Forum: Efteling extern in Den Bosch

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>

De Efteling gaat komend jaar een show opzetten rondom de dieze in Den Bosch

Zie hier nieuwsartikel;

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omgeving/s-hertogenbosch/efteling-presenteert-routes-jeroen-bosc...

Efteling presenteert plannen Jeroen Bosch Experience

De Efteling heeft op woensdag 8 april haar plannen gepresenteerd voor de Jeroen Bosch experience in 's-Hertogenbosch. In samenwerking met de stichting Jeroen Bosch 500 is een wandelroute, vaartocht en een projectie- en lichtshow op de Markt ontwikkeld.

Efteling-directielid Olaf Vugts en Efteling ontwerpers lichten de plannen toe: "Onze route is gebaseerd op het schilderij De Tuin der Lusten van Jeroen Bosch", aldus Vugts. Tijdens de experience in het Bosch-jaar 2016 zullen er tien tot twintig Bosch-figuren te zien zijn op de route. Een interactieve app voor de smartphone moet voor een extra dimensie gaan zorgen. 

Ook bij de nieuwe vaarroute over Binnendieze zullen nieuwe technieken gebruikt worden, zoals projecties en bewegende schilderijen. De wandeltocht en vaartocht zullen ook na 2016 blijven, hoewel de projectieshow alleen bedoeld is voor het Bosch-jaar 2016.

Bron: Efteling, Brabants Dagblad

Offline Coen
Leuk om dit te lezen, dat de Efteling ook in mijn woonplaats dus actief gaat zijn en zich bemoeit met de prachtige historie van onze Brabantse en mooiste hoofdstad.

Le Meccanica Delle Emozioni

Offline Lucius
Ik vind het echt super gaaf klinken; Jeroen Bosch is een van mijn favoriete kunstenaars en de Efteling is mijn favoriete park, kan niet mis gaan dus!

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Pagina: 1 van 1 (4 items)
<< 1 >>