Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (2 items)
<< 1 >>
Pagina: 220 van 226 (4511 items)
<< 1·2·3·215·216·217·218·219·220·221·222·223·224·225·226 >>

Offline lieven
Ik stel voor met 14 minuten voor de oplossing op je laatste opgave reeds kwam dat jij ook de volgende mag doen, Joost.

Oke, hierbij dan de nieuwe opgave:

Geen vertraging

Zonder vertraging kan je snel door: fast pass?

Helaas, niet goed.

Offline lieven
Een hint zou niet vervelend zijn...

Je kan hem tegenkomen in Marerijk

Offline lieven
Ik geloof niet dat mij dit verder helpt... iemand anders een idee?

Offline Amelie
Hmmm, ik dacht aan Raponsje of Vrouw Holle, aangezien zij allebei iets snels in hun naam hebben. Maar je kunt ze toch moeilijk een 'hem' noemen.
Daarom ga ik voor de Stoomtrein, die je zonder vertraging door Marerijk kunt zien rijden. Maar of 't goed is...?

Amelie, je denkt in de goede richting in het begin. Het (hij) is alleen slechts een deel van een sprookje

Offline lieven
Dan kom ik nog uit bij Springkuit, maar geen idee hoe je die zou moeten uitleggen...

Ook niet goed, let op, geen vertraging is nog niet perse snel

Offline Amelie
De magische klok dan? Omdat die altijd op tijd is?

Nee ook niet.
De opgave is een cryptische omschrijving van de 'naam' het antwoord, niet van zijn karakter

Offline lieven
De Onverlaat bij het Meisje met de Zwavelstokjes!

onverlaat = niet verlaat = geen vertraging

Heel goed Lieven
Jij bent

Offline lieven
ha! goed, gelijk weer verder.

<Oo-

Mijn eerste ingeving was dat het op een vogel lijkt. Dan kom ik uit bij Het (waarschijnlijk zit ik niet eens warm)

Ik gok de kleine zeemeermin

< is het kleiner dan teken dus klein
O en o zullen verwijzen naar zee en meer. Ook is de eerste groter dan de ander zoals een zee groter is dan een meer
- is natuurlijk gewoon min

De wonderen zijn Kaatsheuvel nog niet uit!

Offline lieven
Robkuh, dat is een erg dodelijke suggestie want het is inderdaad, snel gedaan R3, de kleine zeemeermin!

Echter... 'zullen verwijzen naar' ga ik helaas niet goed rekenen. Waarom is het zee en waarom is het meer (anders dan de grootte - dat klopt)?

Hoopte er zo mee weg te komen, maar ik kom niet verder dan dat het waterdruppels zijn of waterplassen en de grootte verwijst naar wat voor waterplas.

De wonderen zijn Kaatsheuvel nog niet uit!

Pagina: 220 van 226 (4511 items)
<< 1·2·3·215·216·217·218·219·220·221·222·223·224·225·226 >>