Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 228 van 234 (4679 items)
<< 1·2·3·223·224·225·226·227·228·229·230·231·232·233·234 >>

Offline Amelie
Ik zit te denken aan In den ouden marskramer, maar ik kan eigenlijk alleen mars verklaren (buitenaards).
Via Google vind ik wel ingenieursbureau Teun Kramer in Nagele, maar of daar nou op gedoeld werd..?

Offline Weirdo
Citaat van: Martinez link: /forum/64/5343/815887 op: 06-01-2019 11:04:12

Iemand hongerig voor een aanwijzing?

Dat kun je wel zeggen.

Ok: ik heb naar huis gebeld en een deel van de 4 gedeeltes kon ook over een grote bank gaan

Offline lieven
Heel erg mijn best gedaan maar kan het niet oplossen.
Wellicht kan iemand hier iets mee:

Martinez belt naar huis en we zoeken iets buitenaards... moet bijna wel ET zijn (phone home)
En dan is er een grote bank maar ook een ingenieur... dat lijkt mij tot ING te leiden.

Maar dan?

Ing was ik al opgekomen... Maar ET had ik nog niet bedacht, hoe voor de hand die ook lag na de hint.
De kaart zou menu kunnen zijn.
Menu+et+ing zou dan menuet in G majeur kunnen zijn. G majeur noem je ook wel G groot.

Versie: 1 Aangepast: 6 januari 2019 23:41 door: Joost6786 reden: Tiepvaud
 Offline lieven
Ben blij dat ik je een puzzlestukje heb kunnen aanreiken, Joost.
Ik had zelf de oplossing niet kunnen verzinnen (bij kaart was menu ook nooit bij me opgekomen, zat in de richting van plattegrond te denken).

Als dit niet goed dan breekt mijn sneaker...

Dat is het correcte antwoord.
Ik kom de schrijfwijze menuet vooral op het gehanteerde eftepedia tegen. Het wordt over het algemeen minuet genoemd. Vandaag in de oorspronkelijke vraag ook de opmerking dat de 5e ook de 9e kan zijn.
Teamwork!

Citaat van: lieven link: /forum/64/5343/815893 op: 06-01-2019 23:55:17

(...bij kaart was menu ook nooit bij me opgekomen...)

En dat terwijl ik nog vroeg wie er hongerig was voor een aanwijzing!

Joost, jij bent.

Versie: 1 Aangepast: 7 januari 2019 07:42 door: Martinez reden: extra aanwijzing er bij gesleept.
 Offline lieven
Ik heb het gezien en zelfs herkend als verkapte hint (ik ken je strategie een beetje inmiddels...) maar toch de link niet kunnen leggen. Had wel de e/i verwisseling door (nadat de 5e en niet bestaande 9e planeet van het zonnestelsel nergens toe leidde) maar dus geen idee waar die thuishoorde.

Maar blij dat ik Joost heb kunnen helpen tot de oplossing te komen.

Was een mooie opgave, Martinez!

Helaas kon ik de zangeres niet helemaal zien

niet zo moeilijk lijkt me

Zie je toevallig een halve Maan (zangeres)?
Dan is de oplossing volgens mij “schopschimmel” de halve maen

(Zorgwekkend dat die naam al zo snel in me opkomt...)

Jep, de zangeres maan, en niet helemaal sloeg op halve.
Tja ze is toch best bekend (mijn mening over haar muziek/zangkwaliteiten in het midden gelaten)

pas gedweyld?

Denk vrij en... succes!

Offline Amelie
O, dan zat ik toch flink in de buurt met mijn gedachten aan Polka Marina / Imka Marina

Offline Amelie
Is het sneeuwwitje? (De schoonste in het land)

Helaas Amelie...

Toegegeven, zo schoon als sneeuwwitje is er geen!
... Maar dat is niet het gevolg van het pas gedweylde, wat ik zocht. Al zat je wel in het juiste rijk.

Is het het Glijhuys?
Als er pas gedweyld is is het glad, en kan je uitglijden

Dat is het zeker. (scheelt mij weer het posten van een 'slippery when wet' bord als aanwijzing).

Jij bent aan de beurt, Joost!

Versie: 1 Aangepast: 10 januari 2019 07:55 door: Martinez reden: Geen reden aangegeven
 Offline Amelie
Nice one

Versie: 1 Aangepast: 10 januari 2019 11:14 door: Amelie reden: Geen reden aangegeven
Het medium mocht hier niet in

Succes!

Vanwege haar zesde zintuig?
Dat zou dan het huis van de vijf zintuigen kunnen zijn, waar ze niet in mocht.

Pagina: 228 van 234 (4679 items)
<< 1·2·3·223·224·225·226·227·228·229·230·231·232·233·234 >>