Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 60 van 235 (4683 items)
<< 1·2·3·55·56·57·58·59·60·61·62·63·64·65·233·234·235 >>

Nee...

polka marina?

BEKIJK HIER HET OUDE VILLA VOLTA MODEL:https://www.vijfzintuigen.nl/Forum/index.php?topic=10242.msg281264;boardseen#new

alaaf!

Ik wil me niet moeien (maar ga het toch doen) maar als je een antwoord geeft moet je ook uitleggen waarom je dat denkt. Zo staat dat in het regelement van dit spel.

tot daar dit intermezo

[color=navy]- RCT3 Monsieur cannibale finaal 3D model !!!! > KLIK<br />- RCT3 Pagode finaal 3D model !!!! > KLIK[/colo

Citaat van: tomcent link: /forum/64/5343/286417 op: 08-11-2009 18:27:23

Ik wil me niet moeien (maar ga het toch doen) maar als je een antwoord geeft moet je ook uitleggen waarom je dat denkt. Zo staat dat in het regelement van dit spel.

tot daar dit intermezo

Precies. Ik zeg voortaan pas of een antwoord goed of fout is als er een uitleg bij staat.

Offline Jojo78
Moderator
Ik denk dat het Piraña is

Citaat van: Trumple link: /forum/64/5343/286284 op: 08-11-2009 12:57:39

In een Slovenisch vissersdorpje met een kathedraal vernoemd naar een befaamde drakenstrijder

In de plaats Piran in Slovenië staat de parochiekerk van St. Joris. (Ook te herkennen aan het laat-17e eeuwse sculptuur met dit thema - Volgens mij op een geweldige plaats in de stad, met grandioos uitzicht, maar dit is allemaal extra overbodige info...)

Citaat van: Trumple link: /forum/64/5343/286284 op: 08-11-2009 12:57:39
klinkt een angstkreet.

Zoiets als AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH?

Blog: Soms verlies je wel eens het vertrouwen in werkgevers. Hoe #DOM kun je als bedrijf zijn door gemotiveerde kennis te laten gaan?!? #ofwegtejagen #treurig

Citaat van: Jojo78 link: /forum/64/5343/286628 op: 09-11-2009 14:50:43

Ik denk dat het Piraña is

In de plaats Piran in Slovenië staat de parochiekerk van St. Joris. (Ook te herkennen aan het laat-17e eeuwse sculptuur met dit thema - Volgens mij op een geweldige plaats in de stad, met grandioos uitzicht, maar dit is allemaal extra overbodige info...)
Zoiets als AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHH?

Helemaal juist!
De beurt gaat naar jou!

Offline Jojo78
Moderator
Pfffffffff.
Ik blijf het lastig vinden, maar ik heb m'n best gedaan.
Oplossingen graag met een juiste verklaring!!

Chileense balsportspeler woont in een tennisveld zonder warme drank met Frans zout.

Succes!!

Blog: Soms verlies je wel eens het vertrouwen in werkgevers. Hoe #DOM kun je als bedrijf zijn door gemotiveerde kennis te laten gaan?!? #ofwegtejagen #treurig

Offline Weeke
Monsieur Cannibale?

Chileense balsportspeler
Chileense komt van Chila.
Chila is/was een tafeltenniser (balsportspeler).
Het was Fransman --> Monsieur

Woont in een tennisveld
Deze kan ik niet echt verklaren

Zonder warme drank maar met Frans zout.
Als je kookt (slaat op de pannen) gebruik je meestal ook zout om het vlees (kan mensenvlees zijn --> Cannibale) extra smaak te geven (ofzoiets).
Je gooit er dan meestal geen warme drank bij.

Misschien is het wel een beetje vergezocht

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Offline Jojo78
Moderator
Helaas, dit is niet goed.
Het feit dat je ver zoekt is niet erg!

Offline Carlo
Citaat van: Jojo78 link: /forum/64/5343/289107 op: 17-11-2009 14:12:31

Chileense balsportspeler woont in een tennisveld zonder warme drank met Frans zout.

Laat ik eens een poging wagen bij deze prachtige opgave!

Een bekende Chileense balsportspeler (lees: voetballer) is Mauricio Aros.
Een tennisveld staat ook wel bekend als een court.
Maar... de warme drank moet daar nog af, en dat zal dan de T wel zijn.
En het Franse woord voor zout is sel.

Als ik de woorden Aros, cour en sel door elkaar mix, krijg je Caroussel!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Jojo78
Moderator
Oeh!!!!

Je gaat een heel end de goede richting op. De eerste helft is er al........
Maar je bent er dus nog niet helemaal.

