Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 44 van 235 (4683 items)
<< 1·2·3·39·40·41·42·43·44·45·46·47·48·49·233·234·235 >>

Nee, helaas, hoewel je met zwaartekracht in de buurt zit.

Je moet het echt cryptisch aanpakken als je de juiste vertalingen kiest voor de elementen die ik gaf staat er de naam van een attractie.

Een cryptisch gas: lucht
een radioactief element: radio antenen op het hotel dak daar wordt de radio zender uitgezonden.
en een krachtige natuurwet: het hotel is een lucht kasteel wat zweeft.

Dus efteling hotel het moet een luchtkasteel voorstellen

Ook niet.

Offline Houst
Een cryptisch gas, een radioactief element en een krachtige natuurwet, maken deze attractie

Cryptisch gas:
Geur

Radioactief:
Slecht voor het milieu

Krachtige Natuurwet:
Slaat op WNF

Antwoord: Pandadroom?

Only for the feeling

Nee, ook niet.

Tip 1: bekijk het cryptisch, dus als je mijn omschrijvingen op de juiste manier omzet vind je de oplossing.

Edit: Tip 2: Begin met het oplossen van de krachtige natuurwet en het radioactieve element, deze zijn het makkelijkst te vinden.

Sorry voor de dubbelpost, maar volgens mij gaan jullie er zonder wat extra hulp niet komen, dus bij deze een paar extra tips

Een cryptisch gas, een radioactief element en een krachtige natuurwet, maken deze attractie.

Tip 1: bekijk het cryptisch, dus als je mijn omschrijvingen op de juiste manier omzet vind je de oplossing.

Tip 2: Begin met het oplossen van de krachtige natuurwet en het radioactieve element, deze zijn het makkelijkst te vinden.

Tip 3: Enige natuurwetenschappelijke kennis is vereist voor het oplossen van de opgave

Tip 4: Voor het radioactieve element moet je een afkorting uit het periodiek systeem invullen (Natrium wordt bv Na).

krachtige natuurwet is newton = an- ton

Nikon D60 - 18-200 Nikkor

Krachtige natuurwet heeft inderdaad met de wetten van Newton te maken, maar Anton is niet de richting die ik zoek.

Offline TomD
Misschien De Vliegende Hollander.
Krachtige natuurwet.
Krachtige storm storm is natuur verschijnsel.
Natuurwet van newton:Ton dat namen ze mee aan boord.

Offline Baart
Pfoe, ik heb nog nooit zo veel tijd gestoken om de poging zo'n opgave op te lossen. Vind hem heel leuk, maar ook heel moeilijk Tongue

Turn off your mind, relax, and float downstream..

Offline Baart
-

Helaas, de Vliegende Hollander is niet het goede antwoord en ja hij is best pittig denk ik.

Een cryptisch gas, een radioactief element en een krachtige natuurwet, maken deze attractie.

Tip 2: Begin met het oplossen van de krachtige natuurwet en het radioactieve element, deze zijn het makkelijkst te vinden.

Tip 3: Enige natuurwetenschappelijke kennis is vereist voor het oplossen van de opgave

Tip 4: Voor het radioactieve element moet je een afkorting uit het periodiek systeem invullen (Natrium wordt bv Na).

Tip 5: Let op de streepjes in de eerdere tips.

Tip 6: De nummers 88 en 2 kunnen je op het goede spoor zetten.

Offline apple
volk van laaf

het werd kouder en daardoor verhuisde ze - de natuurwet
de attractie opende in 1990, 1988 + 2 jaar.

Blog: pompidom

Nee, helaas, je moet de opgave echt cryptisch opvatten, bovendien verwijzen 2 en 88 naar losse elementen uit de opgave.

Ik denk de Piraña, want:

Cryptisch Gas: Pi??
Radioactief Element: nummer 88 uit het periodiek stelsel, dus Ra(dium)
Krachtige Natuurwet: In de 2e wet van Newton, staat de letter 'F' - in de formule - voor de Kracht uitgedrukt in Newton. Het symbool van Newton is 'N'.

Dan kom ik tot Pi(?)-ra-n-a.

Je bent echt heel ver, maar het antwoord is nog niet goed, het cryptische gas is niet Pi en de natuurwet is inderdaad de 2e wet van Newton, maar de uitwerking moet iets anders, veel succes.

Offline Baart
Oeh, ik denk dat ik hem weet.

Een cryptisch gas = dioxide afgekort naar Dio?
De afkorting van element 88 (Radium) is Ra.

En in de tweede wet van Newton is de formule:

'kracht in Newton = massa * versnelling' of 'F = ma'

Diorama?

Goed of niet, ik heb in ieder geval weer een hoop scheikunde en natuurkunde boven gehaald

Moderator
Als dat niet goed is eet ik mijn hoed op... (die ik goddank niet bezit  )

Diorama is inderdaad het goede antwoord, ik zou dio alleen niet omschrijven als afkorting van dioxide, maar als di O = twee O = O2 zuurstof (cryptisch gas).

De beurt gaat naar Bart (en Ramon hoeft de hoed die hij niet heeft niet op te eten).

Offline Baart
Ik wil mijn beurt doorgeven, kan niks uitdagends verzinnen op het moment

Pagina: 44 van 235 (4683 items)
<< 1·2·3·39·40·41·42·43·44·45·46·47·48·49·233·234·235 >>