Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 63 van 234 (4676 items)
<< 1·2·3·58·59·60·61·62·63·64·65·66·67·68·232·233·234 >>

oke, dan wordt de tijd 15:11
woord 15:europese
woord 11:ezels

ezeltje strek je?

hetzelfde als kaatje
en tafeltje dekje erbij want je eet aan een gedekte tafel

De woorden van belang zijn eruit gehaald! Maar de juiste attractie of het juiste attractiegedeelte nog niet. Vergeet het eten niet!

Offline DEVHE
Fata morgana?

Omdat je ook langs een ezel vaart als ''rijke'' europeaan en je ook langs lekker eten komt?

Hele wilde gok!

Citaat van: DEVHE link: /forum/64/5343/311661 op: 09-01-2010 18:15:56

Fata morgana?

Omdat je ook langs een ezel vaart als ''rijke'' europeaan en je ook langs lekker eten komt?

Hele wilde gok!

Nee, dat is helaas niet goed!

Pandadroom vanwegen de weekdieren en het europeesparlement hoort bij wnf

Roland Mack een groot man

Citaat van: eftelingrijk123 link: /forum/64/5343/312742 op: 12-01-2010 17:02:41

Pandadroom vanwegen de weekdieren en het europeesparlement hoort bij wnf

Nee, helaas.

Een tweede tip:

[b]Een paar woorden in de zin geven samen de volledige naam van de attractie(gedeeltes) die we zoeken. Het eerste woord dat belangrijk is voor de naam van de attractie of het attractiegedeelte is 'ezel'. Succes!

Offline Houst
Ik vind het niet echt een cryptogram maar meer een raadsel, of hij is gewoon te goed 

Only for the feeling

Offline Yvan
even wat dingen op een rijtje zetten hoor... misschien kom ik er wel uit

'Het is belachelijk om te zeggen dat er alleen maar ezels daar in het Europese Parlement zitten!', zei mijn collega geïrriteerd tijdens het middagetentje waar we in de zee levende weekdieren nuttigden, toen de klok elf minuten over drie aangaf.

weekdieren -> pandadroom octopus.. ezel -> ezeltje strekje/ezel @ fata morgana

Een paar woorden in de zin geven samen de volledige naam van de attractie(gedeeltes) die we zoeken. Het eerste woord dat belangrijk is voor de naam van de attractie of het attractiegedeelte is 'ezel'. Succes!

ezel... ezel...   denkt aan fata morgana

15:11 OF 03:11
= jaartal 1511? (denkt rond gouden eeuw)
= jaartal 0311? (denkt aan... niets)

zoals je ziet kom ik op verschillende attracties af.

ik ga nog even verder met zoeken.
we hebben een ezel, te vinden in de fata morgana.
week dieren in zee... fata morgana bevat water...
de jaartallen? ik zou het niet weten, ik denk dat het op het bedrag van de fatamorgana slaat (15 miljoen gulden??)

ik denk dat het fata morgana is, en als het een attractie deel moet zijn, de arme wijk met daarin de ezel die nog steeds niet over de brug is.

ik weet dat het antwoord niet goed is, maar het is echt het enige logische dat ik me kan bedenken.
wellicht zit er iets bij wat wel in de goede denk richting zit?

Oase!

nee die 15:11 sloeg op het 15e en 11e woord, europese en ezels
verder kom ik ook nog niet hoor

Citaat van: Yvan link: /forum/64/5343/315943 op: 19-01-2010 20:22:05

even wat dingen op een rijtje zetten hoor... misschien kom ik er wel uit

'Het is belachelijk om te zeggen dat er alleen maar ezels daar in het Europese Parlement zitten!', zei mijn collega geïrriteerd tijdens het middagetentje waar we in de zee levende weekdieren nuttigden, toen de klok elf minuten over drie aangaf.

weekdieren -> pandadroom octopus.. ezel -> ezeltje strekje/ezel @ fata morgana

Een paar woorden in de zin geven samen de volledige naam van de attractie(gedeeltes) die we zoeken. Het eerste woord dat belangrijk is voor de naam van de attractie of het attractiegedeelte is 'ezel'. Succes!

