Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (3 items)
<< 1 >>
Pagina: 222 van 232 (4640 items)
<< 1·2·3·217·218·219·220·221·222·223·224·225·226·227·230·231·232 >>

Wow ben meer dan zes jaar geleden naar dit forum gekomen voor vooral de attractie crypto. Ff semi offtopic, we zouden de attractie crypto voort kunnen zetten op twitter met #eftelingattractiecrypto, dan is het nog voor iedereen bereikbaar en nieuwe mensen kunnen dan meedoen met het spel (maar dan moet je wel een twitteraccount hebben of aanmaken). Weer ontopic, jullie krijgen een hint zodat dit niet de laatste crypto wordt op dit forum

Hint: Wat zou je natuurkundeleraar maken van hoogte en tijd? Wat zegt een bepaald woordenboek over toetsen?

De wonderen zijn Kaatsheuvel nog niet uit!

Offline Luke
Ik heb er niet veel vertrouwen in maar is het Hugo van den Loonsche duinen?
Toetsen zou dan slaan op het testen van de ziel op reinheid om de vloek van villa volta op te heffen.
Hoogte en tijd vanwege de tijd die het al duurt om een reine ziel te vinden, hoogte vanwege zijn hoge zitplaats en het over de kop gaan van het huis.
Hugo is natuurlijk niet buitenlands, maar dacht dat het er misschien bij zou passen doordat buitenlands en Loonsche duinen beide plaatsaanduidingen zijn.

Helaas is dit niet goed @Luke. Denk er wel aan dat het een cryptogram is en geen beschrijving .

PS: Stel het was wel goed geweest, dan miste er nog een verklaring voor het begin van de crypto

Een wilde gok, maar is het toevallig Gustave Hoogmoed?
Hij heerst over zijn goudmijn (wat dus slaat op dat hij een heerser is, naast dat hij natuurlijk de titel "baron" draagt)
Hij is buitenlands, omdat hij vele jaren in Zuid-Amerika heeft gewoond (waar hij ook zijn titel vandaan heeft)
Hij heerst zonder tijd en hoogte, want hij neemt niks aan over de mythes over de witte wieven en wilt het liefst zo snel mogelijk zijn goud uit zijn mijnen hebben, wat slaat op tijd. De hoogte slaat op hoe diep de mijn is?

Ik zie nu pas dat het een cryptogram moet zijn oeps...

Versie: 1 Aangepast: 30 oktober 2018 21:05 door: MrWhippyCreamy reden: Geen reden aangegeven
 Offline lieven
Andere poging:

Bij Jonas

En = bij
de buitenlandse heer = John
toetst = a (als in pianotoets)
zonder hoogte = h (in de natuurkunde, zonder haalt de h weg uit John)
en tijd = s (in de natuurkunde)

@lieven, je zit al op het goede spoor met "zonder hoogte", en Bij Jonas had een oplossing kunnen zijn, maar is het helaas niet. Ik zou persoonlijk iets groter denken dan alleen een attractie, sprookje of horecapunt

Even nog alles op een rijtje:

Opgave:
En de buitenlandse heer toets zonder hoogte en tijd

Hints:
De heer is inderdaad buitenlands en buitenlands
Wat zou je natuurkundeleraar maken van hoogte en tijd? Wat zegt een bepaald woordenboek over toetsen?
Vergeet niet het begin van de crypto (niet echt een hint, maar het is wel onderdeel van de crypto, mocht dat niet zo lijken)
Denk groter dan alleen attracties, sprookjes en horecapunten

Offline lieven
Dan nog een andere optie:

Anderrijk

en = and
de buitenlandse heer = herr
zonder hoogte = h (wederom: uit de natuurkunde, zonder haalt hem uit 'herr')
en tijd = ijk(punt)

EDIT: vergeet 'toetst'... dat kan ik alleen in verband brengen met het ijkpunt, maar niet echt een uitleg op zichzelf geven.

Versie: 1 Aangepast: 31 oktober 2018 09:57 door: lieven reden: Geen reden aangegeven
Citaat van: lieven link: /forum/64/5343/815674 op: 31-10-2018 09:51:18

Dan nog een andere optie:

Anderrijk

en = and
de buitenlandse heer = herr
zonder hoogte = h (wederom: uit de natuurkunde, zonder haalt hem uit 'herr')
en tijd = ijk(punt)

EDIT: vergeet 'toetst'... dat kan ik alleen in verband brengen met het ijkpunt, maar niet echt een uitleg op zichzelf geven.

