Forum: Nieuwe Sprookjesboom serie

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>

Er komt een nieuwe Sprookjesboom serie op RTL Telekids:

Het zullen afleveringen van ca. 5 minuten zijn, vanaf zaterdag 22 april te zien op Telekids, vanaf 08.00 uur.

Zelf doet het me een beetje denken aan The Muppet Show, maar dan een Efteling versie.

Wat een... interessant concept dit, het lijkt erop dat het ''sprookjesachtige'' nu echt eraf is en ze gaan focussen op hele slechte grappen, ik verwacht er niet al te veel van als ik het zo even zie.

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Offline lieven
Die hele Sprookjesboom mag mij echt gestolen worden, blijf het zo ontzettend jammer vinden dat de Efteling hier ooit aan is begonnen en beschouw het echt als een dieptepunt.

Snap dat het commercieel een aantrekkelijk concept is maar het is het volgen van de trends met weinig onderscheidend vermogen en danig uit de pas met wat de Efteling altijd zo sterk heeft gemaakt en, mijns inziens, toch wel permanent een deukje heeft bezorgd aan het merk Efteling.

Had 100x liever gezien dat ze iets hadden ontwikkeld dat bouwt op het eigen merk in plaats van de algemene trends, wellicht commercieel minder aantrekkelijk maar wel met de integriteit in tact.

Deze trailer maakt het er niet beter op, het tegenovergestelde eerder.

Ga ik nu te ver?

Offline Divart
Citaat van: lieven link: /forum/50/25297/812015 op: 19-04-2017 12:33:14

Deze trailer maakt het er niet beter op, het tegenovergestelde eerder.
Ga ik nu te ver?

Ik weet het niet of je ver gaat, je geeft je mening en dat mag hier natuurlijk. Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb helemaal niets met de Sprookjesboom maar ik vind het wel iets typisch Eftelings. In het Sprookjesbos vinden we de oorsprong van de Efteling. Een serie over de bewoners daarvan lijkt me daar helemaal bij horen. In een stijl gericht op de doelgroep en niet typisch Eftelings. Ik vind het kinderachtig en niet mooi, maar ik ben dan ook niet de doelgroep.
Pardoes en Symbolica vind ik dan weer niets met de Efteling te maken hebben. En bij de Efteling heeft het ook bijna 30 jaar geduurd voordat ze er iets mee durfden te gaan doen. Ook kinderachtig, ook in een niet Eftelingse stijl, maar ook zonder enige basis in de wereld van de Efteling.
Het grappige is dat de Laven wel direct geaccepteerd waren en een commercieel succes ook nog. Kwamen letterlijk en figuurlijk uit het niets opzetten. Niets geen Eftelingse achtergrond, maar door Ton van der Ven wel in Anton Pieckstijl neergezet.
Maar even terug naar de trailer. Ik vind hem leuk, flauw en grappig. Enige minpuntje zijn voor mij de stemmen. Die zijn het net niet. Maar buiten dat ben ik aangenaam verrast.

Versie: 1 Aangepast: 19 april 2017 16:53 door: Divart reden: Geen reden aangegeven
 Offline lieven
Citaat van: Divart link: /forum/50/25297/812021 op: 19-04-2017 16:52:52

Kwamen letterlijk en figuurlijk uit het niets opzetten.

errr... de Laven komen van de Noordpool en zijn door de grond naar de Efteling gekropen...

Wat betreft Symbolica ben ik het wel met je eens trouwens. Ik vind Pardoes leuk als mascotte van het park maar ben nog steeds niet enthousiast over hem, en zijn wereld, als thema voor een attractie. Voor mijn gevoel heeft het Pardoes Legendarium ook niet genoeg voedingsgrond onder de gasten (ze moeten dus echt goed en in seconden de achtergrond van Symbolica weten neer te zetten, hou nog een beetje mijn hart vast).

Terug naar Sprookjesboom. Het bezwaar dat ik heb tegen die hele boom en z'n vrienden is dat het geen sprookje an sich is maar dat alle karakters bij elkaar worden getrokken en opeens roodkapje met langnek bij draak op de thee gaat (bijvoorbeeld), terwijl de karakters niets met elkaar maken te hebben. Het voelt ook niet, voor mij althans, dat Sprookjesboom is bedacht om iets moois en nieuws te ontwikkelen maar puur vanuit een commerciele achtergrond is ontstaan.
Sure, het spreekt een bepaalde doelgroep aan (waar ik niet langer toe behoor) maar het mist de charme en figuurlijke authenticiteit die de rest van het sprookjesbos wel heeft.

Ik vind het gewoon te gemakkelijk en niet uitdagend. Er zit weinig fantasie in en juist de kracht in zoveel dingen van de Efteling zit in het niet uitkauwen van het verhaal maar het aanspreken van je fantasie en inspiratie. Boom, daarentegen...

Sprookjesboom versus de Efteling is als Meet the Feebles versus The Muppets.

anyway, just my opinion.

Vaak genoeg heb ik me zorgen gemaakt over de manier waarop de Efteling met haar sprookjes omgaat, of ze het niet verknallen, om het zo maar te zeggen. Nu moet ik eerlijk toegeven, dat dit er vrij onschuldig uitziet. Natuurlijk ben ik geen fan van het hele commerciƫle Sprookjesboom gedoe, maar gelukkig kun je het prima negeren en gewoon genieten van het enige echte Sprookjesbos, mocht je dat willen (sprookje 27 wel overslaan dan ).

Er zijn trouwens een aantal televisie shows geweest die een stuk meer respectvol omgingen met het bronmateriaal, met name Sprookjes (slechtste naam ooit, dat wel). Maar volgens mij was dat niet zo'n succes.

Citaat van: Trollenbol link: /forum/50/25297/812026 op: 19-04-2017 20:40:40

Er zijn trouwens een aantal televisie shows geweest die een stuk meer respectvol omgingen met het bronmateriaal, met name Sprookjes (slechtste naam ooit, dat wel). Maar volgens mij was dat niet zo'n succes.

Sprookjes was best een success toen ik nog naar Zeppelin keek, wat nu ''Zapp'' is, en wordt nog altijd uitgezonden.
Voor mij was dit echt al een goede manier om sprookjes mooi en zelfs ietwat realistisch te brengen.
Ik denk dat als de Efteling zo'n gelijkmatige serie zou maken, wellicht Iets kinderlijker maar geen animatie, en wat meer live characters ervan het park in stuurt. (denk hierbij aan het land van ooit, van heel lang geleden)
Dan zou het in mijn ogen nog best eens aan kunnen slaan, ook voor de 12+ generatie.

Maar ik ben geen marketeer, en als sprookjesboom goed verkoopt: So be it, maar zorg asjeblieft ook voor een serie voor Jongeren. (raveleijn was een zeer goede stap in die richting)

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Pagina: 1 van 1 (7 items)
<< 1 >>