Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 223 van 223 (4455 items)
<< 1·2·3·218·219·220·221·222·223 >>

Offline lieven
Ik zou me niet teveel op de nummers vastpinnen, het had net zo goed 1; 2; 3; 4 kunnen zijn, of A; B; C; D.

Dezelfde hint, in andere woorden, zat hier ook al in (en misschien nog een hint of twee):

Citaat van: lieven link: /forum/64/5343/815700 op: 02-11-2018 11:19:48

Je kan je natuurlijk afvragen of het een slecht humeur is of gewoon 'humeur'. Zoals de laatste reeds aangeeft: daar sta je dan de hele dag naast - perhaps more the rule rather than the exception.

Offline Amelie
Tja, jouw hints zijn net zo cryptisch als je opgave... Wij kunnen er misschien meer mee als je een hint geeft gedacht vanuit de opgave, en niet vanuit het antwoord.

Citaat van: lieven link: /forum/64/5343/815710 op: 05-11-2018 14:59:59

hint:

#13: "Hey klojo van een eekhoorn! Ga ergens anders eikels verzamelen!"
#8: "Echt waar? Dat vunzig gewei tegen mijn stam?"
#1: "Ik zeg toch geen nest hier!"
#24: "Daar sta je dan de hele dag naast, stelletje idioten."

Het lijken mij zo op vier losse uitspraken van vier, nou ja, bomen? planten?
Ik heb verder echt geen idee waar deze crypto heen gaat leiden. Het zou iets metaforisch kunnen zijn voor Truus uit Delft, maar dat lijkt me stug tho. Maar het lijkt me ook vrij stug als het hier letterlijk over bomen of planten gaat, maar ik kan het mis hebben en dat t verwijst naar een of ander stuk bosperceel ofzo.

Versie: 1 Aangepast: 6 november 2018 12:12 door: R3n53ld1ng3tj3 reden: Geen reden aangegeven
De wonderen zijn Kaatsheuvel nog niet uit!

Heb je het toevallig over muzikale paddenstoelen?

Je hebt het over het land: paddenstoelen komen uiteraard enkel op het land voor (tenzij je ze zelf hebt gegeten kan je ze ook zien vliegen). De uitspraken komen allemaal overeen met een gedachte/humeur van een, ta, wezen. Nummer 13, 8, 1 en 24 zijn allemaal sprookjes waar vlakbij een of meerdere paddenstoelen staan (1 is Doornroosje, vlakbij het kabouterdrop, 8 is Sprekende papegaai, weer vlakbij paddenstoel nummer 6, 13 is Hans en Grietje, weer een paddenstoel nabij en nummer 24 is Repelsteeltje, waarbij we langs het pad 4 muzikale paddenstoelen treffen). Sommige paddenstoelen groeien vaak op stammen en bij nummer 24 staat de paddenstoel te kijken op Repelsteeltje en de ridder.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Offline lieven
Citaat van: Amelie link: /forum/64/5343/815715 op: 06-11-2018 12:02:44

Tja, jouw hints zijn net zo cryptisch als je opgave... Wij kunnen er misschien meer mee als je een hint geeft gedacht vanuit de opgave, en niet vanuit het antwoord.

Oh maar dat doe ik ook

Citaat van: R3n53ld1ng3tj3 link: /forum/64/5343/815716 op: 06-11-2018 12:08:29

Het lijken mij zo op vier losse uitspraken van vier, nou ja, bomen?

Yup!

De nummers zijn echt volstrekt willekeurig. Het gaat niet om de sprookjes in het Sprookjesbos. Waren er alleen om aan te duiden dat het vier verschillende uitspraken van vier verschillende bomen zijn (dus geen enkele kniesoor, sprookjesboom of zelfs maar eikenbosje). En dit zijn alleen de 4 bomen die zich laten horen, er staan er wellicht nog veel meer.

Het antwoord mag denk ik wel echt een Eftelings icoon genoemd worden, ondanks dat het de gemiddelde bezoeker niets zal zeggen. Een beetje liefhebber kan het antwoord echter zeer waarderen. Maar wat dat is? Dan moet je echt naar het gedrag van de bomen kijken en hoe dat klinkt. Well, if that doesn't help...

