Forum: Attraktie-Crypto

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>
Pagina: 139 van 235 (4681 items)
<< 1·2·3·134·135·136·137·138·139·140·141·142·143·144·233·234·235 >>

Even een vergezochte poging wagen.

Eerste automerk: dat was Benz. Deze autoproducent fusioneerde met Daimler. Deze laatste bracht bracht auto's op de markt onder de naam "Mercedes", genoemd naar de dochter van een steenrijke klant die voor een fortuin bestelde.
Het eerste deel van dit cryptogram verwijst dus naar meisje.

Zonder een drankje: als men niets heeft om te drinken, dan zal men waarschijnlijk ook voedsel moeten missen. Kortom: men is arm en hongerig zodat men verplicht is om in alle weersomstandigheden te proberen iets op straat te verkopen.

Deze twee elementen doen me denken aan "Het meisje met de zwavelstokjes".

Is dit of ?

We wachten allen in spanning af op het antwoord...

Versie: 2 Aangepast: 25 januari 2015 00:46 door: Herauteling reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 25 januari 2015 00:44 door: Herauteling reden: Geen reden aangegeven
 Offline Weirdo
Citaat van: Prikkebeen link: /forum/64/5343/785115 op: 21-01-2015 10:07:16

Eerste automerk: dat was Benz. Deze autoproducent fusioneerde met Daimler. Deze laatste bracht bracht auto's op de markt onder de naam "Mercedes", genoemd naar de dochter van een steenrijke klant die voor een fortuin bestelde.

Zonder een drankje: als men niets heeft om te drinken, dan zal men waarschijnlijk ook voedsel moeten missen. Kortom: men is arm en hongerig zodat men verplicht is om in alle weersomstandigheden te proberen iets op straat te verkopen.

Is dit of ?

Vergezocht, maar ben benieuwd.

mijn reactie is verdwenen
maar helaas niet goed

Citaat van: Prikkebeen link: /forum/64/5343/785115 op: 21-01-2015 10:07:16

Is dit of ?

Toevalligerwijs had dat eerste automerk ook een model,(w113) met de bijnaam Pagode.
Maar meer kan ik er momenteel niet van maken.

Offline Weirdo
Ik zou wel een hint willen, want ik kan hier geen peperkoek/speculaas/pepernoot* van bakken.

*: doorhalen wat niet van toepassing is.

De goeie volgorde:

'Drankje zonder een' - 'automerk' - 'eerste'

Offline Lucius
Is het misschien Fata Morgana? Dit denk ik vanwege het eerste gedeelte van het cryptogram: "drankje zonder een" , wat je kan interpreteren als "drankje zonder een-n". Fanta is een drankje en zonder die "n" krijg je "Fata" en aangezien ik maar een attractie in de Efteling ken die begint met "Fata" moet het wel Fata Morgana zijn.

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

ja drankje zonder n , dus fata en morgan het auto merk, wat morgana maakt. fata morgana dus

<b>Blog:</b> Veel bussen

Offline Weirdo
Citaat van: Fallgum link: /forum/64/5343/785549 op: 29-01-2015 18:42:03

ja drankje zonder n , dus fata en morgan het auto merk, wat morgana maakt. fata morgana dus

En eerste zou kunnen slaan op de eerste letter van het alfabet.

Goed opgelost, lijkt me!

Lucius was goed begonnen maar Fallgum had het helemaal goed, en weirdo goed aangevuld

Versie: 2 Aangepast: 30 januari 2015 16:05 door: Joost6786 reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 30 januari 2015 16:05 door: Joost6786 reden: Geen reden aangegeven
 Offline Weirdo
Dus Fallgum..... jij mag!

en ik geef hem door aan lucius, ik ben sws niet goed in die dingen bedenken, en zonder lucius had ik hem nooit af kunnen maken

<b>Blog:</b> Veel bussen

Offline Lucius
En op mijn beurt geef ik de beurt ook weer door aan degene die genoeg inspiratie heeft om een nieuw cryptogram te verzinnen, ik kom namelijk niet op een goede.

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Is dit een crypto? (het is de eerste keer dat ik er een bedenk)

De kol kruipt omhoog

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Citaat van: roderick link: /forum/64/5343/785680 op: 01-02-2015 09:34:21

Is dit een crypto? (het is de eerste keer dat ik er een bedenk)

De kol kruipt omhoog

Nee dit is geen crypto, hier verwijs je naar een gebeurtenis uit het sprookje Raponsje, maar een crypto is eerder een raadsel. Er wordt een raadsel opgegeven met woorden en door synoniemen voor die woorden te bedenken, kom je uiteindelijk bij een naam. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen, dus kijk maar even rond op dit topic.

Je was me net voor..

Versie: 2 Aangepast: 1 februari 2015 10:00 door: Herauteling reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 1 februari 2015 09:59 door: Herauteling reden: Geen reden aangegeven
Ik wil wel de volgende doen:

Wiskundig zoet drankje

Wikundig: getal Pi.
Zoet drankje: Ranja.
Antwoord: Piranha?

Citaat van: Herauteling link: /forum/64/5343/785686 op: 01-02-2015 10:11:17

Wikundig: getal Pi.
Zoet drankje: Ranja.
Antwoord: Piranha?

Haha ik dacht al dat hij makkelijk was, helemaal goed!

Pagina: 139 van 235 (4681 items)
<< 1·2·3·134·135·136·137·138·139·140·141·142·143·144·233·234·235 >>