Forum: Gezocht!

Pagina: 1 van 1 (15 items)
<< 1 >>

Beste mensen,

Ik ben laatst erachter gekomen dat er een film gemaakt is over het achtergrond verhaal van mijn favoriete attractie Villa Volta. De titel is "Hugo - de historie achter Villa Volta" en is enkel uitgebracht op VHS. Ik vroeg mij af of iemand nog over deze tape beschikt of dat deze ergens op het web staat? Ik zou deze graag nog eens zien

Versie: 1 Aangepast: 25 augustus 2018 16:48 door: SlimmeToon reden: Geen reden aangegeven
'En weet u wat ik ook ben? Zo eerlijk als goud.'

Daar ben ik ook al een tijd naar op zoek. Ik ben benieuwd of iemand iets heeft/weet

De Efteling heeft helaas al laten weten niet over een gedigitaliseerde versie te beschikken, misschien eens proberen bij de regisseurs van de film?

Ik heb zojuist contact opgenomen met regisseur Dennis Bots. 'Hugo' was zijn afstudeerproject dus ik hoop dat hij ons op een spoor kan brengen. Ik hou alle geïnteresseerde hier op de hoogte

Je zou toch denken dat men de film graag in het park zou verkopen? Ik heb 'm zelf nooit gezien (de VHS nog niet eens tegengekomen) maar aangezien de Efteling er fragmenten van heeft gebruikt in de (voormalige) invalidenshow, neem ik aan dat de kwaliteit dermate goed was.

Dat is inderdaad waar, was ik helemaal vergeten. Misschien hebben ze gewoon geen zin om de moeite te doen?

Voor de zekerheid ook maar even de TROS gemaild, aangezien zij de korte film een half jaar voor mijn geboorte uitzonden op Nederland 2

Kleine update: TROS heeft mij doorverwezen naar het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid, ben benieuwd of zij de uitzending nog ergens in een verborgen kast hebben liggen.

Citaat van: SlimmeToon link: /forum/50/25381/815314 op: 26-08-2018 14:10:13

De Efteling heeft helaas al laten weten niet over een gedigitaliseerde versie te beschikken, misschien eens proberen bij de regisseurs van de film?

Interessant antwoord. Dit zou weleens kunnen betekenen dat men wel een VHS of wellicht zelfs een betere versie (interpositief ?) bezit van de film. VHS is erg eenvoudig te digitaliseren met een minimum aan apparatuur.

Versie: 2 Aangepast: 9 september 2018 21:07 door: brandhout reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 9 september 2018 21:04 door: brandhout reden: Geen reden aangegeven
De film zou in opdracht van de Efteling zijn gemaakt, dus distributie lijkt me geen probleem. Een gedigitaliseerde VHS is misschien niet optimaal maar beter dan niets.

Helaas ook niets bij beeld en geluid. Van de regisseur heb ik niets meer gehoord. Dan maar nog bij de Efteling proberen, ik heb gevraagd of ze nog een VHS versie hebben liggen dan!

Eindelijk doorverwezen naar het archief van de Efteling, ik heb het gevoel dat zij nog wel over een VHS tape beschikken

Offline Robin
Ben benieuwd of je wat kunt bereiken hiermee. Wel leuk dat je het deelt.

We blijven maar doorgaan haha. Het archief heeft de VHS tapes, maar wil deze niet verkopen / uitlenen. Dan maar gevraagd of ze misschien de moeite zouden willen doen voor ons om de tape te digitaliseren. Ik houd jullie op de hoogte

Nieuw lid
Toch wel goed nieuws, nu noch maar hopen dat de tape wordt gedigitaliseerd.

Geloof altijd in iets, als het geen sprookjes zijn dan maar in jezelf

Pagina: 1 van 1 (15 items)
<< 1 >>