Forum: Nieuw themagebied voor Toverland in 2018

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>

Er gingen al langer geruchten, mede door dit bericht op Toverland Finance. Maar vandaag verscheen het volgende op Looopings:

Citaat
Toverland bevestigd: nieuw themagebied met attracties voor 2018

2018 wordt een belangrijk jaar voor Toverland. Het Limburgse pretpark wil dan een aanzienlijk themagebied openen met meerdere grote nieuwe attracties. Dat bevestigt een woordvoerder tegenover Looopings. In hetzelfde jaar moeten een nieuwe hoofdentree en parkeerplaats in gebruik genomen worden.

"We proberen gestaag te groeien", aldus de voorlichter. De laatste grote uitbreiding stamt uit 2013. Toen ging de Magische Vallei open, met onder andere een spinning coaster, een wildwaterbaan en een fonteinenshow. "Elke drie jaar iets nieuws kan simpelweg niet. We focussen ons nu op 2018."

Het nieuwe gebied ligt achter het huidige park, in een natuurgebied met een aantal grote vijvers. In 2017 begint de bouw. De nieuwe hoofdingang komt in de openlucht te liggen. Nu komen bezoekers nog binnen in een grote loods.

Toverland heeft nog niet bekendgemaakt wat er gebouwd gaat worden en met welk thema. Wel wordt in een bestemmingsplan gesproken over een mega-achtbaan en een waterachtbaan.

Goed nieuws dus voor Toverland! Vijf jaar na hun laatste écht grote toevoeging weer een heel nieuw themagebied erbij, met, als we het bestemmingsplan mogen geloven, een megacoaster (toch Silver Star? ) en een uitkijktoren. De ontwerper van Toverland heeft al eens aangegeven graag een darkride te ontwerpen. Ook heb ik nog de verhalen over een watercoaster Odysseus (Atlantika-kopie) in mijn achterhoofd. Kortom, 2018 moet wel een mooi jaar worden voor Toverland, waarbij de concurrentie nog eens goed op mag gaan letten. Ik hoop alleen dat ze Europa-Park niet al te veel gaan kopiëren

Wat denken jullie ervan?

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Nee, een Silver Star wordt het denk ik niet. Voor Toverland is een B&M denk ik niet betaalbaar... ga dan eerder uit van een Mack.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ik denk ook een mack-baan, een mooie interactieve darkride zal ik ook wel in Toverland vinden passen (met toverstokjes enzo). Gaat btw wel lekker daar in Sevenum, woon heel erg dicht in de buurt maar ga er bijna nooit naartoe want ik ben geen fan van het binnengedeelte. Hopelijk wordt dit net zo mooi als de magische vallei, en gaan ze die nieuwe ingang een stuk praktischer maken dan de huidige.

Hoogmoed komt voor den val...

Ik kan het artikel niet vinden.
Maar er zou ook een hele nieuwe entree komen.
Deze zou nu buiten komen te liggen waardoor de entree in de hal vervalt.
En als het goed is zouden de parkeerplaatsen ook aangepakt worden.
Dus ik ben benieuwd hoe dat er allemaal moet gaan uitzien.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>