Ik zou zeggen: Ga zo door!

Tip: de letters van de verschillende delen staan al wel in de goede volgorde. De delen mag je wel husselen, als je dit wilt.

Offline Carlo
Wellicht dat het "warme" nog op stoom slaat?
Dus Stoomcarrousel?

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Jojo78
Moderator
Ik zou zeggen: denk nog even verder...

Offline Jojo78
Moderator
Hm... Misschien toch wat lastig?
Klein beetje hulp dan:

Zoals reeds gezegd:
- Het feit dat je ver zoekt is niet erg!
- De gedachtengang klopt wel, alleen is niet helemaal volledig.
- De letters van de verschillende delen staan al wel in de goede volgorde. De delen mag je wel husselen, als je dit wilt.

Extra tipje:
Misschien helpt het ook als je weet dat (Mauricio) Aros niet de juiste balsportspeler is??

Offline Jojo78
Moderator
Hm......
Misschien toch iets te pittig??

Citaat van: Jojo78 link: /forum/64/5343/289107 op: 17-11-2009 14:12:31

Om even wat mensen op weg te helpen, dan:

Carlo zat al erg op het goed spoor, maar de uitleg was nog niet volledig en de benaming niet helemaal correct.

De Argentijnse balsporter heeft als voornaam Daniël en speelt voor Ñublense.
Hij is geboren in 1984 en heeft als rugnummer 20.
Inderdaad gaat het hier over een voetballer.

Die balsporter moet je met een korreltje zout nemen. Samen is dit de eerste helft van het woord.

Het tweede deel bestaat ook weer uit twee delen wat je dus twee maal moet vertalen en dan kom je uit in/op een woning...
Samen geeft dit de oplossing van het geheel.

Vragen
Geen vragen
MOOI!!!

Wel vragen?
Stel ze gerust... (ik zal ze proberen te beantwoorden!!)

De balsportspeler die jij bedoelt heet Daniël Carou. Het Franse woord voor zout is sel. Dan krijg je carousel, in correct Nederlands 'carrousel'.
Dat is deel 1.

Vervolgens moeten we dus nog paleis krijgen, iets waarin je kunt wonen. Er is geen warme drank. Dus wel koude? Misschien zelfs ijs? Als we ijs naar het Duits vertalen krijg je eis. Dat is dus het tweede deel van paleis. Er is in de Verenigde Staten een league die 'Peninsula Athletic League' heet, waar ook veel in getennist word. De afkorting van deze league is PAL. Als we dan alles achter elkaar zetten krijg je Carrousel Paleis.

Offline Jojo78
Moderator
Met deze creatieve oplossing weet ik eigenlijk niet goed wat ik moet zeggen...

*stilte*

Niet helemaal wat ikzelf bedoelde, maar ik ga het wel goed rekenen.
Trumple kopt de bal in met zo'n uitleg!!

Zelf zat ik te denken aan:

De voetballer Carou
Frans zout = sel

Samen maakt dat inderdaad Car(r)ousel (helaas ontdekte ik de taalfout zelf pas nadat er al door iemand gerageerd was.... Iets te laat, maar niet ononverkomelijk!)
Een tennisveld heet ook wel een court (1e vertaling)
Zonder warme drank = -t
Samen maakt dat dus cour
Een cour is een ander woord voor(2e vertaling) een paleis

En inderdaad leidt dat samen vervolgens naar het Carrouselpaleis.

De beurt is aan Trumple.

Is hij goed?! Haha, ik dacht al dat de uitleg van het tweede deel niet helemaal klopte, omdat het wel wat vergezocht was. Maar leuk dat je hem wel goed gerekend hebt! Ik moet nog even een leuke nieuwe opgave bedenken die ik vanavond hier zal plaatsen.

Hier is de volgende opgave:

Een bekende, Franse modeontwerper zag in het Oosten vrouwen naar oesters duiken.

Succes!

Hahahaha, die weet ik direct. (hoop ik toch)
Ik heb ooit eens een lijst met crypto's van Tomcent naar Carlo gestuurd en 1 van die crypto's begon net hetzelfde. (waarschijnlijk heeft hij die lijst nog wel)

Franse modeontwerper = DIOR etc.
In japan noemen ze sommige oesterduikers: ama's
bijzonder is dat deze vrouwen zonder maskers duiken.

Diorama dus

[color=navy]- RCT3 Monsieur cannibale finaal 3D model !!!! > KLIK<br />- RCT3 Pagode finaal 3D model !!!! > KLIK[/colo

Pagina: 60 van 235 (4683 items)
<< 1·2·3·55·56·57·58·59·60·61·62·63·64·65·233·234·235 >>