Forum: Eerste ontwerpschetsen Circus Pieck

Pagina: 1 van 3 (41 items)
<< 1·2·3 >>

Eerste ontwerpschetsen Circus Pieck

Vandaag zijn de eerste ontwerpschetsen op internet verschenen van Circus Pieck, een circus op het Anton Pieckplein, wat vanaf juli geopend is, net na de Zeven Mijls Zomer. De bouwwerkzaamheden van de circustent zijn nog niet gestart.

Circus Pieck is een co-productie van de Efteling en Constant in Beweging. Een arrogante circusdirecteur en zijn familie spelen een verhaal over de romantiek in het circusleven, met acrobatische toeren en komische acts.

Voorafgaand is er in de circustent in de maanden juli en augustus het interactieve programma 'Jong geleerd' in samenwerking met circustheatergroep Art de la Rue. De bezoekers leren de beginselen van het jongleren. Een soortgelijk programma was in de zomer van 2002 op het Anton Pieckplein te vinden. In de Winter Efteling daarna konden kinderen t/m 12 jaar al korte cursussen circustrucs volgen in het Kinder Winter Wonder Land.

Circus Pieck beloofd een sfeervol plekje te worden, op een mooi plein, met genoeg horecagelegenheid, mooie draaimolen, zweefmolens en binnekort dus Circus Pieck, waar eerst de cursussen worden gehouden, en later een show. De ontwerper van dit project is Hans Kuijten.

Schetsen: Eftelist
Bericht: Wondernieuws

Ziet er mooi uit!

Van mij mag die tent wel blijven staan als het er zo goed mogelijk komt uit te zien op de foto"s. Zal ook zeker wat meer mensen trekken bij volk van laaf.

Erg leuk zo'n echt nostalgisch circus!!!

Ik vind het er wel mooi uitzien, maar zeker niet piecks, ik hoop dan ook dat het circus er anders uit zal komen te zien dan op deze schetsen.

Anton Pieck tekende zo zijn circussen, vind het een stuk mooier. En natuurlijk Pieckser omdat het door hemzelf is getekend

[sub]Edit Marwin: reclame Imageshack weggehaald[/sub]

Als ze dat zouden bouwen zouden ze de tweede nemen(denk ik)

Eeehm.. eerst en tweede slaan op hetzelfde?

Opzich mooie schetsen, jammer dat ik alleen niets met circussen heb en dus ook niet weet hoe vaak ik hier te vinden zal zijn. Het valt in ieder geval mee met wat ik gedacht had dat het zou zijn ...

[size=8pt]

[/size]

Katten kunnen zien in het donker.. Misschien gooien ze gewoon hun ISO omhoog?

Heb ook niet zoveel met circussen, zeker niet met de tent. Die schetsen zijn idd gewoon hetzelfde maar de tweede is iets warmer getekend. Allebei Circus Variete. Vind het ook belachelijk dat ze in circussen soms dieren gebruiken...

Op de tekening ziet het circus er vij klein uit, maargoed. Ik vind het er best leuk uit zien, maar ik mis wel een beetje de Pieck-krullen, die hadden bijvoorbeeld op die borden rondom het "podium" binnen kunnen zitten.

Maar die Hans Kuijten, dat is toch geen ontwerper van de Efteling zelf?
Edit: het blijkt dus een kunstenaar te zijn, die ook opdrachten voor bedrijven uitvoert. Had Karel Willemen het niet gewoon kunnen ontwerpen, of die ontwerper van de nieuwe brug?

Vind een circus anders wel iets heel anders dan een brug of een Vliegende Hollander qua stijl.
Waarom moeten ze het dan persé doen met de "bekende" ontwerpers. Het Efteling Theater is ook door
een buitenstaander gedaan.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Blijft dat?

Ziet er wel goed uit, alleen de tekeningen van Hans Kuijten zien er te cartoonachtig uit, die zouden zo in de tsjakka kunnen ofzo. Iets te felle kleuren dat niet op het plein past.

