Forum: Efteling 60 jaar in beeld (1952 tot 1986 in beeld gebracht)

Pagina: 1 van 5 (84 items)
<< 1·2·3·4·5 >>

Update: laatste nieuws is de laatste pagina van dit draadje!

Spontaan kwam ik op het idee om de Efteling eens niet in foto's maar in beeldmateriaal vast te leggen. Natuurlijk zijn er de epische filmpjes van Melvinrijk op YouTube. Daarom wil ik het ietsje anders aan pakken...

Momenteel kan je al op het kanaal terecht:
www.youtube.com/eftelingonline

Ik film in 1080p.
Even wat extra informatie: ik heb toestemming van de Efteling om er te filmen, zolang ik de bezoekers niet tot last ben en niet film waar dat niet mag. Denk aan: geducttapete camera in de achtbanen. Als ik me daar aan houd, mag ik filmen. Daarom zal ik me ook netjes achter de regels van de Efteling scharen. Ik zal alsnog één en ander filmen. Denk aan de PandaDroom-wachtrij.
Tot slot raad ik je aan even op het kanaal te kijken, misschien wel te abboneren.
Technische informatie (voor de filmfanaten onder ons):
Camera:
JVC GZ-HD10
Microfoon:
JVC MZ-V8
Lens:
JVC GL-V073 (wide conversion) (er komt nog een GL-V1843 (telelens) bij)
Extra accesoires:
Statiefje van König, maar daar komt nieuwe voor... Libec TH 950DV (soepelere bewegingen).

60 jaar Efteling in beeld, meest recente post: https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=15212.msg715499#msg715499

wwww.youtube.com/eftelingonline

Offline pat
Ik vind dit een heel goed initiatiefg van jou!
Zo kan de volgende generatie zien hoe het nu in de Efteling is.
Wat had ik zelf bijvoorbeeld graag de oude speeltuin gezien op video.

Tip: Misschien moet je er een soort van plattegrondje bij laten zien om te laten zien waar het ergens staat in het park.

Bedankt! Het is eigenlijk meer een 'ik kan vandaag niet maar wil toch ...puntje puntje... bekijken!' idee... En daarnaast een soort promo. De oude speeltuin Kindervreugd? Die komt nog hoor... (Maar je bedoelt denk ik de echte oude...) Alleen ik heb geen figuranten, want gewoon kinderen filmen lijkt me geen goed idee .
De plattegrondtip kan ik wel wat mee! (Sterker nog, ga ik doen!)

Tevens zal ik tegen die tijd voor het gemak herkenbaar door het park lopen, met de cam maar ook met dit ontwerp shirt (komt nog t.z.t.):

En wat ga ik zoal filmen:

Attractievideo’s:
- Anton Pieckmolen (on/offride)
- Vermolen Molen (on/offride)
- Grote Zweef (on/offride)
- Kleine zweef (on/offride)
- Laafhuysjes (interieur)
- Laaf-monorail
- Efteling Museum (interieur en exterieur)
- Diorama (interieur)
- Waterorgel (show)
- Carrouselpaleis (on/offride)
- Stoomtrein (onride/offride, stationsweergave en passerende trein)
- Villa Volta (indien toestemming, mogelijk compilatie)
- Droomvlucht (indien toestemming, mogelijk compilatie)
- Sprookjesbos (overzicht en de show):
o Doornroosje
o Kabouterdorp
o De zes dienaren
o Roodkapje
o De rode schoentjes
o Trollenkoning
o Sprekende papegaai
o Raponsje
o De Kleine Zeemeermin
o Draak Lichtgeraakt
o De wolf en de zeven geitjes
o Hans en Grietje
o Vrouw Holle
o Kleine Boodschap
o Tafeltje dek je, ezeltje strek je en knuppel uit de zak
o Sneeuwwitje
o Assepoester
o Het bruidskleed van Genoneva / Herautenplein / Kleyne Klaroen
o De Kikkerkoning
o De Magische Klok
o De Indische Waterlelies
o Klein Duimpje
o Repelsteeltje
o Het meisje met de zwavelstokjes
o Sprookjesboom
o De Vliegende Fakir
o De Chinese Nachtegaal
- Spookslot
- Pagode
- Gondoletta
- Monsieur Cannibale
- Vogelrok (indien toestemming)
- Carnaval Festival (indien toestemming, mogelijk compilatie)
- Halve Maen
- D’Oude Tuffer
- Polka Marina
- De Vliegende Hollander (indien toestemming)
- Python  (indien toestemming)
- Joris en de Draak (indien toestemming)
- Piraña (indien toestemming, ik heb regenhoes )
- Bobbaan (indien toestemming)
- Pandadroom wachtrij, winkel. Overzicht van Wondergrot en Filmzaal zonder beeldmateriaal van wat getoond wordt (geen foto’s of video’s dus)
- Fata Morgana (indien toestemming, mogelijk compilatie)