ezel... ezel...   denkt aan fata morgana

15:11 OF 03:11
= jaartal 1511? (denkt rond gouden eeuw)
= jaartal 0311? (denkt aan... niets)

zoals je ziet kom ik op verschillende attracties af.

ik ga nog even verder met zoeken.
we hebben een ezel, te vinden in de fata morgana.
week dieren in zee... fata morgana bevat water...
de jaartallen? ik zou het niet weten, ik denk dat het op het bedrag van de fatamorgana slaat (15 miljoen gulden??)

ik denk dat het fata morgana is, en als het een attractie deel moet zijn, de arme wijk met daarin de ezel die nog steeds niet over de brug is.

ik weet dat het antwoord niet goed is, maar het is echt het enige logische dat ik me kan bedenken.
wellicht zit er iets bij wat wel in de goede denk richting zit?

Helaas, hij is niet goed. Ik geef nog een hint. Om achter de naam te komen zijn de woorden ezel, Europese Parlement en de (...) in de zee levende weekdieren van belang. Ze staan in de juiste volgorde. De in de zee levende weekdieren worden ook echt gegeten, ook hier in Nederland.

Mosselen ?

Ezel-EP-mossel

[color=navy]- RCT3 Monsieur cannibale finaal 3D model !!!! > KLIK<br />- RCT3 Pagode finaal 3D model !!!! > KLIK[/colo

Offline Houst
Citaat van: Trumple link: /forum/64/5343/316099 op: 20-01-2010 09:45:59

Helaas, hij is niet goed. Ik geef nog een hint. Om achter de naam te komen zijn de woorden ezel, Europese Parlement en de (...) in de zee levende weekdieren van belang. Ze staan in de juiste volgorde. De in de zee levende weekdieren worden ook echt gegeten, ook hier in Nederland.

Ik heb hem!

Ezel = Ass in het engels
Europees parlement = afkorting ep
Levende weekdieren die we eten = oester

Totaal = Assepoester

Only for the feeling

wow wat goed,, denk dat je hem goed hebt!

Citaat van: Houst link: /forum/64/5343/316474 op: 20-01-2010 23:58:52

Ik heb hem!

Ezel = Ass in het engels
Europees parlement = afkorting ep
Levende weekdieren die we eten = oester

Totaal = Assepoester

Zo zo, knap hoor!
Nog eventjes de raadseltjes die ook nog in het cryptogram verborgen zaten:
Ezel op een beledigende toon zoals in het cryptogram is in het Engels inderdaad 'ass'. Niet 'onkey' zoals veel Nederlanders denken. In het Europese Parlement is de voertaal Engels. Omdat er (...) alleen maar ezels in het Europese Parlement zouden zitten zou je kunnen hebben concluderen dat je ezel in het Engels moest vertalen. In het cryptogram is verder nadruk gelegd op de klok die met zijn digitale tijd (03:11 of 15:11, maar het is een middagetentje toen de collega zijn uitspraak deed dus 15:11)  de woorden van belang aangaf. Verder speelt de klok een belangrijke rol in Assepoester. Een extra hint dus. Hij klopt dus helemaal, mijn complimenten!

De beurt is aan Tjardo.

Offline Houst
Soms heb je hulpmiddelen nodig om omhoog te komen en soms
om op een andere plaats te komen.

Succes! 

Only for the feeling

vliegende hollander
hij heeft storingen en vliegen kan je op een andere plaats komen

Offline Yvan
juistja... en wat is uw hulpmiddel?

Ik denk pagode.
Pagode is je hulpmiddel om omhoog te komen, je zult als dagjes mens de pagode af en toe gebruiken om te kijken waar je heen kan gaan, dus gebruik je het automatisch als een hulpmiddel om op een andere plaats te komen

Oase!

Offline Houst
Beide fout 

Only for the feeling

(de Pagode is ook een hulpmiddel om te Base-jumpen )

Misschien wel heel ver gezocht, maar de Piraña? De bootjes gaan omhoog en omlaag, en je draait steeds (dus kom je op een andere plek). Het hulpmiddel is hierbij het water..

Pagina: 63 van 234 (4676 items)
<< 1·2·3·58·59·60·61·62·63·64·65·66·67·68·232·233·234 >>