Forum: Phantasialand Tips

Pagina: 1 van 1 (12 items)
<< 1 >>

:Hallo allemaal,

Ik wil graag nog deze zomervakantie naar Phantasialand maar ben bang dat ik door de drukte in de zomervakantie niet het optimale uit mijn bezoek kan halen. Daarom ben ik op zoek naar een aantal handige tips om de lange rijen zoveel mogelijk te ontlopen. Daarnaast heb ik nog een aantal vragen.

- Raden jullie mij aan om een Quick Pass te kopen? Wat is de voorspelling wat betreft de drukte voor deze en volgende week?
- Is er ergens momenteel een goede aanbieding te vinden voor de tickets?
- Zijn er shows die ik absoluut moet zien?
- Is het verstandig om al op het park te zijn om 09:00 (net als het opent) aangezien de meeste attracties pas later open gaan. Of is het misschien wat fijner om er om 09:15 te zijn zodat je niet hoeft te wachten totdat de attracties open gaan. Waar kan ik zien hoe laat de attracties openen?
- Met welke attracties kan ik het beste beginnen/eindigen (Heeft er iemand een goede volgorde)

Daarnaast zijn een aantal overige tips/handigheden altijd welkom.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet,
Harm

Versie: 3 Aangepast: 19 augustus 2015 20:20 door: HarmvanEngeland reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 19 augustus 2015 16:58 door: HarmvanEngeland reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 19 augustus 2015 15:35 door: HarmvanEngeland reden: Geen reden aangegeven
Ik zou inderdaad er al om 9 uur zijn, dan kun je van tevoren nog een beetje rondlopen. rond half 10 zou ik bij Chiapas gaan staan(de boomstammen) in het thema gebied Mexico. Daarna zou ik als ik jou was naar de Black Mamba gaan in het themagebied Afrika. Ik vind dat de 2 leukste dingen van het park, vanaf dan ga ik altijd naar waar ik zin in heb(ik raad wel Talocan(topspin)of Maus au chocolat aan want die mag je ook echt niet missen!)Qua dag.... tja ik ga altijd op bevrijdingsdag want dan zijn de Duitsers natuurlijk niet vrij! Maar ik raad Zaterdagen altijd af bij attractieparken. misschien kun je niet wachten maar het is denk ik het slimst als je met bevrijdingsdag gaat want: dan is Taron de multilaunchcoaster open(hopelijk)en is het niet normaal rustig en kun je zelfs vaak blijven zitten! Als je toch gaat en het is druk moet je prioriteiten stellen, dan raad ik je af om in dingen te gaan net zoals geister riksha,hollywood tour en Race of atlantisch.Ik zou ook in River quest gaan en in Mystery castle, alle 2 gewoon PRACHTIG! Ik wens je heel veel plezier met je dagje phantasialand! maar dat gaat wel lukken daar.

Offline dalton
ik ben 2 weken geleden nog geweest en ik kan aanraden om Chiapas en Black Mamba als eerste te pakken. Maus au Chocolat is ook zeker iets wat de moeite waard is en waar het al snel druk is. Hollywood tour en Race of Atlantic vallen echt tegen. De shows weet ik niet, want daar heb ik geen aandacht aan besteed ivm de drukte.

2015 efteling ; walibi holland 1x ; phantasialand 1x ; europa-park 1x

Iemand bekend met een site met wachttijden van Phantasialand? En hoe zit het met de drukte voor aanstaande vrijdag!? Weet iemand dit?

Treed binnen met een reine ziel opdat de doem valt van dit huis en mijn ziel de rust verkrijgt waar ik zo hevig naar verlang.

Let op je hebt weinig tot geen internet verbinding in het park.

Weet iemand hier misschien het volgende:

Ik heb gehoord dat de meeste attracties in Phantasialand om 10.00 uur open gaan, maar dat er tussen 9 en 10 ook al een paar attracties open zijn. Weet iemand welke attracties dit zijn? Of zijn dit steeds andere attracties?

Alvast bedankt!

'it huis, dit vervloekte huis...'

Over de vroege opening weet ik je weinig te vertellen, maar de ene keer dat ik in Phantasialand was, ben ik dat uur in de rij gaan staan voor Taron, achteraf niet nodig, want het was zo rustig dat we alle grote attracties minimaal 3x hebben gedaan, maar als je toch (lang) moet wachten voor Taron, dan maar wanneer je toch nergens anders in kunt en geen tijd verspeelt die je ook aan andere atracties kunt besteden Ik zat toen in rit 2 van Taron, heerlijk

Versie: 1 Aangepast: 31 augustus 2016 19:18 door: The Doctor reden: Geen reden aangegeven
klopt, het park gaat 'open' om 9u maar slechts enkele attracties gaan open om 9:30
oa The Black Mamba en de paardenmolen (de rest weet ik niet, maar het waren volgens mij niet de grote attracties)
ik ben toen ook gewoon in de rij van de Taron gaan staan. Beter dat dan gewoon doelloos rondlopen.

Ik ga misschien in november met de Wintertraum naar Phantasialand.
Iemand enig idee welke attracties er dan gesloten zijn?
Ik kan het namelijk nergens vinden.

Ik ga er vanuit dat River Quest en Chiapas waarschijnlijk dicht zijn vanwege het weer.

2016: Efteling: 3x, Walibi: 1x Phantasialand: 1x

Volgens de website sluiten attracties als Chiapas pas onder 0°C. Aangezien de temperatuur in november nog wel mee valt, is de kans groot dat alles gewoon open is.

Hallo allemaal,

Bijna 1,5 jaar gelede is de vraag al gesteld, maar destijds is er geen antwoord op gekomen.
Is er voor Phantasiaoland een website/app waarop ed controleren is wat de wachttijden per attractie zijn?

Ook ben ik benieuwd welke attractie in onderhoud zijn. Weet iemand waar ik dit kan vinden?

Alvast bedankt!

Gr. Rob

Er is helaas geen wachttijden app voor Phantasialand. In het park staat op schermen aangegeven hoe lang het overal wachten is.

Zelf ben ik ook al eens op zoek gegaan naar een lijst met eventueel gesloten attracties. Een voordeel is dat het park in de winter dicht gaat en ze dan onderhoud kunnen plegen. Attracties die dicht zijn, zijn dus in storing en dat kondigen ze niet aan...

Pagina: 1 van 1 (12 items)
<< 1 >>