Parkvideo’s:
- Anton Pieckplein (interieur IJssalon Den Suyckerbuyk, Loetiek; overzicht Anton Pieckplein, Hoorn des Overvloeds & Smulpaap)
- Speeltuin Kindervreugd
- Land van Laaf (overzicht)
- Interieur Witte Paard
- Horecapunten De Soete Inval, ’t Poffertje, Gelaarsde Kat & Grootmoeders keuken
- Carrouselpaleis (interieur en exterieur)
- St. Nicolaasplaats & Ton van der Ven plein (overzicht; Villa Volta, Droomvlucht & Raveleijn)
- Marskramer, Dromerijen & Valies, Welkom, Globetrotter & ‘t Korfje
- Vogelrokplein
- Kinderspoor (offride, ik mag er namelijk niet meer in ) & Flierefluiter
- De Meermin & Game Gallery
- Station de Oost & De Kombuys
- Casa Caracol, Het Seyland Fregat, De Witte Walvis & De Steenbok
- De Vrolijke Noot & Octopus
- Oase & de Vonderplas

Rijkenvideo’s:

- Sprookjesbos Overzichtsvideo
- Marerijk Overzichtsvideo
- Reizenrijk Overzichtsvideo
- Ruigrijk Overzichtsvideo
- Anderrijk Overzichtsvideo

Toekomst:

- Raveleijn
- Raveleijn Horeca

- Hartenhof
- Hartenhof Horeca, Brink & Pardoes Promenade

Dit alles staat in een Word-documentje zodat ik er af kan halen wat gefilmd is . Als er ergens een 'update' komt bij een attractie o.i.d., zal deze attractie opnieuw vastgelegd worden. De oudere beelden blijven behouden. De huidige 720p-beelden gaan wel vervangen worden en verdwijnen dus aankomende zomer.
Bij een proef was ik 1 dag per rijk zoet dus in 5 dagen staat alles online, maar wel 5 dagen die verspreid liggen over de zomervakantie!

60 jaar Efteling in beeld, meest recente post: https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=15212.msg715499#msg715499

Hee, MelvinRijk?
Heb jij The Ultimate Efteling Video (I, II, en II) gemaakt? Ik vind ze écht heel mooi! Ik zal deze filmpjes ook zeker eens bekijken!

'Beheerst u het perspectief?'

Offline Ruben
Leuk! Echter zal ik het Efteling logo weg laten.
Het doet afbreuk aan je kwaliteit (Nog witte stukken tussen tekst).
En er zit copyright op, waarom maak je zelf niet een tof logo?

Citaat van: darkridefreak link: /forum/70/15212/483592 op: 14-12-2010 19:55:08

Hee, MelvinRijk?
Heb jij The Ultimate Efteling Video (I, II, en II) gemaakt? Ik vind ze écht heel mooi! Ik zal deze filmpjes ook zeker eens bekijken!

Ik ben MelvinRijk dus niet... Ik haalde alleen aan dat hij iets gemaakt heeft wat ik op een geheel andere wijze wil doen.

Citaat van: Ruben link: /forum/70/15212/483649 op: 14-12-2010 22:45:29

Leuk! Echter zal ik het Efteling logo weg laten.
Het doet afbreuk aan je kwaliteit (Nog witte stukken tussen tekst).
En er zit copyright op, waarom maak je zelf niet een tof logo?

Volgens mij had ik dat inderdaad al genoteerd, dat ik dat zou doen .
Een ander logo weet ik alleen nog niet zo goed... Tevens ben ik zeer oncreatief en het wit houden kan bijv. met IrfanView, maar daar gaat het telkens fout .

