Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (3 items)
<< 1 >>
Pagina: 206 van 232 (4640 items)
<< 1·2·3·201·202·203·204·205·206·207·208·209·210·211·230·231·232 >>

Dat lijkt me Zuid-Afrikaans
In de afrikascene van Carnaval Festival zwaait Jokie met de Zuid-Afrikaanse vlag.
Dus ik denk dat het de afrika scene in CF is

Offline lieven
Helaas, het is hem niet. Niet om je te willen verbeteren (maar dan toch, sorry ), maar wat je kan helpen met de oplossing: Zuid-Afrikaans is geen taal.

Hmmm.. Het is een taal die in Zuid Afrika gesproken word, die heet officieel Afrikaans (heb ik nagevraagd bij iemand die in zuid afrika woont )
volgende poging:
Muziek van Indische Waterlelies is Afrikaan Beat. Dus is het de indische waterlelies?

Offline lieven
Weet even niet of ik dit nou goed of fout moet rekenen... Het is namelijk niet de Indische Waterlelies, maar het is wel de Afrikaan Beat.

De taal van de opgave is inderdaad Afrikaans (en dus niet Zuid-Afrikaans want dat bestaat niet) en hij 'knippert op de beat'.

Vooruit, maar gezien je hem 'te ver' goed hebt moet je de eer delen met Martinez, die had hem direct goed in een prive bericht

Edoch, de beurt is aan jou, Joost!

(als je erover nadenkt is het eigenlijk absurd... de INDISCHE waterlelies met gezang van wijlen de PERUAANSE zangeres Yma Sumac en daarna de AFRIKAAN Beat met een westerse orkestratie...)

Als je dit lichaamsdeel te vaak vast houdt, word je straalbezopen!

Succes

Versie: 1 Aangepast: 4 juni 2018 22:35 door: Joost6786 reden: Geen reden aangegeven
Dan vermoed ik dat het om oorlam gaat.

oor als lichaamsdeel
lam = erg dronken/straalbezopen

en het vasthouden (om ook deze weer extra mooi te maken Joost6786) een oorlam is een soort drinkbeker
en ook de horeca-regel omzeilt, door een fictieve kroeg/thematisering te kiezen, hulde!

Goed geraden Martinez, jij bent aan zet

Het klinkt alsof alle letters stout zijn, behalve de 11e.
Succes!

De 11e letter is de K, als die niet stout is is de K lief..
Hmmm... Dat klinkt als Kalief (die met die toverstaf in Fata Morgana)

Dat is correct, je mag weer!

De franse plas bevindt zich in Den Haag

Succes Martinez, en de rest, want iedereen mag echt meedoen hoor!

Offline JeIIe
Piraña? want Piraña is met water net zoals bij een plas, en den haag is in het frans La Haie wat lijkt op haaien en haaien bijten, net zoals Piraña's.

Goed bedacht, helaas niet goed

Offline lieven
Is het het Marerijk?

plas = vijver = mare in het Frans.
Den Haag is de zetel van het Rijk (der Nederlanden).

Je komt dichter in de buurt Lieven, maar helaas niet goed

Hint:
De opgave bestaat uit 3 delen, het antwoord uit 3 lettergrepen

Versie: 1 Aangepast: 10 juni 2018 12:34 door: Joost6786 reden: Typfoud
 Offline lieven
Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar kom niet verder dan marerijk...

Offline lieven
Het enige wat ik nog kan verzinnen is Station Marerijk, waarbij bevinden = gestationeerd, maar dat heeft geen 3 delen noch lettergrepen.

De franse / plas / bevindt zich in Den Haag

De verwijzing naar water is een extra hint.
Nu verwacht ik dat iemand het wel zal raden

Offline JeIIe
De von|del|plas (aquanura)?

Versie: 1 Aangepast: 10 juni 2018 17:48 door: JeIIe reden: Geen reden aangegeven
Pagina: 206 van 232 (4640 items)
<< 1·2·3·201·202·203·204·205·206·207·208·209·210·211·230·231·232 >>