Ik hou meer van het soort zoals Spookslotfan ze leverd. Die passen er meer bij.

Hallo, het zijn tekeningen. Het is het bouwwerk nog niet.
Je kunt moeilijk een circus in spookslotkleuren tekenen.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Ja, ik snap wat u bedoelt Laafmaster .....maar tekeningen kunnen ook al realistisch zijn en al heel erg lijken op het echt.

Offline ilona
Citaat van: Spookslotfan link: /forum/50/3318/85700 op: 16-05-2008 09:00:49

Maar die Hans Kuijten, dat is toch geen ontwerper van de Efteling zelf?
Edit: het blijkt dus een kunstenaar te zijn, die ook opdrachten voor bedrijven uitvoert. Had Karel Willemen het niet gewoon kunnen ontwerpen, of die ontwerper van de nieuwe brug?

Kuijten 3D Concepts is een extern bedrijf dat al jaren samenwerkt met de Efteling, voornamelijk voor het ontwerp van tijdelijke decoratieve elementen, en bijvoorbeeld ook de skihut in de ijstent tijdens de Winter Efteling.

Offline laszlo
Citaat van: laafmaster link: /forum/50/3318/85715 op: 16-05-2008 11:10:25

Vind een circus anders wel iets heel anders dan een brug of een Vliegende Hollander qua stijl.
Waarom moeten ze het dan persé doen met de "bekende" ontwerpers. Het Efteling Theater is ook door een buitenstaander gedaan.

Ton v.d. Ven toch?

Citaat
28.03.2002 - Tijdens de persconferentie naar aanleiding van de opening van het nieuwe seizoen, is aan creatief directeur Ton van de Ven door de burgemeester van Loon op Zand de Koninklijke onderscheiding Ridder in de Orde van Oranje Nassau uitgereikt, in aanwezigheid van zijn familie. Ton van de Ven trad in 1965 in dienst van de Efteling als vormgever op de afdeling Ontwikkeling en Ontwerp. Na een aantal jaren in Duitsland, trad hij vervolgens weer in dienst van het park, dit keer als chef van de afdeling. Samen met Anton Pieck bouwde hij het Diorama, en in 1978 opende zijn eerste eigen Eftelingcreatie: het Spookslot. In de loop van meer dan twintig jaar, zorgde hij voor Eftelingmonumenten als Fata Morgana, Droomvlucht, Villa Volta en het Huis van de Vijf Zintuigen. In februari 2003 zal Ton van de Ven gebruik maken van de VUT-regeling. Tot die tijd werkt hij verder aan de voltooiing van zijn afscheidsproject, het nieuwe Efteling Theater bij de Vonderplas.

Bron

Life must be lived as we go along. The station will come soon enough. - Robert J. Hastings - 1981

Offline Ruben
O, dan komt het wel goed!
Ik ben zelf gek van circussen, vooral Renz, en ik ben benieuwd wat dit is!

Maar  komt dat circus volgend jaar ook of alleen dit jaar?

Offline ilona
Citaat van: laszlo link: /forum/50/3318/85799 op: 16-05-2008 17:09:20

Ton v.d. Ven toch?

Ton van de Ven én Sergej Karnet. Deze Rus heeft onder meer het interieur van theaterrestaurant Applaus ontworpen. Hoewel Karnet door de Efteling naar voren geschoven werd als nieuwe leider van het creatieve team is -ie eigenlijk maar heel eventjes in dienst geweest bij de Efteling.

Dat is nog niet bekend gemaakt. Misschien maken ze er ook nog een act van in de Winter Efteling. In ieder geval is het dus weer een klein showtje erbij dat de lege plek van een parkshow zal moeten gaan opzullen, samen met het Sprookjesbos theater.

Pagina: 1 van 3 (41 items)
<< 1·2·3 >>