Citaat
Laat ook alvast even wat horen hoe je het tot dusver vindt en of je nog meer veranderingen eist.... Owja, het Eftelinglogo zal dan ook verdwijnen, i.v.m. copyright o.a. en ik wil proberen een nieuw logo ervoor te ontwikkelen. Ben je creatief: geef maar aan of je al een ideetje hebt Wink.
Dit bedoelde ik . En over MelvinRijk, dat ben ik dus niet:
Citaat Natuurlijk zijn er de epische filmpjes van Melvinrijk op YouTube. Daarom wil ik het ietsje anders aan pakken...

Oh, sorry. Maar, alsnog zal ik deze filmpjes kijken. 

'Beheerst u het perspectief?'

Leuke filmpjes en je hebt leuke plannen!
Hoe zet jij eigenlijk die logo's op die filmpje's?

Padoepie doe nog aan toe ben je nu al moe!

Bekijk hier mijn blog: http://pretparkzzblog.com/ voor de aller leukste pretpark reviews, foto's en de leukste pretpark gerelateerde artikelen

Citaat van: eftelfanlaar link: /forum/70/15212/483799 op: 15-12-2010 16:27:42

Leuke filmpjes en je hebt leuke plannen!
Hoe zet jij eigenlijk die logo's op die filmpje's?

Kan met adobe after effects.
En niet met movie maker.

Citaat van: darkridefreak link: /forum/70/15212/483761 op: 15-12-2010 13:55:41

Oh, sorry. Maar, alsnog zal ik deze filmpjes kijken. 

Geen excuses aanbieden, beste man. Nergens voor nodig . Het is goed zo hoor!

Citaat van: vanaart link: /forum/70/15212/483859 op: 15-12-2010 20:03:48

Kan met adobe after effects.
En niet met movie maker.

...of met Sony Vegas Pro 10. Die gebruik ik hiervoor . Voorheen 9.0 en die kon niet zo maar even via standaardinstelling 1080p HD. Adobe AE is awesome, maar ik kan er nog niet mee overweg en heb helaas voorlopig geen tijd dat te leren. Komt nog wel eens . Voorlopig hoeven maatschappelijk werkers niet per definitie met AE te werken namelijk, haha!

Ik ga u aankomende week verrassen!

Dan zien we dat graag aankomende week als je daadwerkelijk iets te laten zien hebt, nu geef je enkel een topickick wat ongewenst is.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Helaas toch even een videoloze update: Sony Vegas 10 weigert dienst... Weet even niet hoe ik dit ga oplossen... Movie Maker is voor mij te slap materiaal qua mogelijkheden.

Update:
Opgelost, tenminste... Voor verjaardag geld vragen en dan over gaan op Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 10 production Suite.

Momenteel ben ik even alles aan het overgooien op de externe schijf, want Windows is beetje raar gaan doen n.a.v. waarschijnlijk iets van Trojaans paard... Even Windows overnieuw erop gooien, en het cadeautje, ach, dat komt nog wel op het kanaal, maar aangezien het pas eind maart komt, o.i.d., alvast even verklappen. Er kwam een korte videosamenvatting van de Efteling in winterse sferen. De beelden zijn bewaard gebleven dus die komen nog, met als achtergrond een lied van de Lichtpuntjes, die zo vrij waren me enkele nummers te laten opnemen. En dat zonder het jasje waarop staat waar ik voor film.  
Verder nog een paar losse liedjes, een nummer van het Eftelingbandje dat bij Vogelrok stond en dus een paar nummers van de Lichtpuntjes bij het Spookslot. Muzikaal gezien vond ik die namelijk het beste en speelde die dag (volgens mij bijna altijd zelfde repertoire?) veel meer winterse liedjes dan het bandje bij het Vogelrokplein. Afijn, dan wordt het een cadeautje naar de EftelingOnline-bezoekers toe i.v.m. m'n verjaardag in die periode .

Excuses voor het ongemak en misschien af en toe een wat onnozele post . In 2011 wordt alles 'beter', haha  . Maar ik moet maar niet te veel gaan beloven! Wel kan ik zeggen dat er bijzonder veel filmmateriaal van de Efteling zal verschijnen in die periode.

Update:
Ik ga u 1 januari verrassen (hoop ik).