Offline lieven
Nog maar een hint?

Het antwoord kan je niet horen, maar zonder zou het op vele plekken in het park akelig stil vallen...

En weer een hint waarbij ik tijdens het lezen 1 stap vooruit zet, en vervolgens weer 2 stappen achteruit donder

Offline lieven
En zet 'klinkt als' je een stap voor- of achteruit?

Offline lieven
Nog even alles bij elkaar:

De opgave:
"Hey klojo van een eekhoorn! Ga ergens anders eikels verzamelen!"
"Echt waar? Dat vunzig gewei tegen mijn stam?"
"Ik zeg toch geen nest hier!"
"Daar sta je dan de hele dag naast, stelletje idioten."

HINT: De uitspraken krijgen de nummers 13, 8, 1 en 24

Met het toevoegen van de nummers hebben we uiteindelijk vastgesteld dat het niet één boom betreft, maar meerdere. Dit was overigens ook te achterhalen via de laatste uitspraak (sta je naast en idioten), en een eerdere hint. 4 bomen dus, maar met de nummering kan je ervan uitgaan dat er meer bomen staan.

Vele bomen maken een Bos. Dat is de helft van de oplossing.

Nu de andere helft:

Martinez gaf aan dat de boom (nu dus: bos) een slecht humeur lijkt te hebben.

Citaat Je kan je natuurlijk afvragen of het een slecht humeur is of gewoon 'humeur'.

Wellicht is dit dus hoe het bos zich altijd gedraagt en is het gewoon erg .....

Citaat Zoals de laatste reeds aangeeft: daar sta je dan de hele dag naast - perhaps more the rule rather than the exception.

Ook hier was dus reeds een hint dat het om meer bomen gaat, maar deze zin bevat nog een hint.

Citaat Hou er ook rekening mee dat het cryptisch is, het antwoord is wellicht niet botanisch...

Lees: het antwoord moet waarschijnlijk niet in de natuur worden gezocht.

Citaat Het antwoord mag denk ik wel echt een Eftelings icoon genoemd worden, ondanks dat het de gemiddelde bezoeker niets zal zeggen. Een beetje liefhebber kan het antwoord echter zeer waarderen.

Als de gemiddelde bezoeker het niet kent zal het waarschijnlijk niet actief worden gecommuniceerd door de Efteling, zoals bijvoorbeeld de naam van een attractie of karakter bijvoorbeeld. Maar voor ons (liefhebbers) is het antwoord zeer bekend. Wellicht moeten we achter de schermen kijken?

Citaat Dan moet je echt naar het gedrag van de bomen kijken en hoe dat klinkt.

Klinkt?

Citaat Well, if that doesn't help...

Deze hint komt nu voor de tweede keer voorbij.

Citaat Het antwoord kan je niet horen, maar zonder zou het op vele plekken in het park akelig stil vallen...

Het antwoord is dus niet (een) geluid, maar lijkt er wel mee te maken te hebbeb.

Citaat klinkt als

Je zou dit als de derde variant op dezelfde hint kunnen zien.

Laten we het nog 24 uur geven, als niemand het dan heeft opgelost geef ik de oplossing zelf.

Offline Amelie
Nou hèhè, dan denk ik Ruud Bos.
Omdat Ruud in het Engels onbeschoft klinkt (rude) en je muziek van hem hoort in de Efteling.

Offline lieven
AMELIE FOR THE WIN!

Inderdaad, Ruud Bos is het antwoord en je uitleg klopt (onbeschoft is juist, had ook onbeleefd kunnen zijn - beide vertalen naar rude).

Beurt is aan jou, Amelie!

Offline Amelie
Yes! Na 10 dagen en 37 hints eindelijk geraden...
Nieuwe opgave komt eraan.

Wauw... ha, ha, ha. Niet te geloven hoe lastig je het ons hebt gemaakt. Gewoon... wauw...

Citaat van: Joost6786 link: /forum/64/5343/815737 op: 12-11-2018 18:07:35

Je mist deze emotie:

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Offline Amelie
De kleine Christian moest eenzaam vluchten

Pagina: 223 van 223 (4455 items)
<< 1·2·3·218·219·220·221·222·223 >>