Forum: Dierenpark Emmen; alle ontwikkelingen op een rijtje

Pagina: 1 van 2 (16 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 2 van 5 (88 items)
<< 1·2·3·4·5 >>

Of het nu een belevingspark wordt of niet, mensen gaan er gewoon niet meer heen als het zo duur wordt.
Dan gaat men mijn voorbeeld van mijn vorige post volgen zeg maar.
''Nou dan gaan we toch naar Ouwehands, dat kost een stuk minder''

Sterker nog, dan ga ik wel naar Gaiapark, een schitterende dierentuin.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Ga wel naar blijdorp.
De entree valt mee(19.50)
En is 2x zo groot.
En via interent kaartjes bestellen 1 euro korting.
En dichter bij.

Speel je Minecraft en zoek je een goede betrouwbare server host? Neem eens een kijkje op: https://www.serverbuilds.nl/

Emmen is echt de moeite waard, maar pfff... 30 euro is zelfs voor een iets minder gierige Belg echt te veel geld voor een dierentuin ;-)

30 euro 2 euro bijleggen en je kan naar De Efteling  (Dan betaal ik liever die 2 euro maargoed...)
Achja ik ben er nooit geweest dus ik kan niet oordelen of het het waard is of niet maar voor een dierentuin is dit wel veel.

Efteling fan ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Citaat van: Elephas Maximus link: /forum/51/5838/567425 op: 10-06-2011 22:00:40

Emmen is echt de moeite waard, maar pfff... 30 euro is zelfs voor een iets minder gierige Belg echt te veel geld voor een dierentuin ;-)

Sorry maar ik zou het zeker over hebben voor dit dierenpark!
Dit is tot noch toe de enige dierentuin waar ik me met plezier heb vermaakt!

Een Artis een Planckendeal een Blijdorp winnen het qua sfeer, interactiviteit en goed personeel niet bij deze dierentuin Deze dierentuin krijg van mij alle credits.
De Prijsverhoging is trouwens opgelegd gekregen door het gemeente bestuur na het failliesement uit 2009

Xanadu resorts

Offline Sybren
Dit kan echt niet! Het is een mooi park, maar 30 euro? Nee, echt niet, het is bijna evenveel als de Efteling! En ze zijn niet gelijk aan elkaar.

Ik blijf maar hier in de buurt, bij Gaia Park.

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Offline Tjomme
Nou ik weet niet of het dan gelijk is aan de efteling hoor, deze prijsverhoging is pas in 2016 en dan kan de efteling ook al tegen de 35 euro aanzitten. Maar tocht vindt ik 30 euro veel en veel te veel.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Ik vind wel dat we de efteling hier even buiten moeten laten, maar 30 euro voor een dierentuin. Ik ga wel naar de beekse bergen of blijdorp. Ook prachtige dierentuinen

Citaat van: Tjomme link: /forum/51/5838/567530 op: 11-06-2011 10:28:12

Nou ik weet niet of het dan gelijk is aan de efteling hoor, deze prijsverhoging is pas in 2016 en dan kan de efteling ook al tegen de 35 euro aanzitten. Maar tocht vindt ik 30 euro veel en veel te veel.

2016?

Dan zit de Efteling met de prijs verhoging per 2 jaar al op 36-38 euro

Xanadu resorts

Ik woon dicht bij de dierentuin, ik woon in dezelfde gemeente maar ik ben er al 5 jaar niet geweest omdat het zo duur is want volgens mij was de prijs al een aantal jaren 30 euro. 

Eerst volgende park: Phantasialand (13-10-14)

2014 (13x): 4x Walibi, 3x Slagharen, 1x Heide-Park, 1x Toverland, 1x Drouwenerzand, 2x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany

Nog in de planning voor 2014: Efteling, Phantasialand en Slagharen

Citaat van: mrinktvis link: /forum/51/5838/568332 op: 13-06-2011 17:01:30

Ik woon dicht bij de dierentuin, ik woon in dezelfde gemeente maar ik ben er al 5 jaar niet geweest omdat het zo duur is want volgens mij was de prijs al een aantal jaren 30 euro. 

Dagkaart Dierenpark Emmen (2 locaties incl. Speelexpeditie Yucatán)

0 t/m 2 jaar gratis
3 t/m 9 jaar € 17,00
10 t/m 64 jaar € 19,50
65 + € 17,50
bezoekers met een handicap* € 17,50
groepen vanaf 20 pers. p.p. € 18,50

Bron: www.dierenparkemmen.nl

Speelexpeditie is echt een uitvinding!
Nog nooit zo leuk vermaakt daar!
En spelen tussen de vleermuizen!
Ge-Wel-Dig!

Xanadu resorts

Offline Carlo
Schutters houden leeuwen in Emmen in de gaten

EMMEN -  De drie leeuwen die donderdag voor het eerst te zien zijn in Dierenpark Emmen, worden de eerste tijd nauwlettend in de gaten gehouden door gewapende medewerkers. Als een leeuw erin slaagt te ontsnappen, wordt die direct doodgeschoten, aldus een woordvoerder van de dierentuin.

De leeuwen, de nieuwe publieksattractie van het in nood verkerende dierenpark, zijn donderdag voor het eerst samen in het buitenverblijf. Het gaat om een mannetje en twee vrouwtjes. „Natuurlijk is het verblijf veilig. De schutters zijn een worst-case scenario”, aldus de zegsman. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat de leeuwen, die nog niet aan elkaar zijn gewend, gaan vechten. „Als er dan een zich in paniek uit de voeten wil maken, dan weet je niet hoe hoog zo'n dier springt.”

