Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 212 van 235 (4683 items)
<< 1·2·3·207·208·209·210·211·212·213·214·215·216·217·233·234·235 >>

Offline lieven
Misschien dat een hint het wat makkelijker maakt?

Verdeel de opgave in 4 delen en maak daar 4 lettergrepen van

Offline Amelie
Ik denk iets met kamer (kam=kapsel vormen, er=daar), maar verder kom ik niet. Wie vult aan?

Nu nog supersnel, en een vrouw.

Offline lieven
Torenkamer?

To = meisjesnaam
ren = supersnel (edoch in mijn geval mag je dat super weglaten, en wellicht zelfs het snel...)

en dan kamer

Wie noemt zijn kind nou nog To... maar goed teamwork weer!
Ik zat muurvast in mijn raponsje-tunnel (want rap is snel en haar en ja dat móest het wel zijn)

Helaas, torenkamer is niet goed. Raponsje ook niet trouwens.
Bedenk een andere snelheid, en een andere naam.

Offline lieven
Niet zulk goed teamwork dus

Heb volgens mij echt iedere kamer in de Efteling gehad inmiddels, maar geen die de oplossing lijkt te kunnen zijn...

Ik had ook al met rap lopen spelen, en ras, en voorwaarts, en spoed, maar ik loop hier supersnel tegen een muur aan.

Ik weet er wel nog een, maar die heeft geen 4, maar 5 lettergrepen

Machinekamer Mach is wel super snel, en Ine is ook een vrouwennaam...

Offline lieven
Dat moet hem wel zijn... mach kende ik zelf niet maar het verklaart waarom de opgave niet 'snel' maar 'supersnel' is.

Tja.. Mijn uitspraak van machine klinkt als masjien, dus vandaar dat ik 4 lettergrepen had geteld
Martinez had m goed, dus die mag nu

Versie: 1 Aangepast: 30 juli 2018 16:55 door: Joost6786 reden: Geen reden aangegeven
Het aantal slagen van een professionele notenboom met een Amerikaanse bal plus 1 Duitse.

succes!

Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2018 08:43 door: Martinez reden: Geen reden aangegeven
Als je 3 keer slaat met een knuppel (van notenboomhout??) bij de amerikaanse balsport basebal ben je 'out'
Plus 1 duitse... 1 is in het duits ein, pl van plus en ein maakt plein
Ik kom bij Herautenplein maar dan mis ik nog wat voor mijn gevoel

Helaas, ik vrees dat er niks overeenkomt met mijn gedachtenkronkel, includief de oplossing. Maar wel een goede poging!

Morgen staat weer een dagje Efteling gepland, dus zal ik ook zeker bij de oplossing te vinden zijn.
Nou helpt dat misschien niet als extra hint, maar als ik er bij meld dat ik al een paar weken niet meer geweest ben en iets rondom de oplossing in de kategorie "kleine nieuwigheden checken" op mijn to-do lijst staat, wellicht dat dat dan wel helpt.

Offline lieven
Er zijn naar mijn weten 2 kleine nieuwigheden, maar 1 is reeds 4 maanden oud en niet in het park zelf, dus die lijkt onwaarschijnlijk. Lijkt ook niet uit te leggen met de opgave.

De andere... we gaan een poging wagen (ben nog niet volledig overtuigd van mijn antwoord, vooral 'che' lijkt vergezocht, maar wellicht helpt het iemand).

De Magische Kijker.

de = .de = duits topleveldomain

mag = magister = professional
i = 1
s = sphere (wiskunde) = bal
che = amerikaanse rockband

k = strikeout (baseball term voor 3 slagen)
ijk = eik = notenboom
er = erbij = plus

Hele mooie poging en de magische kijker staat inderdaad ook op de to do lijst, maar helaas... niet het juiste antwoord.
Ik vrees dat je alleen het duitse deel goed vertaald hebt.

Omdat het vrijdag is de extra tip: “notenboom” Gaat over een andere soort noten...

Dat wordt weer alle koppen bij elkaar steken.
Ik heb het interactieve podium in mijn hoofd als "klein nieuwigheid". Deze ligt dan weer bij de Pardoes promenade. Dit eindigt op de bovengenoemde DE. Misschien dat ik andere op ideeën breng of wordt alles geheel van tafel geveegd

Offline lieven
Ik weet het ook even niet meer... Het nieuwe podium was me ontschoten. De andere kleine nieuwigheid die ik in mijn hoofd had is 't Verdiende Loon. Zat er later (na dat mijn waanzinnige oplossing fout bleek )aan te denken dat het wellicht entertainment is tijdens het 9 pleinen festival.

Maar hoe verklaar je de noten? De enige andere die ik ken zijn muziek- en voetnoten, geen brengt me verder.

Oehhhhhhhh zo warm!!! Juiste oplossing is al genoemd en de juiste noten!!! Kop hem maar in!

Pagina: 212 van 235 (4683 items)
<< 1·2·3·207·208·209·210·211·212·213·214·215·216·217·233·234·235 >>