Bij deze aan allen: een gelukkig 20111! En zoals het filmpje op EftelingOnline vermeld: in 2011 gaat het gebeuren! Helaas had ik mijn statief nog niet terug van de jeugddienst en is steadycam pas op z'n vroegst deze zomer beschikbaar, toch wilde ik dit volgende met u delen:

Te beginnen met de entree van het park:

Het Sprookjesbos:

Het Marerijk:

Het Reizenrijk:

Het Ruigrijk:

Het Anderrijk:

Dit alles met betrekking tot informatie (zie de info in de beschrijving bij de video's) en een overzicht van vooral de winterse sferen in verband met de sneeuw. Misschien dat in dit jaar er een statief-/steadycamversie komt die dus wat minder schokkerig gefilmd is. Hopelijk vinden jullie het wat en, oh ja, je kan het in HD bekijken. Morgen komt het tweede nieuwjaarspresentje voor jullie (en alle andere Eftelingfans en Eftelingmedewerkers e.d.).

Leuk filmpjes! Zeker met deze hoeveelheid sneeuw geeft het een apart beeld van het park. Ik wist helemaal niet dat de Stoomtrein in de winter helemaal versierd wordt als een wannabe CocaCola truck. Muziek is ook goed gekozen, alleen een beetje jammer van de kerst-/wintermuziek bij het Sprookjesbos filmpje. Daar ben ik nu wel klaar mee. Ik had wel wat meer binnentaferelen van het Sprookjesbos en onrides van attracties verwacht, maar dat is wellicht meer iets voor 's zomers.

Ik zou wel proberen niet (zoveel) te lopen tijdens het filmen. Bijvoorbeeld bij de schilderijen in Marerijk had je ook ingezoomd kunnen beginnen zoals je dat bij de entree doet, en de verschillende afbeeldingen achter elkaar kunnen plakken in plaats van tussendoor lopen. Ook de aanloop naar het Spookslot ziet er nogal rommelig uit vanwege het lopen. Verder ziet het er zeker goed uit, ben benieuwd naar wat je voor morgen in petto hebt.

De sfeer van de filmpjes vind ik in ieder geval goed!
Een statief zou wel goed doen zoals je zelf al zij (Zeker het uitoomen van Hvd5z in Uitrijk).
Verder ziet de kwaliteit en het beeld er netjes uit...

Bij het Spookslot hoorde het loopje een beetje.. Over de schilderijtjes van Marerijk ben ik ook nog niet helemaal enthousiast . Van de zomer inderdaad de attracties, zowel individueel als in een soort 'Rijkenvideo'. Dat geldt ook voor de sprookjes, deze worden dan ook vastgelegd. Tevens komt er dus nog een 'verbeterde' versie van de Winter Efteling, dit was puur 'even gauw' vanwege de liggende sneeuw. Voor betere video's inderdaad statief/steadycam, maar waarschijnlijk ook twee dagen bezoek... Bedankt verder voor de positieve reacties! En even een tipje van de sluier oplichten door te melden dat morgen er teksten te lezen zijn... En volgens mij bestaat dat materiaal nog niet op internet zoals ik het morgen publiceer...?  
Oh, tevens nog even: het beginstukje van het Marerijk zal bijv. d.m.v. steadycam kunnen . Dan heb je een idee: dat beeld, maar dan vloeiend, zonder schokken dus...

Mooie filmpjes, brengt voor mensen die onbekend zijn in de Efteling een mooi beeld ervan.

Weer wat filmmateriaal. Dit maal met betrekking tot het entertainment.

Vandaag publiceer ik deze:

Zelf vind ik deze wat minder geslaagd, omdat de muzikale manier me niet aanspreekt (muzisch werken door mensen er bij te betrekken), maar het geeft wel een beeld van de opties die de Efteling Muzikanten bieden.
Een andere optie die zij bieden ziet u hier:

Hopelijk is het idee van ondertiteling een goed idee? Kwam het nog niet veel tegen. Het lijkt me leuk om zo af en toe wat mee te blèren, maar mocht je niet alle teksten kennen, dan kan je ze meelezen... Kan altijd leuk zijn voor kids bij wat kinderlijke liederen. Ook hiervoor geldt weer: volgende keer met statief . Dat geldt ook voor de nog te komen updates .

Houdoe uit de Kets!

Ja de ondertiteling werkt wel.
Alleen is het "Bonnie" niet Teddy

Pagina: 1 van 5 (84 items)
<< 1·2·3·4·5 >>