Indische Waterlelies of de parkmuziek). By The Sleepy Lagoon staat in 3/4 maat, waarin de Efteling ineens niet zo veel te bieden heeft. (Assepoester, de oude pardoespromenade, DVH en het spookslot, verder kom ik even niet...)

Naar aanleiding van de nieuw te verwachten parkmuziek staat er eindelijk iets nieuws op YouTube.
Ik nam het Marerijk op én een simpele versie van Baron 1898. Met een nieuwe telefoon; de opnames zijn in spiegelbeeld. Het geluid gelukkig niet

Marerijk:

Baron 1898

Versie: 1 Aangepast: 3 mei 2017 12:10 door: Sir. Pepper reden: Geen reden aangegeven
Geweldig gespeeld, die van Marerijk is perfect! Het doet me nog steeds pijn dat het nummer zal verdwijnen uit het park.

Ik was nog niet actief toen de vorige arrangementen gepost werden, maar ik heb ze vaak genoeg beluisterd via YouTube. Ook daarvoor mijn respect!

Offline Marwin
Moderator
Wat super cool heerlijk talent! Can I ask for more?

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Het is inderdaad zeer jammer dat de oorspronkelijke muziek verdwijnt. Wel weer super mooi gespeeld! Complimenten

Pagina: 9 van 9 (177 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9 >>