Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 225 van 226 (4517 items)
<< 1·2·3·220·221·222·223·224·225·226 >>

Offline lieven
Truus uit Delft?

mier = Truus (fabeltjeskrant)
niet aan het graven = delven

Yes sir.
En voor de volledigheid: "niet aan" = uit

Offline lieven
Oh dat laatste had ik nog niet eens gezien, mooi bedacht!

Goed, gaan we weer verder:

Dankzij Mickey geen ijsberen; geen schildpadden; geen apen voor deze groep.

Offline Amelie
Ach, ik had nog aan die beste Truus gedacht, vanwege t delven. Maar niet bedacht dat Truus ook een mier is :-)

Offline Amelie
Her doet me uiteraard denken aan Pandadroom, en aan een muis. Iemand ideeën daarbij? om wat voor groep zou het kunnen gaan?

Tja, ik ken een Pieter Muis en de Pieckse muisjes. Is er een Pieter die hekel heeft aan Pandadroom? Of is het meer richting het idee dat Pandadroom niet volgens een groep fans in de Efteling hoort, aangezien het niets Piecks heeft?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Offline lieven
Citaat van: Amelie link: /forum/64/5343/815805 op: 30-11-2018 17:27:03

om wat voor groep zou het kunnen gaan?

Zeker niet altijd, maar soms Bevers.

Offline Amelie
Dat lijkt me dan de scouting. Maar dat geeft me nog geen Efteling-associaties.

Dus dan krijgen we tot nu toe: dankzij Disney/muis geen Pandadroom voor de scouting.

Ik ben bang dat we nog steeds niet ver komen hiermee

Offline lieven
Met Scouting zit je inderdaad in de goede richting - voor dat deel van de opgave.

En nog een andere kleine hint: jullie doen een aanname, maar in de opgave is dit nooit met zekerheid gesteld...

Offline Weirdo
Dus met Mickey moeten we aan iets anders dan een muis denken?

Offline lieven
Uhhh...dat is inderdaad één aanname, maar niet die waar ik op doelde.

Mij vielen de ; op in de opgaven, zou het een keuze zijn? (streep door wat niet van toepassing is)
De Leider (degene die voor de groep staat) van de bevers schijnt de lange doener te zijn.
Wellicht dat iemand daar nog iets mee kan, want qua scouting ben ik snel uitgepraat...

Offline lieven
Als ik jullie was zou ik de 'groep' even buiten beschouwing laten - deze vult zichzelf in als je het andere deel van de opgave hebt opgelost.

Dan kom ik terug op de aanname die jullie hebben gedaan, terwijl dat niet in de opgave staat (maar wellicht wel bewust met het idee jullie op het verkeerde been te zetten, wat dus is gelukt! ). De oplossing van dat deel hoeft ook niet in de Efteling zelf te zijn maar is er om je te helpen de volledige oplossing te vinden (uiteraard wel Efteling gerelateerd).

Offline Amelie
Ik denk dat het de zoötroop is.

Zoo verwijst naar de genoemde dieren.
Een troep / troop is een groep scouts.
Dankzij Mickey is het dan geen zoo maar een animatie-apparaat.
Zoiets?

Offline lieven
Zoiets inderdaad. (bijna) helemaal goed, Amelie!

Voor de volledigheid:
De dieren vind je inderdaad in een zoo maar de Mickey is in dit geval 'ö' en maakt van zoo 'zo-o'.

Beurt is aan jou!

Versie: 1 Aangepast: 5 december 2018 12:54 door: lieven reden: Geen reden aangegeven
 Offline Amelie
O zo'n Mickey, haha.

Nieuwe opgave:

Hij haalt u weg bij Neufchâteau

Offline Amelie
Dit lijkt me wel wat voor ons puzzelaars:

https://www.efteling.com/nl/specials/escape-efteling?fbclid=IwAR3P5U3Cnk5PVYh4J1_IzdXDYTQ3ysFhqHpvYE...

Offline Weirdo
Citaat van: Amelie link: /forum/64/5343/815818 op: 05-12-2018 14:03:15

O zo'n Mickey, haha.

Nieuwe opgave:

Hij haalt u weg bij Neufchâteau

Neufchateau is een dorp in de Ardennen, als ik me niet vergis.
De letter u wordt door iemand weggehaald. Maar wie en wat.....

Neufchâteau is een stad in de Belgische provincie Luxemburg, maar ook een dorp en deelgemeente in Luik.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Pagina: 225 van 226 (4517 items)
<< 1·2·3·220·221·222·223·224·225·226 >>