Forum: SketchUp 3D "Fakir en de tuinman"

Pagina: 1 van 2 (21 items)
<< 1·2 >>

ik ben deze week begonnen met het paleis van de fakir in Google SketchUp. Als mijn eerste grote SketchUp project vind ik het tot nu toe heel geslaagd. (De bedoeling is als het klaar is, om het dan op google earth te zetten)

Hier zijn de foto's van het project: (sorry dat de foto's zo groot en lang zijn)

Van voren gezien

Van boven gezien

Een detail

Wat moet er nog gebeuren?:

De fontein afmaken

muur boven het middelste dak

bloemen op de plek waar nu een lange balken staan

Stukken water voor de torens

Alles mooi afwerken

Tips en reacties zijn van harte welkom.

Wanneer je een vraag stelt kun je pas maandag een antwoord krijgen. (heb dit weekend geen internet bij de hand)

Eerst volgende park: Phantasialand (13-10-14)

2014 (13x): 4x Walibi, 3x Slagharen, 1x Heide-Park, 1x Toverland, 1x Drouwenerzand, 2x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany

Nog in de planning voor 2014: Efteling, Phantasialand en Slagharen

Offline Sybren
Mooi!
Zoals je zelf zegt zijn sommige foto's wat breed

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

het ziet er wel goed uit
alleen zou ik andere textures zoeken
ook zijn je torens wat breed

ik had nog een tip voor makkelijker foto's te maken van het project
in je eerste menutje heb je converteren staan daar kies je 2D en dan slaat ie hem op als foto
makkelijker als printscreen etc.

(ik bedacht me dit toestrax ook opeens )

<b>Blog:</b> Veel bussen

Ha! een concurent
De basis ziet er goed uit.
De koepeltjes bovenop zouden wel wat groter mogen.
En voor de rest, zorg voor veel goede textures

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Citaat van: DennisTinderbox link: /forum/70/14803/468608 op: 29-10-2010 22:22:11

Ha! een concurent
De basis ziet er goed uit.
De koepeltjes bovenop zouden wel wat groter mogen.
En voor de rest, zorg voor veel goede textures

Vraagje, ik heb de droomvlucht van jou bekeken, maar hoe heb jij die koepel eigenlijk zo mooi bol gekregen?(ik heb het met allemaal circels op elkaar gestapeld.)

Citaat van: Fallgum link: /forum/70/14803/468590 op: 29-10-2010 21:05:49

het ziet er wel goed uit
alleen zou ik andere textures zoeken
ook zijn je torens wat breed
Zou er wat aan proberen te doen.

Citaat van: Fallgum link: /forum/70/14803/468590 op: 29-10-2010 21:05:49

ik had nog een tip voor makkelijker foto's te maken van het project
in je eerste menutje heb je converteren staan daar kies je 2D en dan slaat ie hem op als foto
makkelijker als printscreen etc.

Bedankt voor de tip

[b]En nog een vraag, hoe krijg ik goede textures, ik heb ze namelijk met google streetvieuw.??[b]

2014 (13x): 4x Walibi, 3x Slagharen, 1x Heide-Park, 1x Toverland, 1x Drouwenerzand, 2x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany

je kan het beste foto`s gebruiken die hebben altijd een betere kwalliteit

je kan het beste vragen in het topic hebben jullie een foto van??
een request platsen met de vraag of iemand fotos recht van voren kan maken voor textures.
dan weten de meesten wel hoe ze die foto's moeten maken.

<b>Blog:</b> Veel bussen

Citaat van: Fallgum link: /forum/70/14803/469426 op: 01-11-2010 17:07:21

je kan het beste foto`s gebruiken die hebben altijd een betere kwalliteit

je kan het beste vragen in het topic hebben jullie een foto van??
een request platsen met de vraag of iemand fotos recht van voren kan maken voor textures.
dan weten de meesten wel hoe ze die foto's moeten maken.

Zal het gaan vragen.

Vanavond een [glow=red,2,300]UPDATE!!!!!![/glow]

Post Merge: 1288641613

[glow=green,2,300]UPDATE!!!!!!![/glow]

Ik heb de torens niet dunner gemaakt omdat als ik dat doe, alles heel gek gaat doen. En de koepels heb ik iets groter gemaakt, ik weet alleen niet of het nu wel groot genoeg. En verder heb bloemen geplaatst, ik allebei de kleuren opengedaan. Dat vind ik wat duidelijker.

Hier zijn de foto's:

Ziet er al iets beter uit!

Ken je de tool schalen?
Je maakt de toren een groep, en je drukt op S op je toetsenbord.
Dan komen er alemaal 4 kantjes om de toren. (Net als bij een afbeelding in word)
Zo kun je de grote van een object aanpassen zonder dat alles gek gaat doen
Als je het niet snapt stuur je maar een PM, of voeg me toe op MSN.

Werkt momenteel heul heul heul hard aan de nieuwe vormgeving van DVZ! Gooi je feedback in een PM of de mail!

Het begin is er, maar ik zou het toch even opnieuw texturen als ik jou was.

