Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 82 van 235 (4681 items)
<< 1·2·3·77·78·79·80·81·82·83·84·85·86·87·233·234·235 >>

Helaas.

Hier komen de 3 tips:

Het begin en het einde komen hier samen

Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen.....

Hier valt je mond werkelijk van open!

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Is het dan Roodkapje?

Schudt de hand, en je wordt de rijkste van het land!              Ze trekt aan het belletje (handenschudden beweging).

Hier is een tweedeling.                                                            Het sprookje is zowel buiten als binnen.

Het begin van alle leven.                                                          Een van de eerste sprookjes.

Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten.                        Roodkapje is ooit gestolen.

Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan!  Dat zal de wolf wel zijn...

Hier is zelfs iets te vinden dat allang niet meer gebruikt wordt  Het bord dat verwijst naar Roodkapje was het originele sprookje (toch?)

Het is hier ietwat koud                                                            De wolf ligt onder een deken.

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Goed bedacht, maar helaas fout.

Kijk even naar de laatste 3 tips, weet je het dan?

Volgens mij is het het Kleuterhof!

Hier is een tweedeling. - Hier begint het pad van Reizenrijk naar Ruigrijk.

Het begin van alle leven. - Kinderen komen hier graag spelen!

Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten. - Het heeft een achteringang.

Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan! - Kinderen, en er is zo'n vage piano!

Het begin en het einde komen hier samen - het heeft een ingang en uitgang voor Hotelbezoekers.

Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen..... - wat ik hierboven al zeg.

Hier valt je mond werkelijk van open! - Nijltje in het Tijltje?                                                         

+1

Helaas!

Als dadelijk het antwoord daar is, zeggen jullie gegarandeerd allemaal: Oh ja...
Dan vallen alle puzelstukjes op hun plaats!

Maar tot die tijd houdt ik jullie zoet met nog een tip:

Het lijkt of de Dikke en de Dunne hier wonen....

En dan komen we uit bij deze tips:

Hier is een tweedeling.

Het is hier ietwat koud.

Het begin van alle leven.

Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten.

Schudt de hand, en je wordt de rijkste van het land!

Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan!

....En de kaarsen waren ontstoken..... (letterlijk nemen!)

Hier is zelfs iets te vinden dat allang niet meer gebruikt wordt.....

Het begin en het einde komen hier samen

Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen.....

Hier valt je mond werkelijk van open!

Het lijkt of de Dikke en de Dunne hier wonen....

Offline Weeke
Citaat van: lmluiten link: /forum/64/5343/552517 op: 07-05-2011 18:24:56

En dan komen we uit bij deze tips:

1: Hier is een tweedeling.
2: Het is hier ietwat koud.
3: Het begin van alle leven.
4: Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten.
5: Schudt de hand, en je wordt de rijkste van het land!
6: Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan!
7: En de kaarsen waren ontstoken..... (letterlijk nemen!)
8: Hier is zelfs iets te vinden dat allang niet meer gebruikt wordt.....
9: Het begin en het einde komen hier samen
10: Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen.....
11: Hier valt je mond werkelijk van open!
12: Het lijkt of de Dikke en de Dunne hier wonen....

Ik gok op Doornroosje
Ik heb de tips ff genummerd:

1: Een tweedeling tussen goed en kwaad, Doornroosje en de Heks/boze fee zijn er beide.
2: Er is al lang niemand meer wakker, dus er zijn geen openhaarden ofzo aan.
3: Doornroosje is bij haar geboorte vervloekt door de heks/boze fee.
4: Zelfs de wachter is aan het slapen dus het kasteel is geheel onbewaakt.
Hierdoor kun je makkelijk dingen stelen.
5: Als je doornroosje wakker maakt, mag je met haar trouwen en wordt je prins, dus de rijkste van het land!
6: De prins wilt natuurlijk de prinses gaan kussen.
7: Vroeger waren de kaarsen ontstoken, nu zijn er geen kaarsen meer bij het kasteel.
8: In de keuken staan o.a. pannen die al jaren niet meer gebruikt zijn, omdat iedereen slaapt.
9: Het verhaal begint in het kasteel, met de geboorte, en eindigt daar ook als de prins doornroosje kust en iedereen weer wakker wordt.
10: Lijkt me logisch
11: Het is een prachtig sprookje?
12: Er is een dikke en een dunne kok in de keuken.

Iets vergeten?
Volgens mij niet hè.
Nou maar hopen dat het ook klopt

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Schitterende theorie, maar niet die die ik zoek... 

Nog een tipje:
Het is géén attractie....
Maar wat dan wel?

Als het geen attractie is, dan een show misschien: Raveleijn.
Hier is een tweedeling. -> Het verleden en heden komen samen, de kinderen reizen terug naar het verleden om Raveleijn (in de tegenwoordige tijd Ravenhorst) te bevrijden.
Het is hier ietwat koud. -> De poort staat in een donker bos.
Het begin van alle leven. -> Het leven is in het verleden begonnen.
Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten. -> Raveleijn is een stad met rijkdom.
Schudt de hand, en je wordt de rijkste van het land! -> Als je je aansluit bij Graaf Falco Olaf, heb je niets te vrezen, en is je rijkdom de stad.
Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan! -> De paarden trappelen.
....En de kaarsen waren ontstoken..... (letterlijk nemen!) -> In het verleden was nog geen licht, ze gebruikten kaarsen.
Hier is zelfs iets te vinden dat allang niet meer gebruikt wordt..... -> Een noodklok. Tegenwoordig zijn het luchtsirenes.
Het begin en het einde komen hier samen -> Het einde van het slechte regeren, en het begin van een goed tijdperk.
Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen..... -> Nee, want het is Raveleijn.
Hier valt je mond werkelijk van open! -> Het word (en vind ik ook) als spectaculair aangeduid.
Het lijkt of de Dikke en de Dunne hier wonen.... -> De slechte Falco lijkt exact op Olaf, alleen hebben ze beide hele andere karakters.

