Forum: Sprookjesmusical de Gelaarsde Kat

Pagina: 1 van 2 (26 items)
<< 1·2 >>

[Video] Gelaarsde kat in première

Gisteren ging de nieuwste Eftelingmusical in première: De Gelaarsde Kat, naar het gelijknamige sprookje. Het is de 14de theaterproductie van de Efteling. De hoofdrolspelers zijn: Marcel Visscher, Vajèn van den Bosch, Dick Cohen, en Soy Kroon. Voor regisseur Mark van Haasteren was het zijn regiedebuut.

Gelaarsde kat
Het is niet voor de eerste keer dat de Efteling dit sprookje uitbeeld op de planken. In 2002 en 2003 speelde in hetzelfde theater de Wonderlijke Efteling Show waarin ook de Gelaarsde kat werd uitgebeeld. De producent van die show was Wentink Events. De huidige versie volledig vanaf de grond af aan opgebouwd en verder niet gekeken daar de Wonderlijke Efteling Show, zo laat het park weten.

Ook Bram was bij de première en zijn verslag is hieronder te vinden!

Bron: Efteling / Vijf Zintuigen

Ik heb opeens een vaag idee welk sprookje er na pinokkio gebouwd wordt

Leuk nieuws! Het lijkt wel alsof de Efteling is gestart met een nieuwe traditie van sprookjesmusicals.
En het is idd heel goed mogelijk dat de Kat ook wordt toegevoegd aan het Sprookjesbos. Laten we dan vooral hopen dat hij zal lijken op het mooie exemplaar in het sprookjesstation. Dit zou eigenlijk wel een mooi eerbetoon voor Ton van de Ven kunnen worden.

Wat een mooi nieuws is dit eindelijk niet nog een Sprookjesboom musical! Ik zal weer zeker een bezoekje brengen
Past dit topic trouwens niet beter bij Efteling Entertainment, Theater en Televisie?

Er loop momenteel al een musical van Ro Theater in de theaters in het land die 'De Gelaarse Poes' heet, gebaseerd op het oorspronkelijke verhaal (parodie zoals bijvoorbeeld Lang & Gelukkig) Deze loopt nog tot eind maart.

https://rotheater.nl/gelaarsdepoes

Van Hoorne Junior had in seizoen 2010 - 2011 al de Sprookjesmusical De Gelaarsde Kat, met Maud in de hoofdrol.

https://www.vanhoorneentertainment.nl/archief/107-2010-2011-gelaarsde-kat-de-musical

Het zal ongetwijfeld een mooie voorstelling worden, maar ik had toch liever iets originelers gezien...

Count the days or set them ablaze...

Citaat van: justkillingtime link: /forum/8/25070/803371 op: 20-01-2016 10:56:37

Het zal ongetwijfeld een mooie voorstelling worden, maar ik had toch liever iets originelers gezien...

De Gelaarsde Kat als een kindertoneelstuk is een klassieker, al vanaf de 18e eeuw als het stuk van Ludwig Tieck. Doorheen de eeuwen werd het in nieuwe versies gegoten, en kwam altijd terug, bijvoorbeeld in de Engelse pantomime van de 19e eeuw.

Je kan inderdaad zeggen dat de keuze voor dit verhaal niet zo origineel is, maar aan de andere kant kan je het ook zien als een traditie die de Efteling - in een moderner jasje - verderzet. Hoe dan ook, ik ben sowieso al blij dat er wordt afgestapt van altijd maar opnieuw Sprookjesboom.

Natuurlijk is het een klassieker, maar aangezien er dit seizoen al een voorstelling loopt gebaseerd op dit verhaal... had ik liever wat anders gezien. En zullen mensen denken "Gelaarsde kat? Hebben we pas al gezien. Doe maar even niet".

Ja, daar heb je wel gelijk in. Er zullen wel redenen zijn waarom er precies voor dit sprookje is gekozen, ondanks het feit dat er "concurrentie" is. Misschien omdat het sprookje is ingepland voor het Sprookjesbos in de nabije toekomst. Toen Pinokkio de musical werd aangekondigd, waren de plannen voor het realiseren van het sprookje al veel langer in voorproductie. Misschien is dit weer hetzelfde scenario, en zijn die andere producties in het land ongelukkig toeval.

Ik vind het ook geen creatieve en originele keuze. Zoveel sprookjes, als ze dan toch per se een sprookjesmusical willen doen, maar dan pakken ze net diegene waar in de afgelopen vijf jaar al twee versies van zijn geweest. Beetje jammer en inspiratieloos dit.

