Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 190 van 234 (4679 items)
<< 1·2·3·185·186·187·188·189·190·191·192·193·194·195·232·233·234 >>

Oké, ik had ondertussen al iets verzonnen :

Die passage bevat een rijke verbeelding.

Ik ga voor de Pardoes Promenade.
Passage is een soort van promenade en deze ligt in Fantasierijk (rijke verbeelding)

Nee, helaas dat is niet goed

Offline Amelie
Fantasievaarder?

Fantasie is verbeelding, maar een vaarder is niet echt een corridor...

Daarom is fantasievaarder ook niet het goede antwoord, Amelie.

Raveleijn?

Je gaat door een poort en komt in een totaal andere wereld wat sommige misschien een rijke verbeelding noemen??

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Offline lieven
Eftelingsestraat?

Het is niet Raveleijn en ook niet de Eftelingsestraat. Ik was er bang voor dat het te makkelijk was, maar valt mee dus (of tegen)

Offline lieven
Aan deze kant valt het tegen...

Is het de galerij der fantasievollen? (Laatste scene in symbolica voor het uitstap perron)
Galerij = passage
En fantasievollen hebben een rijke verbeelding

Helemaal goed Joost! Jij bent aan de beurt.

Bedankt Pardijn
Hierbij mijn nieuwe opgave:

U heeft beet in de vijfde holte?

Offline Amelie
Ik kom uit op gevangenis. Maar dat is toch geen efteling attractie?

U is ge
Beet hebben is vang
E is vijfde letter
Holte is nis

Offline Ericky
Ik weet niet of Gevangenis goed is, maar galerij der fantasievollen is ook geen attractie.
Anton Pieckplein zou ik nog een twijfeltje vinden...

Dit forum loopt nu al lang en we hebben zo'n beetje iedere attractie wel gecoverd met onze crypto's
Als we nu dus langzaam aan gaan verschuiven van attracties naar scene's of gebieden in het park, vind ik dat prima... alleen is het dan wellicht handig om dit ook even kort te sluiten met elkaar

Je hoeft niet gek te zijn om Efteling leuk te vinden. Maar het helpt wel

Ik heb van tevoren gekeken op de eerste pagina van dit 'spel'. Daar staan de spelregels uitgelegd en zowel een attractie-scène als een locatie zijn toegestaan. Misschien is die 'gevangenis' de scène in Fata Morgana? Wel knap gevonden trouwens van Amelie! (Als het antwoord goed is dan )

Gezien de regels op blz. 1 zijn scenes uit attracties toegestaan, alleen hebben veel scenes natuurlijk geen officiele naam, waardoor het erg moelijk is om te raden. Ik denk dat er nog mogelijkheden genoeg zijn met alleen attracties, pleinen, winkels, personages e.d. Een attracties kan best 2x gebruikt worden, als de omschrijving totaal anders is. Persoonlijk zou ik dus gaan voor alleen officiele namen. En inderdaad goed gevonden!

Offline lieven
Misschien een idee dat een voorwaarde voor een opgave is dat het een lemma op Eftepedia heeft?

Op Eftepedia hebben alle scenes van Fata Morgana een naam, maar waar die vandaan komen, geen idee. Er zijn ook zat paden die geen officiële naam hebben, maar wel een naam die liefhebbers eraan hebben gegeven.

Offline lieven
Mijn suggestie is slechts om een handvat te bieden voor wat wel en wat niet kan gelden als een opgaaf, en (naar mijn weten) is Eftepedia de grootste verzameling Eftelingmateriaal, en daarmee ook van namen van attracties, personen, lanen, vijvers, horeca en wat al niet meer, zowel officiële als officieuze benamingen.

Het is zeker een goed idee, gegrijp me niet verkeerd. Enkel een puntje om rekening mee te houden van mijn kant.

Overigens ben ik zo vreselijk slecht in het oplossen van deze Attraktie-Crypto's, misschien moet ik me er maar niet mee bemoeien, haha.

Pagina: 190 van 234 (4679 items)
<< 1·2·3·185·186·187·188·189·190·191·192·193·194·195·232·233·234 >>