Jammer....

Nu komt er voor jullie de grootste tip en tegelijk de laatste.

Het is een huisje in het Lavenlaer, maar welke?

Gebruik jullie verstand, dan komen jullie er uit!

Ah nee. Ik heb al 2 keer geraden bij deze opdracht, maar ik weet nu wel wat hem is, 100% zeker. Alleen mag ik deze opdracht niet meer raden. :'(

Het Loof en Eerhuys
Hier is een tweedeling. -> 2 gebouwen onder een kap.
Het is hier ietwat koud. -> In een van de gebouwen is een put die tot diep in de grond loopt
Het begin van alle leven. -> Door de put zijn de Laven hier komen wonen.
Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten. -> Er staat een groot goud beeld van Opperhoofd Laaf.
Schudt de hand, en je wordt de rijkste van het land! -> Als je je hand in het gouden "bakje" legt komt het gouden beeld van Operhood Laaf weer tot leven.
Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan! -> De laven gaan er graag heen om hem te aanbidden.
....En de kaarsen waren ontstoken..... (letterlijk nemen!) -> Als Opperhoofd Laaf tot leven komt, beginnen de kaarsen te branden.
Hier is zelfs iets te vinden dat allang niet meer gebruikt wordt..... -> ??
Het begin en het einde komen hier samen -> De laven zijn binnen gekomen door de put, en bij een begravenis wordt je onder de grond begraven, dus ook in een "put".
Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen..... -> Nee, maar het lijkt er wel op door de twee punten op het dak.
Hier valt je mond werkelijk van open! -> Het zal menig mens verbazen dat het beeld weer tot leven komt
Het lijkt of de Dikke en de Dunne hier wonen.... -> Opperhoofd Laaf heeft eigenlijk wel een "buikje"

En we hebben een winnaar!

Nu zien jullie dat het heel logisch was, niet? 

De uitleg bij de tips is ook (bijna) helemaal goed!

Even nog een keer alle tips mét de juiste uitleg, alle puzzelstukjes:

1: Hier is een tweedeling. - Je kunt het ene gebouw in en het andere, het zijn er 2.
2: Het is hier ietwat koud. - Het gat is gegraven vanuit de Noordpool, waar de Laven eerst woonde. Er is nog altijd wat kou dus.
3: Het begin van alle leven. - De Laven kwamen hier omhoog en toen begon hun 'nieuwe' leven.
4: Als ik een dief was, zou ik het hier wel weten. - Het standbeeld van de Opperlaaf is van goud.
5: Schudt de hand, en je wordt de rijkste van het land! - Als je de hand legt op de sensor, kom je in 'contact' met Opperlaaf en voor velen die erg gelovig zijn wordt je dan heel rijk. (Als gevoel)
6: Ik ken iemand die staat te trappelen om hier heen te gaan! - Als het standbeeld tot leven gewekt wordt, gaat Opperlaaf met zijn voeten trappelen
7: En de kaarsen waren ontstoken..... (letterlijk nemen!) - De kaarsen gaan aan als je het standbeeld tot leven wekt.
8: Hier is zelfs iets te vinden dat allang niet meer gebruikt wordt..... - Een steen waar op geschreven wordt (Het verhaal van de Laven, naast het gat)
9: Het begin en het einde komen hier samen - Opperlaaf is doodgegaan hier, er is nu een standbeeld van hem, maar het leven begon er ook voor de overige Laven.
10: Het is niet het Huis van de Vijf Zintuigen..... - Maar wel van riet en met punten.
11: Hier valt je mond werkelijk van open! -  Als het standbeeld tot leven gewekt wordt, gaat Opperlaaf met zijn mond open en dicht.
12: Het lijkt of de Dikke en de Dunne hier wonen.... - Het ene deel is dun en het andere dikker/boller.

Alle puzzelstukjes vallen in elkaar!

Beurt is aan Teunvanbergen!

Ik denk er nog even overna, plaats binnekort een nieuwe!

EDIT: de nieuwe opgave:
Op kleine hoogtes ziet het redelijk wit

Succes!

Kleine boodschap?

Hij zit op een verhoging en hij ziet/verwijst naar de toiletten (die hopelijk redelijk wit zijn).

Deze verrekijker vergroot wel 8 maal. Maar ik heb er ook wel eens een 9de keer doorgekeken en toen deed hij het ook nog gewoon. (H. Finkers)

Helaas

Pagode? Omdat het bouwterrein wit is als je naar beneden kijkt?

+1

Polle's Keuken.
Het is nog geen heel hoog gebouw, en nog helemaal wit.

Python?

Vanaf de grond is de witte baan te zien?

Allemaail niet goed. Vanavond waarschijnlijk de eerste tip

EDIT: de tip:
Het begin van een nieuw leven...,

Sneeuwwitje,
Nieuw leven = toen de prins haar kuste begon een nieuw leven.
kleine hoogte, wit = De dwergen waren niet zo groot maar toch zagen ze dat ze wit was.

In Uw blik zie ik de vastberadenheid, die ik bij de vorige ploeg zo nodig gemist heb.

Pagina: 82 van 235 (4681 items)
<< 1·2·3·77·78·79·80·81·82·83·84·85·86·87·233·234·235 >>