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Offline Carlo
Persoonlijk vond ik jaren geleden tijdens de Sprookjesshow het stukje van De Gelaarsde Kat al gruwelijk vervelend, dus zal ik de musical zeker niet gaan bezoeken. Ik vind het verhaal gewoon niet leuk.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Dan hadden ze beter het lelijke eendje kunnen nemen, had Fons ook eindelijk zijn zin.

Meer informatie over De gelaarsde Kat

De Efteling heeft de cast voor de nieuwe productie bekend gemaakt. In De gelaarsde Kat zullen onder andere Marcel Visscher en Vajén van den Bosch spelen. Verder zoekt het park veel kinderen voor speciale gastrollen.

Cast
De rol van de gelaarsde Kat wordt gespeeld door Marcel Visscher. Deze musicalacteur speelt op dit moment de rol van Gaston in Beauty and the Beast en heeft verder in onder andere Shrek, Hairspray, Petticoat en Moeder ik wil bij de Revue gespeeld. Ook heeft hij in 1999 als danser in de Efteling sprookjesshow opgetreden.

Vajén van den Bosch zal de rol van de Prinses op haar nemen. Zij is geen onbekende in het Efteling Theater, eerder speelde ze daar in The Sound of Music, Droomvlucht en Klaas Vaak. Op dit moment speelt ze Sandy in de musical Grease. Komend voorjaar is ze ook te zien in Musicals in Concert on tour.

Verder speelt Dick Cohen de rollen van Koning, Kattenvrouw en Molenaar. Cohen speelde eerder in onder andere Hairspray, Annie en de Kleine Zeemeermin.

Soy Kroon zal als laatst de rol van de Molenaarszoon op zich nemen. Hij speelde eerder in Oorlogswinter, War Horse en in het Efteling Theater was hij Spijker in Kruimeltje.

Het ensemble van deze productie bestaat uit: Pepijn Schwartz, Anne van den Beuken, Emma Buisman, Samantha Lernout, Amy Beekmans, Eli ter Hart en Brent Pannier.
Er is ook al een vaste kindercast bekend. De Efteling zoekt ook nog duizend speciale katten die eenmalig een rol zullen spelen in de musical. Dus ken jij iemand tussen de 6 en 12 jaar? Aanmelden hiervoor is vanaf vandaag mogelijk.

Verhaal
Ga mee naar een sprookjeswereld waarin De gelaarsde Kat laat zien hoe hij bij een arme molenaarszoon terecht is gekomen. De twee raken bevriend en de kat belooft de molenaarszoon alles wat hij zich maar kan wensen. Het enige wat de kat daarvoor wil hebben, zijn kleren en leren laarzen. Wat zou De gelaarsde Kat van plan zijn? Zal hij zijn belofte nakomen? Of krijgt dit verhaald een ander staartje?

De musical zal 75 minuten duren en draait van 18 september tot en met 5 maart 2017.

Kaartverkoop
Inmiddels is de kaartverkoop gestart. Kaartjes kosten tussen €11,45 en €24,95 en er zijn ook combinatietickets voor het toegang tot het park te verkrijgen.

Bron: Efteling

Blijf het jammer vinden dat ik te oud ben om aan al die kinder-dingen mee te doen

BTW. Nu al een kaartverkoop?? 0_0

Versie: 1 Aangepast: 7 april 2016 15:34 door: LilaLuna reden: Geen reden aangegeven
Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

laat maar had het eerste nieuwsbericht niet gezien

Versie: 1 Aangepast: 7 april 2016 19:10 door: eftelwonder reden: Geen reden aangegeven

Stanley Burleson verleent stem aan Efteling sprookjesmusical De gelaarsde Kat

De 14e musical van de Efteling, sprookjesmusical De gelaarsde Kat, voegt nóg een grote musicalnaam toe aan de cast & crew. Naast hoofdrollen voor niemand minder dan Marcel Visscher (De gelaarsde Kat), Vajèn van den Bosch (prinses), Dick Cohen (Koning, Kattenvrouw en Molenaar) en Soy Kroon (Molenaarszoon), krijgt ook musicalacteur Stanley Burleson een rol in de nieuwe Efteling-productie. Burleson verleent zijn stem aan de rol van Mavros, de gemene tovenaar in de sprookjesmusical De gelaarsde Kat.