De schutters zijn medewerkers van de dierentuin die een schietopleiding hebben gevolgd. Ze moeten minimaal eens per maand hun kunnen testen op een schietbaan. „Een dierentuin heeft nu eenmaal gevaarlijke dieren. Dus als er onverhoopt een keer iets gebeurt, kun je niet wachten tot er een jager komt”, aldus de woordvoerder.

In 1977 wisten twee leeuwen in de Emmer dierentuin te ontsnappen door het hekwerk open te bijten. Een leeuw kon toen met een verdovingsgeweer worden uitgeschakeld. Bij de andere leeuw lukte dat niet. Die werd doodgeschoten. Sindsdien had het Dierenpark Emmen geen leeuwen meer.

Bron: Telegraaf.nl

Goede reclame dit...  :-

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Tjomme
Raar dit, betekend dit dan dat ze het hek niet helemaal stevig is. Want als ze moeten bezuiningen en ze zetten daar de hele dag iemand neer.......

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

De veiligheid mag toch nooit achteruit gaan door bezuinigingen.
Als je al geen veilig hok kan garanderen waardoor er schutters bij moeten is het na mijn mening wel heel erg.

Het is inderdaad een beetje raar om het zo naar buiten te brengen, maar als ik lees dat ze eerder ook leeuwen hebben gehad en dat die ontsnapt zijn, snap ik dat ze op deze manier de bezoeker een beetje willen geruststellen. Overigens moet je er ook rekening mee houden dat zo'n hek natuurlijk zo wordt gebouwd dat er geen leeuw overheen kan, maar wat ook in het artikel wordt genoemd: je weet niet hoe hoog er in paniek gesprongen kan worden, immers: een kat in het nauw maakt rare sprongen. (Bij Bokito wisten ze ook niet van te voren dat hij ging ontsnappen). Ik denk dat ze gewoon extra voorzichtig willen zijn.

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline Carlo
Dierenpark Emmen met winterstop

Dierenpark Emmen gaat in de maanden januari en februari 2012 dicht. Alleen in de weekenden is de dierentuin nog open voor het publiek.

Door het park doordeweeks te sluiten, hoopt de directie de kosten flink te drukken. De dierentuin volgt hiermee het advies van een extern bureau dat vorig jaar in opdracht van de gemeente Emmen een reddingsplan opstelde om een faillissement van het noodlijdende park te voorkomen. Zeventig werknemers raken bij de sanering hun baan kwijt.

Eerder maakte de dierentuin bekend dat de toegangsprijzen per 2016 meer dan 10 euro hoger wordt omdat ze verkassen naar een nieuwe locatie.

Bron:HvN.nl

Dit is een begrijpelijke stap, maar wel eentje die het park ook wel eens de das om zou kunnen doen.
Emmen zal straks het enige dierenpark zijn dat in deze maanden gesloten is, op de weekenden na.
Zo zullen ze zichzelf op een zijspoor zetten, ben ik bang...

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Groen licht voor nieuw dierenpark Emmen

EMMEN - De financiering van het nieuwe Dierenpark Emmen is nog niet rond.Niettemin heeft het gemeentebestuur van Emmen woensdag groen licht gegeven voor het project, dat in totaal 200 miljoen euro kost.

Er ontbreekt nog 25 miljoen euro voor verhuizing en nieuwbouw. Het college van B en W geeft de directie van de dierentuin nog 3 maanden de tijd om de laatste miljoenen bij elkaar te krijgen.

Onderhandeling
Volgens wethouder Bouke Arends (PvdA) ziet het ernaar uit dat dat zal lukken, omdat het dierenpark volop in onderhandeling is met geldschieters. "Ze zitten in de laatste fase. We hebben er vertrouwen in dat het eind november rond komt. Het is wachten op witte rook."

Gemeente draagt veel bij
De gemeente Emmen steekt zelf vele miljoenen in het project, maar onder voorwaarde dat de dierentuin zelf de laatste 25 miljoen euro loskrijgt van banken, bedrijven en sponsors.

Dierenpark Emmen kwam vorig jaar in acute financiële nood wegens onder meer de gestaag teruglopende bezoekersaantallen van de laatste jaren. Een faillissement werd toen voorkomen omdat de gemeente bijsprong met een overlevingskrediet.

Stevig gesaneerd
Vervolgens moest er stevig gesaneerd worden. Ongeveer 70 arbeidsplaatsen kwamen te vervallen. Met de verhuizing, het dierenpark ligt nu nog in het centrum, naar de rand van de stad moet er volgens de plannen weer een rendabele en financieel gezonde dierentuin komen, die naar verwachting jaarlijks 1,3 miljoen bezoekers trekt.

Volgens de gemeente Emmen levert het project honderden fulltimearbeidsplaatsen op. De gemeenteraad neemt op 3 oktober een besluit.

Bron: De Stentor

Ik ben benieuwd....

Eerst volgende park: Phantasialand (13-10-14)

2014 (13x): 4x Walibi, 3x Slagharen, 1x Heide-Park, 1x Toverland, 1x Drouwenerzand, 2x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany

Nog in de planning voor 2014: Efteling, Phantasialand en Slagharen

Pagina: 2 van 5 (88 items)
<< 1·2·3·4·5 >>