Over de textures, daar probeer ik zeker wat aan te veranderen (ik was er zelf ook al niet zo tevreden over) ik moet alleen daarvoor foto's van recht ervoor. alleen die heb ik niet :'(

En de toren dunner maken, dat ging nog niet goed want toen ik dat dee met die "schalen" knop ging nog alles scheef en allemaal rare dingen.

En vandaag GEEN Update!!!!!

Ziet er redelijk uit. Het is al vaak gezegd maar de torens moeten smaller.
Ofwel alles verhogen zodat de verhoudingen kloppen. (kan je zien aan je textures... nu zien ze er platgedrukt uit. Schaal alles omhoog (z-as) tot je textures niet meer platgedrukt lijken...
En dan is er nog veel werk voor je aan onderstaande komt (al is deze ook niet perfect  )
Toon spoiler

[color=navy]- RCT3 Monsieur cannibale finaal 3D model !!!! > KLIK<br />- RCT3 Pagode finaal 3D model !!!! > KLIK[/colo

Ziet er goed uit, alleen zijn de afbeeldingen op de muur een beetje opgerekt, misschien kun je de fakir bouwplaat inscannen? Dan heb je de juiste afmetingen enzo

Citaat van: willemboomen link: /forum/70/14803/470188 op: 03-11-2010 19:06:02

Ziet er goed uit, alleen zijn de afbeeldingen op de muur een beetje opgerekt, misschien kun je de fakir bouwplaat inscannen? Dan heb je de juiste afmetingen enzo

De afmetingen heb ik van de sateliet foto (google earth). Daar ben ik op de lijnen begonnen die je daar zag. Maar ik probeer de torens nog steeds kleiner te maken, alleen lukt dat nog niet zo goed. :'( (ben bezig om het wel goed te krijgen)

Ik heb ook een foto recht van voren, alleen hoe kan je het makkelijkst een foto als texture maken

Ik ga in het weekend pas met grote dingen verder, zit met huiswerk, en dat is toch belangerijker dan SketchUp.

Waarom gebruik je geen photo match voor de juiste verhoudingen (een 3D model maken van een foto). Op google zijn genoeg tutorials hoe je dit kan doen. Beetje experimenteren en je hebt een model dat 1 op 1 is en in de juiste verhoudingen. En als je nog vragen hebt dan PM me maar.

[move][font=Verdana][glow=green,2,300]kleine UPDATE[/glow][/font][/move]
Het is me eindelijk gelukt, om de torens smaller te maken. YESSS!!!! Ik moet nu nog wel de bloemen verplaatsen.

hier zijn wat foto van de verkleinde torens: (alleen de muur die aan de achter kant was (boven het middelste dakje) is nog niet gerepareerd.)

Ziet er goed uit hoor..

Owke,
De bovenverdieping van je torentje is inderdaad beter maar de onderverdieping en de muur achteraan zijn naar mijn mening nog altijd platgedrukt.
Selecteer gewoon eens alles vanaf de gele lijn (alle punten/particles op de gele lijn inbegrepen) en trek dat wat naar boven richting de oranje lijn.
Tot aan de oranje lijn is misschien wat ver maar gewoon tot je niet meer het gevoel hebt dat die texture van de onderverdieping en achterste muur platgedrukt is. Ik denk dat je model er dan al veel beter uit gaat zien

[color=navy]- RCT3 Monsieur cannibale finaal 3D model !!!! > KLIK<br />- RCT3 Pagode finaal 3D model !!!! > KLIK[/colo

Citaat van: kevinjpg link: /forum/70/14803/471271 op: 06-11-2010 17:50:59

Ziet er goed uit hoor..

Bedankt!!

Citaat van: tomcent link: /forum/70/14803/471285 op: 06-11-2010 18:20:04

Owke,
De bovenverdieping van je torentje is inderdaad beter maar de onderverdieping en de muur achteraan zijn naar mijn mening nog altijd platgedrukt.
Selecteer gewoon eens alles vanaf de gele lijn (alle punten/particles op de gele lijn inbegrepen) en trek dat wat naar boven richting de oranje lijn.
Tot aan de oranje lijn is misschien wat ver maar gewoon tot je niet meer het gevoel hebt dat die texture van de onderverdieping en achterste muur platgedrukt is. Ik denk dat je model er dan al veel beter uit gaat zien

heb het gedaan, alleen ik heb het hele bouwwerk gedaan omdat anders de onderkant over de bovenkant heen ging. Ik denk dat nu de bovenverdieping wat meer uit is gerekt(naar boven)

HIer een foto:

De onderverdieping is nu beter vind ik... alleen heb je nu de bovenste mee gerokken en dat hoefde niet echt... Als je alleen dat bovenste terug wat kan doen krimpen zoals het was dan is het veel beter

Citaat van: tomcent link: /forum/70/14803/471326 op: 06-11-2010 20:57:54

De onderverdieping is nu beter vind ik... alleen heb je nu de bovenste mee gerokken en dat hoefde niet echt... Als je alleen dat bovenste terug wat kan doen krimpen zoals het was dan is het veel beter

Wat ik nog wil proberen is nu ik alles heb mee getrokken, om nu de bovenkant weer klein te maken. Maar daar ga iik morgen mee verder.

Pagina: 1 van 2 (21 items)
<< 1·2 >>