Burleson over zijn rol als Mavros: “Ik ben straks niet fysiek te zien op het toneel, Mavros is een onzichtbare energie wiens stem je door de zaal heen hoort. Juist dat maakt hem als tovenaar machtig en ongrijpbaar. Ik kan me als Mavros omtoveren tot welk dier ik maar wil, zichtbaar en onzichtbaar.”

Marcel Visscher speelt De gelaarsde Kat in de sprookjesmusical en is de levenspartner van Stanley Burleson: “Bij het doorlezen van het script van Allard Blom moest ik bij de rol van Mavros meteen aan Stanley denken. Hij was enorm enthousiast over de rol van de gemene tovenaar en heeft contact opgenomen met de producenten om de stemrol te mogen vertolken. Heel bijzonder om vanaf september ‘samen’ in deze swingende musical vol kattenkwaad te schitteren.”

Het verhaal
Ga mee naar een sprookjeswereld waarin De gelaarsde Kat laat zien hoe hij bij een arme molenaarszoon terecht is gekomen. De twee raken bevriend en de kat belooft de molenaarszoon alles wat hij zich maar kan wensen. Het enige wat de kat daarvoor wil hebben, zijn mooie kleren en leren laarzen. Wat zou De gelaarsde Kat van plan zijn? Zal hij zijn belofte nakomen? Of krijgt dit verhaal een ander staartje?

Meer informatie
De swingende familievoorstelling De gelaarsde Kat is vanaf september 2016 exclusief te zien in het Efteling Theater, op weekenddagen en in vakanties. Meer informatie en tickets via www.efteling.com/gelaarsdekat

Bron: Efteling

Nadat donderdag de generale repetitie is geweest voor het personeel zijn vandaag de try-outs van de musical begonnen. Ben meteen maar eens geweest. Mijn mening: De Gelaarsde Kat is beter dan Pinokkio! Het is een lekker vlotte musical geworden met mooie decors, erg goed gebruik van de zaal en leuke muziek (eerlijk is eerlijk, zelfs dat irritante miauw-liedje bevalt me wel ). Maar het beste aan deze musical is de grote hoeveelheid humor, dit keer valt er ook voor de volwassen erg veel te lachen. Aanrader voor iedereen!

Ik heb nog enkele foto's voor de nieuwsgierigen:

Ongeveer een half uur voor aanvang van de voorstelling is er in de foyer al een voorshow door de kinderen die eenmalig meespelen.

Het decor is erg mooi, mede door de uitlichting.

In het decor dat tijdens het grootste deel van de voorstelling te zien is, zitten nogal wat overeenkomsten met het Diorama. Tof gedaan!

Ik mag de cast natuurlijk niet vergeten. Fantastisch gedaan allemaal!

Allemaal bij elkaar.

De Gelaarsde Kat himself.

Bas de molenaarszoon en Tessa de prinses

De koning, die zijn nieuwe buitenverblijf eigenlijkin Kat op Zand wilde bouwen, maar uiteindelijk toch voor het Loonsche Land kiest

En nog wat castleden.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ook ik was bij deze eerste try-out aanwezig en heb echt genoten!
Zeer leuke musical, veel humor inderdaad, meer decor, lekker swingende muziek, alles was heel tof!
De musical vind ik ook toch wel beter dan Pinokkio en is zeker een aanrader voor degene die twijfelen.

Ook weer een swingende video over gemaakt:

Versie: 1 Aangepast: 19 september 2016 01:41 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven
Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Offline wendy
Ah leuk! Onze oudste dochter mag binnenkort een keertje meedoen, ze heeft er nu nog meer zin in na het zien van deze foto's en filmpjes!
Weet iemand van jullie hoeveel zitplaatsen er op het balkon zijn? ( wij mogen daar zelf een plek uitzoeken, net als de ouders van de 19 andere kinderen die een dagje meespelen. Je mag een uur voor aanvang het balkon, dus vroeg me af of je snel moet zijn om bij elkaar te kunnen zitten.)

Offline Mikaro
Ik ben zeer benieuwd! Aangezien een nachtje in het Efteling hotel er niet in zat ;-) Gaan we nu 1 oktober (Happy Birthday me!) met ons gezinnetje naar de Gelaarsde Kat. Op een familiebank. Ik ben benieuwd of dat toegevoegde waarde heeft, maar zit allicht lekker.

Wat leuk Wendy dat je dochter mee mag doen, wanneer speelt ze?

Offline wendy
1 oktober, serieus, dat is toevallig!

Pagina: 1 van 2 (26 items)
<< 1·2 >>