Volgens mij heb je hem wel. Alleen ipv tijd vertalen naar ijkpunt, zou ik zeggen toetsen = ijken, toetst = ijkt. ijkt - t (tijd) = ijk.

Dan heb je jouw anderrijk

Het is inderdaad Anderrijk
Ik ga toch de beurt door geven aan lieven, maar lieven en Martinez hebben 'm samen toch wel opgelost.

Even nog alles op een rijtje voor de leuk

Oplossing:
En de buitenlandse heer toets zonder hoogte en tijd
En = And
buitenlandse heer = herr
toets = ijkt
zonder hoogte en tijd, zonder h en t, maakt het Anderrijk

Hints:
De heer is inderdaad buitenlands en buitenlands. Een buitenlands woord voor "heer" en voor "en" wordt gezocht
Wat zou je natuurkundeleraar maken van hoogte en tijd? Wat zegt een bepaald woordenboek over toetsen? Hoogte en tijd wordt in formulevorm vaak aangeduid met "h" en "t". En het synoniemenwoordenboek geeft ijken als synoniem voor toetsen.
Vergeet niet het begin van de crypto. Velen vergaten "en" mee te nemen in de oplossing, wat natuurlijk een cruciaal onder deel is.
Denk groter dan attracties, sprookjes en horecapunten. Het is een gedeelte van het park wat natuurlijk groter is dan een enkele attractie, sprookje of horecapunt

Offline lieven
Was een erg mooie opgave!

Zit midden in een verbouwing, heb even geen nieuwe klaarstaan. Ga morgen een nieuwe verzinnen.

Even geduld aub.

Offline lieven
"Hey klojo van een eekhoorn! Ga ergens anders eikels verzamelen!"
"Echt waar? Dat vunzig gewei tegen mijn stam?"
"Ik zeg toch geen nest hier!"
"Daar sta je dan de hele dag naast, stelletje idioten."

Offline Amelie
Dit lijken mij uitspraken Kniesoor?

Offline lieven
Helaas, met Kniesoor heeft het niets te maken. Je zou kunnen stellen dat je in de goede richting zit vanuit dendrologisch oogpunt, maar om eerlijk te zijn is dat waarschijnlijk meer verwarrend dan dat het helpt.

Offline Amelie
Hmm, ik denk nu dat het misschien De Vliegende Hollander / Willem van der Decken is. Omdat hij de hele tijd aan het uitvaren is.

Dendrologisch gezien lijkt dan sprookjesboom voor de hand te liggen, maar hij lijkt wel een slecht humeur te hebben...
Een van zijn vriendjes is een eekhoorntje
Hij heeft zo ver ik weet geen nest
Hij staat naast de nieuwe kleren van de keizer, die zich slimmer voor doen dan ze zijn
het gewei krijg ik niet geplaatst...

Offline lieven
De oplossing moet wel op het land gezocht worden.

Je kan je natuurlijk afvragen of het een slecht humeur is of gewoon 'humeur'. Zoals de laatste reeds aangeeft: daar sta je dan de hele dag naast - perhaps more the rule rather than the exception.

Versie: 1 Aangepast: 2 november 2018 12:12 door: lieven reden: Geen reden aangegeven
Het eikenbosje dan?
Het klinkt nogal eikelig en ze staan dan ook naast een stelletje eikels...

Offline lieven
Nee, ook het Eikenbosje niet.

Hou er ook rekening mee dat het cryptisch is, het antwoord is wellicht niet botanisch...

Offline lieven
hint:

#13: "Hey klojo van een eekhoorn! Ga ergens anders eikels verzamelen!"
#8: "Echt waar? Dat vunzig gewei tegen mijn stam?"
#1: "Ik zeg toch geen nest hier!"
#24: "Daar sta je dan de hele dag naast, stelletje idioten."

Offline Amelie
Moeten we hierbij ├╝berhaupt aan synoniemen van enkele van deze woorden denken? Misschien moeten we heel anders kijken, maar de cijfers helpen me daarbij nog niet. Waar in de Efteling komen dit soort cijfers voor? Ik denk aan de volgorde van sprookjes in t sprookjesbos, maar daar kom ik nog niet veel verder mee.

Pagina: 222 van 232 (4640 items)
<< 1·2·3·217·218·219·220·221·222·223·224·225·226·227·230·231·232 >>